Paard kopen met deskundige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Paard kopen met deskundige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 11:57

Hoe denken jullie hierover?
Ik heb dus nu een Haflinger op het oog, waar ik vorige week al gekeken had. Ik heb die middag met de eigenaar van mijn verzorgpaard afgesproken dat hij komend weekend mee gaat kijken. Woensdag zei hij echter dat hij wel mee wilde, maar dat hij het onnodig vond. Van binnen kon hij toch niet kijken (dat moet de dierenarts doen), qua rijden moet ik zelf zeggen of ik het wat vind, ze heeft supergoede keuringsresultaten dus ze staat heus wel recht op haar benen en de prijs is niet abnormaal voor een goede Haflingermerrie. Hij zei ook dat hij niet meer ziet dan (of is het als Haha! ) ik, omdat ik ondertussen ook zat paarden heb gezien. Hij vond het zonde van de benzine om nog een keer te rijden en vond dat ik haar maar moest kopen als ik haar leuk vind. Maar hij wilde wel mee als ik echt wilde. We hadden afgesproken dat ik er even over zou denken en dan de dag erop terug zou bellen. Toen ik net thuis was belde hij al op dat we wel gewoon gingen, omdat ik me wel zeker moest voelen en ik moest maar vergeten wat hij had gezegd.

Wat vinden jullie van zijn redenatie? Ik vind dat hij wel gelijk heeft, maar ik wil hem er toch bij hebben (al is het maar om een getuige met kennis van zaken te hebben, dat heeft mijn vriend niet). Jullie horen overigens morgen het resultaat wel.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Altijd goed om iemand mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:04

Hoi,
Ook al heb je nog zoveel verstand van paarden, 't is altijd handig om iemand anders mee te nemen. Met zijn 2en zie je meer dan alleen. Ook kan de man je misschien weerhouden van een al te impulsieve aankoop.
Ook sta je tegenover de verkoper sterker wanneer je met zijn 2en bent. Er is een getuige van wat jullie afspreken.
Misschie is het niet nodig, maar ik vind het wel zo verstandig.
Groetjes,
Linda

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:15

ik zou gewoon met zijn 2e gaan, want misschien ziet hij iets als jij er op zit, of iets wat jij "over het hoofd" ziet... en hij kan zeggen wat hij er van vind...
ENNUH, toch ook gezelliger.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:21

Ik vind sowieso dat je de aankoop van je nieuwe paardje heel rustig en verstandig doet.
Ook het meenemen van iemand met (nog) meer verstand van paarden is heel slim. Niet alleen om naar het paard te kijken, maar ook naar de combinatie.
En om maar even een praktijkvoorbeeld van het afgelopen jaar erbij te halen (niet banketstaaf bedoeld): er ging iemand een pony kopen, werd verliefd (foutfoutfout), had te veel haast om er nog iemand met (nog) meer verstand ervan ernaar te laten kijken, en werd opgelicht; pony is een jaar jonger en nog lang niet oud genoeg om op te rijden. Resultaat: Leuke pony gekocht hoor, maar nog steeds niet kunnen rijden...

Er zit wel wat in, wat die man zei; deze pony heeft (heel) goed gescoord op keuringen, dus qua exterieur zit het wel goed. Dit zegt echter niet alles. Want bij een keuring wordt de rug bijvoorbeeld niet bevoeld. Misschien gaat dat dier wel door het dak als je je duimen langszij van de ruggegraait laat gaan om de spieren te voelen..... dat zien ze op een keuring niet.

Bij deze haf hoef je je echter geen zorgen te maken. Ze komt van een handelaar/fokker die een naam hoog te houden heeft, heeft een goed papier, en gedraagt zich keurig.... Volgens mij horen/lezen we morgen een dolblije Miran die een pony gekocht heeft Party!!