spullen verkopen op bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

spullen verkopen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 18:38

Nu mijn veelzijdigheidzadel niet meer past, krijg ik zat. waarschijnlijk(als het past) een dressuurzadel. Lachen

Hierdoor heb ik dan niks meer aan mijn veelzijdigheiddekjes, dus wil ik ze verkopen op Bokt.nl en dan zijn de verzendkosten voor de koper.
Maar hoe gaat dit in zijn werk?
Stort de koper dan het geld+ 5,50-(verzendkosten) op mijn rekening, en stuur ik het op?
Of betalen ze dat aan degene die het aflevert?
Wie weet dit, en/of heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt OK dan!

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:40

als ik spullen verkoop, laat ik eerst het geld+verzendkosten storten, en stuur het dan z.s.m. op!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:56

inderdaad. als je tot een overeenkomt met iemand bent gekomen is het gebruikelijk dat deze eerst het geld overmaakt en dat jij dat de spullen opstuurd.

ik vind het altijd fijn als de koper/verkoper en ik elkaar op de hoogte houden wanneer geld wordt gestort, de spullen worden opgestuurd en of het aangekomen is.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:59

en ik wissel tegenwoordig ook meteen adressen en tel.nrs. uit, ook van de verkoper. het is me 1 keer overkomen dat ik het geld had overgemaakt en nooit de spullen heb ontvangen en behalve de naam en het gironummer had ik niets van die Bokker......

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:11

als het geld binnen is op je rekening stuur je het op....
Niet eerder....
ik laat altijd weten wanneer ik geld overmaak en wanneer het pakketje aangekomen is.
Andersom laat ik altijd weten wanneer het geld binnen is en het pakketje verstuurd is.

jammer genoeg is niet iedereen even eerlijk en kan het wel eens voorkomen dat je het geld gestort hebt, maar je pakketje niet krijgt....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:16

Ik heb het laatst ook gehad dat ik mijn pakketje al binnen had, voordat ik betaald had!
Wat smurf zegt van adressen uitwisselen is ook een slim idee.
Verder gebeurd het regelmatig dat je de verzendkosten deelt. Je kan het ook onder rembours laten verzenden, dan betaal je aan de postbode, dit is wel vrij prijzig.
Ii vraag me sowieso af of een dekje verzenden wel 5,50 kost.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 19:28

marina schreef:
Ik heb het laatst ook gehad dat ik mijn pakketje al binnen had, voordat ik betaald had!
Wat smurf zegt van adressen uitwisselen is ook een slim idee.
Verder gebeurd het regelmatig dat je de verzendkosten deelt. Je kan het ook onder rembours laten verzenden, dan betaal je aan de postbode, dit is wel vrij prijzig.
Ii vraag me sowieso af of een dekje verzenden wel 5,50 kost.

Als je hier kijkt:
http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_versturen/posttarieven/tarieven_pakketten_nederland.jsp
Dan staat er dat het tot 5 kilo 5,50- is. En ik neem aan dat een dekje geen 10 kilo weegt Knipoog
Onder rembours lijkt mij idd wel handiger, alleen wat is er het voor&nadeel van, en hoeveel kost dat dan Verward

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:30

ja maar kan een dekje niet door de brievenbus? dan is het nl goedkoper Lachen Ik denk niet dat de kosten van de rembours opwegen tegen de opbrengst van het dekje. Er is laats op algemeen (dacht ik) een topic geweest over rembours kosten. Moet je even zoeken met de zoekmachine Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:32

als ik iets verkoop wat boven de 20 euro exclusief verzenden is laat ik altijd eerste de kosten overmaken en zodra ik het geld op mijn rekening heb stuur ik de spullen direkt op.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:33

Citaat:
ja maar kan een dekje niet door de brievenbus

in de mijne niet

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:37

smurf schreef:
Citaat:
ja maar kan een dekje niet door de brievenbus

in de mijne niet

In de mijne ook niet denk ik Haha! Ligt er een beetje aan hoe dik dek het is.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 19:41

hmm, nu word ik toch een beetje Blond Tong uitsteken
Heb ff bij de zoekmachine naar rembours gezocht, en kwam dit tegen:
Death_Squad schreef:
Onder rembours verzenden, houd in dat je de kosten (bijv als je een dekje hebt gekocht 75 piek) en de verzend en rembours kosten (tussen de 22 en 25 piek) betaald aan de postbode.

Je betaald dus gewoon aan huis.

Maar, betaalt de koper dan alleen de verzendkosten aan de postbode, of ook de prijs van het dekje aan de postbode betaald Verward zoja, hoe komt dat geld dan bij mij terecht.

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:45

ik heb ook al gezocht en kom het niet vinden. Zal zo ff verder zoeken.
Zij betaald al het geld aan de postbode, dat geld wordt daarna door de tpg op jouw rekening gestord

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:46


jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 19:53

Marina bedankt OK dan!
Voel me niet meer zo blont Blond Haha!
Denk dat ik toch maar van rembours afzie, i.v.m de extra hoge kosten, de extra moeite, en een deel van het bedrag dat naar de postbode gaat.
Ga pas het dekje opsturen als het geld+5,50- op mijn rekening staat.
Hoop alleen dat eventuele kopers er dan vanafzien, omdat ze niet weten of ze me kunnen vertrouwen Knipoog

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:55

jackim schreef:
Marina bedankt OK dan!
Voel me niet meer zo blont Blond Haha!
Denk dat ik toch maar van rembours afzie, i.v.m de extra hoge kosten, de extra moeite, en een deel van het bedrag dat naar de postbode gaat.
Ga pas het dekje opsturen als het geld+5,50- op mijn rekening staat.
Hoop alleen dat eventuele kopers er dan vanafzien, omdat ze niet weten of ze me kunnen vertrouwen Knipoog

Alsjeblieft Lachen
Als ze je niet vertrouwen komene ze het maar halen toch Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:41

Ophalen is soms aan bezine nog duurder dan verzenden onder rembours..., dus sommige bokkers kunnen dan idd beter kiezen voor verzenden onder rembours (en dus het volledige bedrag aan de bostbode betalen)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:32

Volgens mij heb je aan verzenden onder rembours ook niet veel, aangezien je het pakket volgens mij niet mag open maken met de postbode erbij, dus er kan wat heel anders inzitten, in dit geval misschien wel een verwassen dekje ofzo. Dus dan toch maar ophalen als je het niet vertrouwd Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:18

smurf schreef:
en ik wissel tegenwoordig ook meteen adressen en tel.nrs. uit, ook van de verkoper. het is me 1 keer overkomen dat ik het geld had overgemaakt en nooit de spullen heb ontvangen en behalve de naam en het gironummer had ik niets van die Bokker......


Zo doe ik het ook. Ik geef vaak mijn telefoonnummer(s) ook door en evt. mijn adresgegevens als ik verstuurder ben, zodat het ook wat vertrouwder overkomt.

Toos paardloos

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:47

Nog een tip: tot 1 kg kost het aangetekend verzenden 5,75 (maar 0,25 meer dan bij gewoon verzenden). Daarboven kost het 7,75. Ik doe dit eigenlijk altijd, omdat je zo toch wat meer zekerheid hebt. De koper moet dan tekenen, dus kan dan niet zeggen dat hij het niet gekregen heeft.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:51

Pakketjes tot 5 kg. kosten 5,50 euro. Dan krijg je een bonnetje mee om op www.tracktrace.nl je pakket te traceren. Dat vind ik wel voldoende. Kijk, als het om een pakketje van over de 100 euro gaat (wat ik nooit zo zou kopen, veel te duur om te verzenden) dan kun je dat doen, anders heeft het echt geen enkel nut.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej en 122 bezoekers