paard gaat plassen als ik de bij hem kom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

paard gaat plassen als ik de bij hem kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 09:16

zoals de onderwerp al zegt
wie van jullie weet waarom hij dat doet

i love magic dragon


Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:22

Nou, dat wil ik ook wel eens weten. De merrie waar ik op rijd doet dat ook. Zodra ze mij aan ziet komen gaat ze staan te plassen en poepen. Ik vind het wel een voordeel, hoeft het tenminste niet onder het rijden Bloos

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:20

misschien worden ze wel zenuwachtig van jullie. Zijn jullie soms te streng voor de paardjes? Haha! Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:59

Ik heb laatst ook zoiets gehoord. Een teefje wat moest werpen deed dat alleen als de eigenaar thuis was. Dus toen die weer kwam van zijn werk begon de hond pas met werpen.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:01

mijn paard deed dat ook. het schijnt een teken van tevredenheid te zijn.
liefs,
yasmeen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:42

Toscar doet het steeds onder het rijden, de straat nog niet uit of hij staat al stil om te poepen en te plassen, nouja, houdt hij zijn stal mooi schoon!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:27

Haha! Ik zie het a; helemaal voor me!!
Komt het baasje eraan! Waaaaa Lips are sealed aaa Lips are sealed aaa Lips are sealed aaa Lips are sealed hhh!
En dan laat ie alles lopen! Wat een overwicht hebben jullie op je paarden zeg!! haha!
Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar het zou best kunnen dat ie dan alles ontspant en dat ie dan een kleine of grote boodschap moet doen!
Groetjes van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:57

die 2 van mij doen dat ook
zodra ik de stal binnenkom gaan ze gelijk in de zeikhouding staan en daar komt het dan.... Scheve mond

Love the life that you live, live the life that you love

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:10

Plassen doen ze toch ook als ze tevreden zijn?
Dus je zou het als een compliment kunnen opvatten Knipoog

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:15

Naat doet dat ook altijd. Ik dacht eigenlijk dat ze dat deed omdat ze in het tuig (op de straat) niet kan plassen en op de een of andere manier ontdekt had dat het van tevoren ook kan, maar het zal dan wel een andere reden hebben. Loopt niet lekker met een volle blaas ofzo.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:22

geen idee, maar ik zou zeggen maak er handig gebruik van; snel emmer eronder, zo houdt je je stal schoner

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:57

HAHA, Imker doet het ook. 's Morgens vroeg als ik op stal kom, gaan de beentjes wijd en piemelen maar..... Het leukst eraan vind ik dat ze dan zo simpel kijken, dwz oortjes op half elf en ogen bijna dit. Net of tie wil zeggen, wat een opluchting!!! Knipoog

Toos paardloos

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:30

Ik weet niet waarom hij het doet, ik weet wel dat ik mijn schimmeltje al 9 jaar heb, en ik heb hem 1 hooguit 2 x zien piessen. echt waar... Ik denk dat hij het echt ophoud totdat iedereen weg is.. Als we ooit een hele dag op concours waren deed ie het ook niet...vreemd, maar waar...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:33

Ja Robin ook joh. Op concours waren we soms de hele dag weg en je zag hem geen 1 keer plassen!
Wel altijd na het rijden, dan ging die leuter eruit en dan wist ik dat ie moest plassen dus dan zette ik hem in zijn stalletje en ging die plassen. }> En dan, idd, die blik.. zucht.. haha hij stond altijd echt te genieten! Zo dat was er ff uit *LOL*
Riona plast ook na het rijden meteen, niet als ik aankom.
Heb het nog nooit een pony zien doen eigenlijk..

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 09:51

Kyra gaat ook altijd meteen poepen als we de bak in komen en ze gaat er ook nog is bij kreunen!!! Haha! Haha!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 15:27

Ik denk wel dat het tevredenheid ofzo is. Of misschien is hij zo slim dat 'ie niet met een volle blaas wil werken.
Dennis moet altijd ff piesen als we gereden hebben. En als hij echt moet ook wel onder het rijden. Na het rijden moet hij gewoon ff piesen en rollen. Voor het piesen gaat hij wel naar stal maar voor het rollen vind hij dat niet nodig, gewoon op het beton is toch net zo makkelijk Scheve mond .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:51

ik heb weleens iets gehoord dat het was als je paard op stal zet van het rijden als die dan gaat plassen was het rijden te stresserig voor um ofzo..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 00:43

Ik zie het regelmatig bij minstens twee van de merries die hier op stal staan. Altijd nadat het ervoor een poos "stil" geweest is in de stal. Ze zien mij dagelijks een aantal keren, en van mij hebben ze maar een ding te verwachten: VOER. Met werken nadien kan het dus niets te maken hebben.
Het paardenlichaam wordt na een poos inaktief geweest te zijn opeens weer aktief, en ze weten wat er staat te gebeuren: Jammie !
Een soort positieve, ietwat nerveuze ontspanning dus, en het gevolg laat zich raden !
Het gebeurt dus ook echt alleen maar op momenten dat ze weten dat er gevoerd wordt. Wanneer iemand de omschreven situatie herkent, zou ik er verder zeker niets achter zoeken.

Op heel andere momenten wel, of juist niet plassen of mesten is een ander verhaal, maar in elk geval ook heeeel erg verschillend per dier.

Bertus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Tess1 en 42 bezoekers