Eindelijk chocoladehagelslag zonder melk en soya

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Eindelijk chocoladehagelslag zonder melk en soya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 13:30

Eindelijk heb ik chocolade hagelslag gevonden waar geen melk of soya in verwerkt zit.

het bestaat uit rietsuiker cacaomassa en cacaopoeder. Wat is dat lekker voor het eerst in 5 jaar een verse witte boterham met hagelslag.

Kwijl Kwijl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:33

Ik kan me voorstellen dat je daaar blij mee bent Lachen

Leven zonder hagelslag... moeilijk in te denken Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:18

Wat leuk voor je! Lachen
Je had niet 100 jaar geleden moeten leven, anders zou het denk ik onmogelijk zijn om te overleven.
Gelukkig wordt er steeds meer geproduceerd voor mensen die ergens allergisch voor zijn, alleen het is nog steeds moeilijk te vinden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 17:14

nee ik denk juist dat ik vroeger minder problemen zou hebben. Dan was er tenminste alleen maar basiseten en niet vanalles gemanipuleerd en gerotzooid. Overal zit zowat gemodificeerd zetmeel in, dit is of van Sya of van mais. En juis door dat gerotzooi ben ik alleergisch geworden.

Een simpel stukje kip of varken of standaard gehakt moet ik mee uitkijken, overal zit wel een toevoeging ook als het niet op het pak is vermeld. We eten nu alleen eco en dat scheelt wel.

En zonder hagelslag kun je wel overleven het is alleen zo ontzettend lekker.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:36

Citaat:
Een simpel stukje kip of varken of standaard gehakt moet ik mee uitkijken, overal zit wel een toevoeging ook als het niet op het pak is vermeld. We eten nu alleen eco en dat scheelt wel.


Inderdaad, zoveel mogelijk zelf je ingredienten kopen. Dus naar de slager, groenteboer en bakker ipv de supermarkt Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:19

Naar een ecoslager en eco groenten zijn gelukkig ook bij de supermarkt te koop. En brood maken we zelf, in standaard brood zit een broodverbetermiddel met lactose.
En we zitten hier midden in de biologische landbouw daar kunnen we dus gemakkelijk aankomen gelukkig.