ontzettende tegenslag.........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

ontzettende tegenslag.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 22:18

mijn paard staat sinds 31 maart op een andere stal,een grote stal met uitloop Knipoog die ik tijdelijk huur zodat ze dadelijk ook dag en nacht naar het land kan nadat de ventipulminkuur is afgelopen en ze goed blijft.

ze staat daar met een oude pony als buurvrouw en een jonge haflingerruin. *LOL*

inbegrepen bij het stallingsgeld is het s'ochtends voeren en daarna op een kleine weide een paar uur doorbrengen,s'middags zet ik haar op stal en voer ik.
het halster en touw hangt aan de stal voor de staleigenaar.

ik werd om 11 uur gebeld dat mijn paard in de Huilen sloot lag,ik was er binnen 10 minuten en zag haar zonder halster in de sloot liggen.ze hinnikte hevig/paniekerig naar mij toen ze me zag.

ze lag net te ver weg om het halster bij haar om te doen maar ze wou zo graag hulp dat ze is gaan vechten om dichter bij me te komen.
de schat........ Lovers

samen met de trekker en specialen lijnen/banden hebben we haar er snel uit kunnen halen.eenmaal aan de kant en los van de lijnen ZAG IK HET.. Boos!

het bloed GUTSTE uit haar achterbeen.aan de binnenkant van haar dijbeen boven de sprong zat een grote winkelhaak Verdrietig .

ik heb haar afgespoeld en ondertussen de VA gebeld.daarna een deken met stro eronder en gaan stappen tegen de kou.ze is ook een ijzer kwijt en heeft wat kleinere schaafwondjes.toch ze loopt naar omstandigheden niet slecht.

de VA maakt zich zorgen om de wond,sloten van boeren bij huis zijn erg vies en er liggen altijd scherpe dingen in als afval zoals glas/ijzer/servies e.d.

hechten of niet?

tja open houden was ook geen optie dus ze werd verdoofd en plaatselijk verdoofd,praam om en de wond is schoongeschraapt en zo goed als gewassen.hechten met een drain onderaan die ik dagelijks open moet houden en spoelen.als het bot erachter beschadigd is kan het afsterven en is mijn paard afgeschreven!

de tijd zal het leren maar in ieder geval is ze voor maanden uitgeschakeld. Huilen

antibiotica,entingen en pijnstillers zijn ingespoten en verdere antibiotica en pijnstillers moet ik zelf door het voer en in de mond spuiten.

HOET IS HET NU GEBEURD WIL JE WETEN?

de staleigenaar is naar mijn idee heel laks geweest,hij heeft de staldeuren geopend en wilde mijn paard en zijn oude pony los naar de wei loodsen/opjagen door de aangrenzende bak,mijn paard heeft daar nog nooit ingestaan en ook nog nooit in die wei geweest.
toch stond ze in de wei,maar zijn oude pony durfde niet over het schrikdraadje wat op de grond lag als een poort en bleef in de bak,toen dacht de staleigenaar dat als hij de 2de pony ook losliet dat ze dan wel makkelijker in de wei gejaagd konden worden....niet dus.

deze pony bleef bij de oude pony in de bak,toen raakte mijn paard in paniek en wou natuurlijk daar ook niet langer alleen staan en had kans gezien in een andere 1 1/2 meter opening de weide uit te rennen tussen de sloot en de bak maar dit liep nauwer uit en ze raakte dus in de sloot..

als ik wist dat de staleigenaar s'ochtends mijn paard zo in de wei joeg en dus niet aan de hand erheen liep met mijn klaargelegde halster en touw dan had ik het nooit toegelaten!!

ze is een temperamentvol paard op nieuw,onbekend terrein.

ik heb de staleigenaar nu aansprakelijk gesteld voor alle schade..s'middags moest ik even huilen van de schrik,ik heb zo medelijden met haar......ik heb nu net de brief af voor zijn verzekering.

we hebben nu al zoveel tegenslag gehad ,hoefkatrol geconstateerd,verschillende behandelingen en ijzers geprobeerd,ze had nu net een week nieuwe ijzers waar ze erg goed op liep,toen ging ze hoesten,gelijk aan de ventipulmin en stalklimaat aangepast,vandaag zou haar laatste ventipulmin dag zijn en nu heeft ze in een koudes sloot gelegen,water binnengekregen en een venijnige wond!ik ben zo voorzichtig met haar en draai overuren voor de VA-kosten.

wanneer houdt het op?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:39

wat vervelend voor je, hoop echt dat het met het paardje goed afloopt allemaal.

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:45

Ow wat erg voor je!!! Ik zal duimen dat t goed afloopt.
Weet je, je moet proberen zelf rustig te blijven zodat dat op je paard overgebracht wordt...

Hallo??

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:46

Jee wat een verhaal Bloos!.

Heel veel beterschap voor je paard Ach gut . Echt balen, je staat daar dus net een paar dagen en dan nu dit al .

Laat je haar daar evengoed staan of ga je nu op zoek naar een andere stal?

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:19

He bah, hoeveel pech kan je met 1 paard krijgen?

Heel veel succes en hopen dat ze straks een heerlijk rustige zomer krijgt op de wei met haar vriendjes.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:53

Sterkte, het zit je niet mee. Hopelijk snel betere tijden! Een nieuwe omgeving kan grote indruk maken op een paard. Er worden vaak paarden ziek na een verhuizing.
Misschien ben je straks in 1 keer van alles af, de wond en het hoesten. Hopelijk zorgt de verhuurder voortaan voor meer veilgiheid.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:59

Jeetje dat is niet mis. Ik hoop dat je paard weer snel hersteld en dat je een nieuwe stal voor haar vindt mensen die zo met paarden omgaan kunnen beter geen paarden houden. Kop op en sterkte ermee!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 08:29

deze stal was maar voor hooguit een maand gehuurd om haar frisse lucht,vrije beweging(veel beweging vanwege haar benen) en een mooie overgang van stal naar weide te verkrijgen,een paard aan de ventipulmin kan niet dag/nacht het land op natuurlijk.het leek een perfecte oplossing!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:41

jee zeg wat een pech, hoe gaat het nu? hopelijk knapt ze snel weer op

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:09

Jeetje wat een nachtmerrie.
Hoe heeft ze de nacht doorstaan??
Ik hoop voor je dat ze er helemaal bovenop zal komen!!
En jij ook veel sterkte want ik vermoed dat dit helaas wel een flink gevecht met de verzekering zal gaan worden
Hij zal er waarschijnlijk alles aan doen om er onderuit te komen
Dit is helaas mijn ervaring met dit soort zaken Verdrietig

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:14

Jemig wat erg!
Hoe is het nu met haar?
Hopelijk geneest het goed en houd ze er niets aan over!
Sterkte voor jou en je paardje! Ach gut

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:15

Jeetje wat een pech zeg, verschrikkelijk.
Beterschap voor je paard en hopelijk is ze er snel weer bovenop en houd ze er geen blijvende schade aan over.
Sterkte.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:01

Jemig ik hoorde het vandaag van Kees. Was even schrikken hoor.
Hoe gaat het nu met haar?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:29

Eey dat is niet niks!!!
Ik wil je wel even gerust stellen want bij ons op de club is ook een pony geweest. Die had ongeveer hetzelfde als die van jou. En het is helemaal goed gekomen, dus er is zeker hoop!!!!
Sterkte!!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:11

He wat rot zoveel tegenslagen..
Ik hoop dat ze niets ernstigs overhoud aan dit voorval..
Ik hoop dat alles weer goed komt met jullie! Sterkte.

Let love shine so bright

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:24

Vreselijk zeg! Wat een tegenslagen! Maar laat de moed niet zakken, voor haar iig niet! Blijf hopen!

Sterkte ermee! Hoe is het nu?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:15

update :

ze heeft de nacht goed doorstaan,smorgens 9 uur was ik bij haar om de slobber met de medicijnen te voeren en met een plastis spuit moet ik haar drain open houden en met schoon water spoelen,ze gaf geen kick!
het kuilgras smaakte haar goed.
ze heeft duidelijk een hoge pijngrens,ze is gewoon zoooooo LIEF nog,smiddags heb ik haar stal verschoond(het lag onder bloed/mest) en haar benen schoongewassen van het gestolde bloed en vuil,lekker gepoetst (staart gewassen)en even gestapt aan de hand,ze loopt goed ondanks het inmiddels erg opgezette achterbeen.haar sprong lijkt wel een ballon en haar pees is bijna rond van vorm ,ook onder de wond lijkt het of er een groot vierkante plakaat legt.

rond 6 uur s'avonds krijgt ze weer slobber met de medicijnen ,ze likt de voerbak geheel uit!en ze krijgt kuilgras voor de nacht.ook haar drain heb ik weer opengemaakt en de wond schoongespoten.

haar andere benen zien er goed uit behalve wat schaafwondjes her en der.twee schaafwonden op haar buik zijn wat opgezet,maar niets ernstig.

tot nu toe heeft ze nog niet gehoest of snot uit haar neus gehad.
maandagmiddag komt mijn hoefsmid om haar weer een nieuw ijzer linksvoor te geven?
door de stress van de nieuwe stal en het tongeluk is ze veel afgevallen!
(ze was wel buikig geworden door de vele rust die ze heeft gehad vanwege haar benen,nu is ze weer slank)

ik ga er nu 3 a 4 keer per dag naar toe .3 x voeren,2 x spoelen,1 of 2 x stappen,uitmesten,2 x afspuiten benen.

ik hou jullie op de hoogte

ik heb een officiele brief naar de staleigenaar gebracht waarin staat dat ik hem aansprakelijk stel voor de schade die zena nu heeft gelopen.
deze brief moet hij meesturen naar zijn WA verzekering,dat is hij verplicht.een kopie van de brief gaat naar mijn WAverzekering ter uitleg en later kunnen de verzekeringen dan onderhandelen.ook ik heb een kopie thuis en 1 voor de zekerheid voor....?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:56

Jeetje, da's schrikken!

Gelukkig heeft ze de nacht goed doorstaan en is ze een makkelijke patiënt.

Sterkte met haar!
Wat zei de staleigenaar van het feit dat je hem aansprakelijk stelt?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:37

hij gaf het enigszinds toe dat hij het klunzig gedaan had en de omheinig niet deugde en is bereidt om het te proberen bij zijn wa verzekering...nu afwachten!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:41

Verdrietig Veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat alles weer goed komt.

Sjeanine.Elite • Jazz x Haarlem. ZZ Zwaar IICH Groningen gewonnen . Lichte tour
Faith Hill • ZiziTop x Janiro. M2
Geranine • United x Jazz. L2
Nobility • Janiro x Fresco Z2+25 L springen.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:44

Fijn dat hij iig bereid is om het te proberen, dat scheelt toch een hoop gezuer dat je er nu even niet bij kan hebben....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:26

jee wat een pech zeg. Heel veel sterkte, ik hoop dat je paardje gauw weer opknapt en dat de verzekering de schade netjes dekt.
En ik hoop ook dat de staleigenaar er wat van heeft geleerd en in het vervolg wat voorzichtiger met je paard omspringt.
Op mijn vorige stal werden de paarden ook met zn allen tegelijk het land in en uitgejaagd. Dat ging meestal goed, maar er zijn ook wel eens paarden losgebroken en uitgegleden. Ik houd er niet van om het op die manier te doen, maar als het er veel zijn zoals in mijn geval een stuk of 8 per land snap ik het ook wel, het scheelt een boel tijd.
De nieuwe paarden werden trouwens in het begin wel aan een halster naar het land gebracht tot ze gewend waren.
nogmaals veel sterkte!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:57

Bah wat een narigheid. Ik geef je groot gelijk die persoon aansprakelijk te stellen. Ik wens je heel veel sterkte met je paardje en ik hoop voor je dat ze alles goed doorstaat.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:35

Heel veel sterkte joh! En succes met de verzekering, maar ik denk dat dat wel moet lukken OK dan!
Hou je ons op de hoogte?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:43

Wat vervelend zeg. Sterkte met de verzekering en beterschap voor je paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jet, LuffB, Miran, Unicorn79 en 31 bezoekers