bang voor de dood?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 09:41

Zijn jullie bang voor de dood?
Ik ben absoluut niet bang voor mijn eigen dood, als het tijd is, dan ga ik.
Ik ben wel ontzettend bang om mensen die mij dierbaar zijn te verliezen.
Toen ik 9 was overleed mijn opa, hier heb ik weinig van mee gekregen, ik was denk ik te jong nog.
Maar, ik zie mijn oma bijvoorbeeld steeds ouder worden, en ik weet dat zij een keer weg valt.
Ik ben af en toe heel bang voor de dood van andere...


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:48

Het is altijd wel goed op hierover na te denken. Ik heb ook al veel begrafenissen meegemaakt. Een aantal ooms Opa's en Oma's vader en familievrienden. Het wend nooit en doet iedere keer pijn, met name als het 1 van je directe familie betreft. Maar toe nu toe: je komt er over heen (met evt. goede begeleiding). Waarschijnlijk als je zelf oud en op bent, en de meeste mensen heb zien gaan, dan wil je zelf ook wel weg. Maar als je jong bent, dan ben je veerkrachtiger.

Bang voor de dood zelf ben ik ook niet, alleen weet ik dat de meeste vormen van doodgaan, dus het proces ervoor, bijzonder akelig zijn (met name als het niet een natuurlijke dood is). Daar ben ik dus wel huiverig voor.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:21

Taj iedereen gaat een keer dood en ik wil dat voorlopig echt niet. daar ben ik wel een beetje huiverig voor dat het nu mijn einde is ofzo brrrr.

Vorige maand is mijn oma overleden. daar had ik veel verdriet van maar ik zag het ergste tegen de begravenis op ik vind dat echt vreselijk.
Ik heb me een tijd lang goed kunnen houden totdat mijn kleine nichtje waar ik gek van ben helemaal overstuur raakte. daar heb ik namelijk het meeste last van .. ik wordt zo onwijs verdrietig omdat de mensen waar ik zo gek mee ben zo'n verdriet hebben.
Kan ik gewoon niet tegen. Op de begravcenis heb ik amper om mijn oma gehuild maar vooral om mijn familie.

dat is ook het stomme toen mike zijn broertje verongelukte en nu ook had ik meteen na de begravenis zoiets ik ben er vanaf nu gaat het leven verder.
Tuurlijk denk ik er wel eens aan en dan voel ik me rot maar echt verdriet nee dat niet meer. heel stom maar zo'n begravenis is voor mij echt het afsluiten.
Ik heb pas 3 keer iemand moeten begraven helaas wel in amper 1.5 jaar tijd.
Ik zie nu al als een berg tegen de volgende keer op...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:29

Het enge is als je zelf ouder wordt (ik word 30 volgend jaar) dat dat natuurlijk automatisch betekent dat de mensen die je lief hebt, ook ouder worden. Mijn ouders zijn nu half 50 en nog behoorlijk fitaal, maar ze worden wel ouder....Soms beangstigd het me idd wel....
Mijn oma stierf een maand voordat ik ontdekte dat ik zwanger was....Oma's eerste achterkleinkind! Dat doet heel veel zeer, dat ik dat soort dingen niet meer met haar kan delen!

Aan de andere kant, liever een onverwachte dood dan een slopende ziekte! Is voor de nabestaanden misschien moeilijker, maar ik kies voor de 1e optie als het mijn tijd zou zijn!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:42

Ik ben niet bang voor de dood, als ik ga dan ga ik. Ik vind het idee dat mijn ouders ooit doodgaan maar niks!! Dat heb ik hetzelfde als jij, Stef, het idee dat die mensen om wie je geeft wegvallen, dat vind ik erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 17:06

Ik ben ook niet bang voor de dood.
Het is misschien wel een bevrijding als je al heel lang ziek bent.
Ik ben wel bang dat het te vroeg gebeurt, magere Hein mag nog wel ff weg blijven.

Verder ben ik ook bang om dierbare te verliezen.
Ik zou geloof ik bijna helemaal gek worden als men moeder of vriend overlijd.
Maar toch komt het een keer Huilen

Er is nog zo weinig familie over dat ik alles wat ik nu nog heb heeeel lang bij me wil houden in goede gezondheid.
Maar de tijd zal leren of we dat geluk ook mogen hebben.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:13

Ik weet het niet. Ik dacht altijd van niet omdat er voor je zelf toch niets meer is. Maar door mijn ongeluk weet ik het niet. Als ze allemaal om je heen staan te praten of je geopereerd moet worden en je het hele ziekenhuis door gereden word voor echo's en bloed onderzoeken voel je je toch heel klein worden. En zeker als je steeds het idee heb je geen adem kan krijgen en je niet kan bewegen is dat onwijs eng. Ik wil nog zoveel!!!! Ik heb al zo veel meer dan een jaar geleden maar er zijn nog veel te veel dingen die ik wil doen.
De dood zelf ben ik niet echt bang voor maar wel dat ik te kort met m'n leven gedaan heb. Ik ben dus wel zo veel voorzichtiger geworden.
Ik weet het niet. Als het mijn tijd is zal het wel goed zijn maar ik wil wel genoten hebben.
En dat dierbare overlijden zou ik verschrikkelijk vinden. Ik heb het nog nooit echt meegemaakt. Ik heb m'n opa's nooit gekent en 1 oom van me is overleden toen ik iets van 4 was ofzo dus weet ik ook bijna niets van af. Ik ben ook nog maar 2x op een begrafenis geweest. Allebei de keren voor m'n beste vriend. Zijn opa en oma, waar ik ook heel vaak kwam, zijn vlak na elkaar over leden en wij hoeven elkaar maar aan te kijken en begrijpen elkaar. Ik ken hem ook sinds dat ik 2 was en zijn jaren onafschijdelijk van elkaar geweest. Nu zien we elkaar wat minder helaas.
Ik weet dat mijn oma's ook kunnen overlijden. Mijn ene oma is het laatste jaar 10 jaar ouder geworden. Dat is best moeilijk om te zien omdat je er gewoon niets aan kan doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:18


Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:38

ja ik ben als de dood voor de dood Boos!
weet niet waarom maar ja het zit er nu eenmaal...
vooral het Niet weten denk ik dat mij het meeste angst bezorgd.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:50

Ik ben niet bang voor de dood, maar voor de manier waarop ik zal gaan. Het liefst natuurlijk snel en pijnloos en iets aan het doen zijnde dat ik leuk vind, maar wat als ik nou een hele lijdensweg moet ondergaan.....
Dat vind ik het enge aan de dood.

Toos paardloos

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:18

Ik ben eigenlijk best wel bang....want straks is er gewoon helemaal niks. Dan ben je voor altijd niks. Dat is zo'n raar idee, want altijd is echt ALTIJD. Heel erg lang duss. Beetje vaag uitgelegt misschien, maar het lijkt me wel eng.
Je merkt er dan natuurlijk niks meer van haha. Maar toch hoop ik dat er IETS is na de dood. Ik weet niet wat..gewoon iets.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:25

ik ben heel erg banmg voor me eigen dood klinkt misschien gek...
maar hoe zou het wezen nooit meer iets kunnen zien het is donker en je kan niemand waarvan je houd vast houden niets horen je zie donker ik snap het niet en moet er niet te veel aan denken anders word ik gek!!!! vind het verschrkkelijk eng!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:56

Bang voor mijn eigen dood.... nee ik geloof het niet. Wel ben ik er bang voor dat ik ziek word. Voornamelijk erg bang voor kanker.
Mijn oma had dit en mijn moeder is er aan overleden, ik denk dat het daardoor komt.

3 jaar geleden (is het al zo lang? het is als de dag van gisteren) hebik mijn moeder verloren. Het verdriet wat je daarvan hebt is groter als ik ooit had kunnen denken. Mensen die zeggen dat het slijt? Nee hoor, die weten er niets van. Het slijt niet, nooit. Je leert er mee omgaan, mee leven dat wel. Gelukkig.......

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:08

nope, bring it on....

nee hoor, wel een beetje, maar niet echt dat ik er echt mee zit ofzo

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, bebble, ComscoreBot, ejkge, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, Jaydee_WP, Kaplaars, kimberly1995, Plus_en_Min, robbie88, Valerie93 en 60 bezoekers