Stagiaire echt niet normaal onbeschoft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Stagiaire echt niet normaal onbeschoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 15:20

Een collega van me, een 1e jaars verpleegkunde stagiaire is het eigenlijk pas, is echt vreselijk irritant tegen patienten. Ik ben zelf 4e jaars stagiaire. Hij is een man van 40 (!) en ik ben 20 en hij moest een dagje met mij meelopen. Hij vond het geloof ik echt verschrikkelijk te moeten doen wat ik van hem vroeg, omdat ik veel jonger ben en een meisje (althans zo heb ik zijn idiote gedrag maar even geanalyseerd). Hij doet super betweterig. Doet dingen die eerstejaars nog helemaal niet mogen!! (hij moet bijv. met zijn p.... van een infuus afblijven)En het ergste was, wij hadden een meervoudig gehandicapte man van 30 onder onze hoede vandaag. En hij zei dat hij niet snapte dat deze mensen niet allemaal werden afgeschoten omdat ze alleen maar geld kosten!!! Nou, komt dit voor mij extra hard aan omdat mijn broer verst. gehandicapt is, maar DIT ZEG JE TOCH NIET?? Dat heb ik ook tegen hem gezegd, maar ik wil er echt werk van maken (als in: hij moet hier weg!) dat is toch geen houding voor iemand die met mensen wil werken? Echt, ik kots van zo 'n figuur!!!
Wat kan ik doen?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:23

Volgens mij is het in zo'n geval van belang dat je je begeleider op de hoogte stelt van wat jouw indruk is van deze persoon.
Die kan dan beoordelen of deze persoon wel of niet geschikt is voor de verpleging.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:27

Mickey schreef:
Volgens mij is het in zo'n geval van belang dat je je begeleider op de hoogte stelt van wat jouw indruk is van deze persoon.
Die kan dan beoordelen of deze persoon wel of niet geschikt is voor de verpleging.


Dat lijkt mij ook het beste! Ga geen ruzie zitten maken ofzo! Krijg je later alleen maar problemen mee! Wees eerlijk tegenover de leiding, misschien dat ze hem kunnen verplaatsen!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:41

Ik zou ook je begeleider waarschuwen, en uitleggen wat er allemaal gebeurd is, wat hij doet vind ik echt niet kunnen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:46

Ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was, met deze houding krijgt hij toch geen voldoende stage. Idd even melding maken bij je begeleider, ga hem niet af lopen kraken maar vertel rustig het hele verhaal.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:32

Haha ik zou daar niet tegenkunnen...met zo iemand rondlopen de hele dag.. Rolleyes

Ga daar idd naar iemand die hoog in aanzien staat, eens kijken wat die ervan denken...

Waarom ga je eigelijk zon opleiding doen met zon vreemde reacties...tsssk... Lips are sealed

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:44

idd zeg , waarom gaat zo iemand in vredesnaam een dergelijke opleiding doen
mafkees zeg, als mensen oud worden en gaan mankeren moeten we ze zeker op een ijsschots zetten en afduwen net als de eskimo's vroeger
jemig , ik zou me daar ook pissig om maken hoor,
denk ook dat ik er wel wat van gezegd zou hebben

ga zowiezo nog naar het hoofd van je afdeling en bespreek het even zodat hij/zij ook weet wat er aan de hand is

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:45

Het lijkt me logisch dat je verslag uit moet brengen aan iemand over deze dag en deze eh jongeman Verward

Daar kan je je ei kwijt en gewoon eerlijk zeggen wat jij er van vind, althans dat is voor zover ik weet de bedoeling als je een stagaire begeleidt.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:59

Ik was er even stil van. Waarom wil die man überhaupt de verpleging in zeg? Ik zou er ook eventjes verslag van uitbrengen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:04

Idd, verslag van uitbrengen, anders krijg je hem straks nog een keer dat ie met jou moet mee lopen Zelf heb ik ook atijd een hekel aan zulke stagaires...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:11

Kinta schreef:
Hij doet super betweterig. Doet dingen die eerstejaars nog helemaal niet mogen!! (hij moet bijv. met zijn p.... van een infuus afblijven)En het ergste was, wij hadden een meervoudig gehandicapte man van 30 onder onze hoede vandaag. En hij zei dat hij niet snapte dat deze mensen niet allemaal werden afgeschoten omdat ze alleen maar geld kosten!!!


Wat een idioot zeg! Ik denk dat ze hem bij wijze van spreke beter af kunnen schieten, want juist mensen zoals hij zijn een 'gevaar' voor anderen. Een infuus lijkt me nu niet bepaald iets om zelfstandig even mee te gaan experimenteren .

Ik vraag me af wat iemand als hij in hemelsnaam in de zorg doet. Het lijkt me namelijk toch wel een vereiste dat je op zijn minst respect op kunt brengen voor de patienten.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:29

pff ik moet om de een of andere reden meteen aan dat proces van de "engel des doods" denken!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:05

Nou ik kan je alleen maar vetellen dat je er met die instelling niet komt.
Wat een boeren*piep* zeg

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:11

Ik zou ook meteen een praatje gaan maken met je stagebegeleider, en dan hopen dat ze er wat mee gaan doen! Dit kan echt niet

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:17

irish_lady schreef:
pff ik moet om de een of andere reden meteen aan dat proces van de "engel des doods" denken!


Ik ook, vind het dan best een beetje 'eng' dat iemand zulke uitspraken doet.
Ik zou het zeker melden.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:55

Inderdaad, melden bij zijn stagebegeleider. Ik vind het erg vreemd dat die man met mensen wil gaan werken als hij zulke uitspraken doet. Totaal geen respect... ik hoop nooit zo'n type aan mijn bed te krijgen!!! (Nou ben ik niet verstandelijk gehandicapt maar daar gaat het niet om.)