Of ik een relatie heb met God? (Jullie advies!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:52

Ik ga trouwens ook al nooit naar de kerk Tong uitsteken En dat zal er bij hun ook niet van gaan komen, mijn relatie met mn paarden gaat voor Tong uitsteken En het wil nogal eens gebeuren dat ik zondags een wedstrijd heb en die zet ik echt niet aan de kant om in de kerk te gaan zitten.
Alleen zij zouden dan een andere soort dienst hebben dan dat ik gewend ben, maar erg veel verschil maakt het ook niet volgens mij.
En hoe meer reacties ik in dit topic lees hoe minder behoefte ik er aan heb om 'een relatie met God aan te gaan' Ik heb ze wel zitten vertellen dat ik geloof, maar nu ik er over na denk weet ik niet eens zeker of ik geloof. Er zal vast meer zijn tussen hemel en aarde. En al die bijbelverhalen ken ik wel, vroeger nam ik ze maar gewoon aan, maar ik geloof niet echt dat dat vroeger echt gebeurd is. Ik vond het meer leuke verhaaltjes, en dat Jezus over het water liep, dat hij die broden brak en die vermenigvuldigde meer leuke sprookjes. Maar voor mij geldt, eerst zien en dan pas geloven. Denk ik Verward

Nou jah, ik snap zelf al bijna niet meer wat ik typ, kom er nu eigenlijk achter dat ik helemaal niet weet waarin ik geloof. Jah, zoals ik al zei, ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, maar wat dat is?? (Misschien God wel, maar misschien ook wel iets heeel anders, who knows???!)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:53

SuperPepeijn"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Nee het is uit pure liefde! Niets geen radicaals, maar elke dag vechten om je best te doen. God lief te hebben en alle mensen om me heen.
waar komt die drang vandaan om god lief te hebben? en wat heb je precies lief?
[/quote]

God heeft zijn zoon aan ons gegeven, hij heeft de lijdensweg voor ons, mij, geleden..... Terwijl God wist dat ik als zondaar niets terug kon doen. Daar zit mijn liefde in! Ik schopte ook altijd tegen het geloof aan, was er bang voor.

Leestip: The shock of your life....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:55

ik lees geen religieuze propaganda, hier ook een leestip: the jesus mysteries.

wie zegt dat hij onze zoon heeft gegeven en dat hij de lijdensweg heeft begaan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:57

SuperPepeijn schreef:
ik lees geen religieuze propaganda, hier ook een leestip: the jesus mysteries.

wie zegt dat hij onze zoon heeft gegeven en dat hij de lijdensweg heeft begaan?


Haha ik was net zo als jou lees ik nu Haha! Ik schopte er ook zeker tegenaan... Maar dit is zeker geen propaganda (ik geloof dat het niet eens door een christen geschreven is.. .het gaat meer over de zin van het leven, net zo als het boek: (De) weg van Boeddha

Maar wie zegt dat hij de lijdensweg niet heeft begaan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:59

ja da's makkelijk. straks zeg jij dat kabouters bestaan en dan moet ik jou gaan bewijzen dat ze niet bestaan.

als jij meent dat hij die lijdensweg heeft begaan, is het bewijzen aan jou.

overigens schop ik nergens tegenaan, het is het resultaat van flink wat studie in de oorsprong van het christendom en niet zomaar alles aannemen wat gezegd wordt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:01

LuvdaTossa schreef:
Haha ik was net zo als jou lees ik nu Haha! Ik schopte er ook zeker tegenaan...

Waarom schopt je er tegen aan als je er niet in gelooft (SP in dit geval)?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:10

SuperPepeijn schreef:
ja da's makkelijk. straks zeg jij dat kabouters bestaan en dan moet ik jou gaan bewijzen dat ze niet bestaan.

als jij meent dat hij die lijdensweg heeft begaan, is het bewijzen aan jou.

overigens schop ik nergens tegenaan, het is het resultaat van flink wat studie in de oorsprong van het christendom en niet zomaar alles aannemen wat gezegd wordt.


Je stelt precies de vragen die ik ook heb OK dan!
Maar mensen die die 'relatie' met God hebben, op wat voor manier heeft dat je leven veranderd? Ben je zekerder van dingen?
En wáárom geloof je??? Hoe komt het dat je geloofd? (waardoor geloof je?) En wát geloof je precies??

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:21

zo nu gaat deze topic de foute weg in, je komt er alleen achter of christen zijn iets voor jou als je jezelf er voor open stelt, en dat kan alleen maar door het te ervaren, en wie zegt dat je iedere zondag in de kerk moet zitten, als je naar je paard wil of wedstrijd heb dan ga je toch gewoon, Geloven is iets wat mag, een gevoel, niet een dwang door andere opgelegt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:22

waarom gaat dit topic nu een foute weg in dan? verklaar jij je eerdere woorden eens.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:23

Hoe kan je in iets geloven wat nog nooit bewezen is?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:24

Kayla"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Haha ik was net zo als jou lees ik nu Haha! Ik schopte er ook zeker tegenaan...

Waarom schopt je er tegen aan als je er niet in gelooft (SP in dit geval)?
[/quote]

Ik geloofde er ook zeker niet in... b*ull sh*t! Maar ik heb iets mee gemaakt en sindsdien kan ik er (gelukkig) niet meer om heen! Misschien kennen jullie het verhaal van Paulus wel

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:25

waarom heb jij jouw voorval gekoppeld aan het christelijke geloof tossa?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:25

Paulus de boskabouter?

Anders kan ik me niet zo voor de geest halen...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:29

SuperPepeijn schreef:
waarom heb jij jouw voorval gekoppeld aan het christelijke geloof tossa?


Omdat ik op zo'n vreemde manier gered ben van de dood Scheve mond De naarste ervaring van m'n leven en de ommekeer van mijn leven.

Paulus de boskabouter, noem je dat respect hebben? Het is btw Paulus van Tarsus.....

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:29

Weet je als ik dit topic lees ga ik wel telkens meer twijfelen waar ik in geloof: "Geloof ik in god?" Nee absoluut niet! Maar ik geloof wel dat alle mensen die een geloof hebben ergens naar zoeken en hun geloof met deze zoektocht willen gebruiken... maar ik twijfel heel erg aan of je dit ook niet ergens kan verkrijgen (dat gevoel) omdat volgens mij geloof door iemand is verzonnen (ik val niemand aan) die behoefde had aan stevigheid in zijn leven en zo dit verhaal heeft bedacht en verzonnen en over de jaren is het verhaal dat het begin nep was jammergenog langzaam vergaan..... Maar dit is mijn theorie echt als jij de behoefte heb naar de kerk of ergens heen te gaan gewoon doen!!! Maar denk ook dat het mischien andere mogenlijkheden zijn.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:29

LuvdaTossa"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
waarom heb jij jouw voorval gekoppeld aan het christelijke geloof tossa?


Omdat ik op zo'n vreemde manier gered ben van de dood Scheve mond De naarste ervaring van m'n leven en de ommekeer van mijn leven.

Paulus de boskabouter, noem je dat respect hebben? Het is btw Paulus van Tarsus.....
[/quote]saulus eigenlijk tossa. handelingen 9.1

waarom juist het christendom?
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-04-04 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:30

droppie_18"]
zo nu gaat deze topic de foute weg in, je komt er alleen achter of christen zijn iets voor jou als je jezelf er voor open stelt, en dat kan alleen maar door het te ervaren, en wie zegt dat je iedere zondag in de kerk moet zitten, als je naar je paard wil of wedstrijd heb dan ga je toch gewoon, Geloven is iets wat mag, een gevoel, niet een dwang door andere opgelegt.
[/quote]


Dan gaat het nog niet de foute weg in, ik wil er wel meer over weten, daar sta ik open voor. Daarom ook de volgende vragen:
áls ik in iets wil geloven dan moet het wel duidelijk zijn waarin en waarom/waardoor ik er in geloof.
(misschien door een of andere gebeurtenis, waardoor je weet dat het 'echt' is waarin je geloofd. zoals mss een soort 'paranormale gebeurtenis')


[quote="*volcano* schreef:
Maar mensen die die 'relatie' met God hebben, op wat voor manier heeft dat je leven veranderd? Ben je zekerder van dingen?
En wáárom geloof je??? Hoe komt het dat je geloofd? (waardoor geloof je?) En wát geloof je precies??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:31

Pffff beetje humor moet ook wel kunnen hoor, ik refereerde aan de kabouters die eerder ter sprake kwamen.

Wat was er met Paulus van Tarsus?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:31

SuperPepeijn"]
[quote="LuvdaTossa"][quote="SuperPepeijn schreef:
waarom heb jij jouw voorval gekoppeld aan het christelijke geloof tossa?


Omdat ik op zo'n vreemde manier gered ben van de dood Scheve mond De naarste ervaring van m'n leven en de ommekeer van mijn leven.

Paulus de boskabouter, noem je dat respect hebben? Het is btw Paulus van Tarsus.....
[/quote]saulus eigenlijk tossa. handelingen 9.1

waarom juist het christendom?
[/quote]

Na zijn bekering was het Paulus...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:34

waarom paste juist het christendom in die gebeurtenis in je leven?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:36

SuperPepeijn schreef:
waarom pastte juist het christendom in die gebeurtenis in je leven?


Heb me eerst heel erg in het Boedhhisme verdiept en daar was ik mee bezig.... totdat ik het boek van Martin Kamhuis las De weg van Boedhha, toen kreeg ik serieuze twijfels...........

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:38

Leg eens uit dan Tossa? Ik snap echt totaal niet wat je bedoelt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:39

waarom kreeg je in het boeddhisme twijfels die je niet in het christendom kreeg?
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-04-04 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:39

Ja wat deed je precies geloven op deze manier?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:57

[quote="droppie_18"]zo nu gaat deze topic de foute weg in,

was na aanleiding van de bovenstaande teksten, werd gedacht dat het een verplichting was. maar iedere mening mag gezegt worden, ik dacht dat het de verkeerde kant op zou gaan, na aanleiding van de bovenstaande teksten. Haha!