Ergerlijke collega, deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Ergerlijke collega, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:15

We hebben vandaag weer van alles meegemaakt, een kleine greep:

We hebben vandaag geleerd hoe we met letters spelen. De computer kan
namelijk toveren en zet schijnbaar ongevraagd steeds letters in superscript in de documenten, dat doet ie helemaal zelf dus. Verward Dat moet natuurlijk niet, dat is logisch. Vandaar dat we maar een lesje Word
voor beginners hebben gedaan. Selecteer letter (maak m maar zwart met je muis), klik op 'opmaak '(met je muis), klik op
'lettertype' en haal het vinkje weg uit het vakje 'superscript', door er een keer op te klikken. Vanwege de blank stare die ik kreeg, heb ik het contextmenuutje maar laten zitten. Schijnheilig

Ze heeft uitgebreid zitten bellen met ene Hans, met Hans zijn moeder en zusgaat het geloof ik niet zo goed. Ze maken een afspraak voor in het nieuwe jaar. Hans is een oud-collega dus we zijn weer helemaal op de hoogte. Nou, op haar vorige werk is er van alles aan de hand hoor Gaaaap .
Dit gesprekje duurde -pak m beet- 20 minuten.

Big belde ook nog, hij heeft wel heel erg veel last van zijn been, de
hechtingen trekken erg, maar als hij anders beweegt dan gaat het beter.
Om eerlijk te zijn ben ik eventjes de kamer uitgelopen, want ik kreeg last van een plotseling opkomende lachbui.
Big moest ook gelijk aanhoren hoe het allemaal reilde en zeilde op haar vorige werk (gemeente dienst). Lips are sealed

Ergens op de dag besloot ze dat haar mappen ook naast elkaar op haar bureau konden staan, de mappen in kwestie dachten daar anders over en vielen in totaal 6 keer met zijn allen om, eerst naar links, toen naar rechts en vice versa. Toen de mappen het echt zat waren, begonnen ze twee kanten op te vallen. Haha! Haha!
Boekensteunen zijn verkrijgbaar in het magazijn trouwens, het magazijn dat altijd open is op de 3e verdieping.

De schade van de dag was 1 de-nietelateur, geen idee waar die gebleven is.

Eens zien wat we morgen weer mee gaan maken.


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:19

hahahaha
oh geweldig jeetje he jij hebt wat te verduren
dit begint echt op een soap te lijken
hou ons wel op de hoogte he
groetjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:20

haha prachtig!!
Hou ons op de hoogte
(nu maar hopen dat ze niet op bokt verschijnt *LOL* )
Het moeilijke woord (maar ik snap 'm !) Knipoog De- nietelateur!

:evaw:

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:40

haha wat een soap Tong uitsteken geweldig gewoon echt waar!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:58

Haha, we hadden een paar jaar geleden een collega en die was letterlijk en figuurlijk blond. Toen ze geen contract kreeg aangeboden en dus weg ging beklaagde mijn andere collega zich dat hij nu in het weekend geen leuke verhalen meer te vertellen had aan zijn vrienden over haar.
Een korte bloemlezing:
-Ze heeft het voor elkaar gekregen om achterop een huifkar te knallen op een gewone recht weg. Verward
-We hebben haar wijsgemaakt dat we een asbest-hamster (gaat piepen als hij asbest ruikt die zit op materialen die op de lopende band zijn geplaatst) op het werk hadden die in het weekend verzorgd moest worden. Of zij dat wilde doen? BTW: Zijn naam was Booby-Trap..... We stonden allemaal gierend van het lachen voor het raam toen zij zijn kooi naar de auto droeg.
Mijn collega heeft haar op het hart gedrukt om rustig te rijden en niet te schrikken als ie zou gaan piepen. Ze had immers een oud Fiatje Pinda en grote kans dat daar ook asbest in zat. Dus grote kans dat dat hamstertje dat zou ruiken en daardoor gaat piepen....
Oja, ze hadden thuis een vijver met vissen. Een paar deden een beetje raar. Die heeft ze in een jampotje even apart gezet. (Op het terras in de zon, 's avonds waren ze dood... Goh, hoe zou dat toch komen?!?!)
Afijn, ik kan wel uren door gaan. Dit waren de leuke momenten. De keren dat ze mij het bloed onder de nagels vandaan haalde omdat ze voor de zoveelste keer hetzelfde vroeg en het vertikte op te schrijven; daar denk ik liever niet aan......

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:58

ik noem zo'n ding altijd een weller, en voor de minder cryptisch ingestelden een ontnieter

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:05

Let je niet te veel op anderen???? Dit heb ik van jou al een paar keer eerder gehoord????? Het zelfde verhaal en bij 2 verschillende werkgevers??? Verward Een kamer apart is misschien de enige oplossing.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:25

oh oh!!! Ik zie de bui al hangen... dat er over mij ook dit soort verhalen wordt verteld! *LOL* Ook ik moet bij mij nieuwe baan een kantoor delen met een man die al een aantal jaar bij het bedrijf werkt en mij in moet werken. Ik geloof dat ik mij maar heeeeeeeeeeeeel rustig ga houden de komende paar maanden en me niet irritant ga gedragen! Haha! Ik geloof dat ik uit deze verhalen heel wat goede tips kan halen over zaken die absoluut 'not done' zijn! Ga vooral door Lovely met je verhalen! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 00:51

Deze verhalen werken behoorlijk op mijn lachspieren. Bijna iedereen heeft wel eens een rampcollega meegemaakt waardoor het heel herkenbaar is Lachen .
Ik hoor graag het vervolg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 01:11

PhiaBink schreef:
Let je niet te veel op anderen???? Dit heb ik van jou al een paar keer eerder gehoord????? Het zelfde verhaal en bij 2 verschillende werkgevers??? Verward Een kamer apart is misschien de enige oplossing.


Tja, probeer er maar eens niet op te letten als je op anderhalve meter afstand zit ('hee big, hallo lieverd, hoe gaat het met je been? ...'). In tegenstelling tot mijn eerdere collega is deze wel aardiger en vriendelijker, dat is godzijdank al een hele vooruitgang. Die tuttebol waar Phia wel eens iets over gehoord heeft, deed 40 uur per week enorm haar best om mij dwars te zitten. Dat was overigens van al mijn kamergenoten door de jaren heen wel de afschuwelijkste, erger kan niet.
Die dame ging toevallig ook trouwen en dat proces heb ik van haver tot gort moeten aanhoren ongeveer een volledige werkdag per week. Topper daar was het telefoontje dat kwam van het hotel waarin verteld werd dat in de bruidssuite geen waterbed meer stond. Beetje jammer als je dat een week voor je bruiloft had. Haar dag naar de ratsmoedee en ik dikke pret natuurlijk, geen mooier vermaak dan leedvermaak. Uiteraard mocht ik het verduren en kreeg ik de teleurstelling en frustratie kamerbreed over me heen.

Mijn huidige kamergenote is trouwens al mijn derde kamergenoot bij dit bedrijf, dat ligt niet aan mij, maar ze komen eerst bij mij om de basics te leren en daarna komen ze op een andere kamer om de hele reguliere praktijk te leren. Zelf doe ik geen reguliere praktijk, maar heel ander werk. Voor de reguliere praktijk moeten ze niet bij mij zijn.

Nu al ben ik benieuwd wat ik straks weer op mijn dak krijg. Deze dame zit nog twee weken bij mij, miv 2002 gaat ze als vliegende keep werken en komt pas in februari of maart weer terug.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:16

Wat denken je collega's over jou????? Zit jij niet onbewust te sniffen, te kloppen, te zingen, te praten, te tikken met je pen enz enz.
Als je er niet tegen kan dat iemand op je kamer een geluid maakt, dan lijkt me verstandig dat je alleen in een apart kamertje gaat zitten. Iedereen maakt wel een geluid. Op elke kantoor of afdeling is er wel iemand waar je je aan ergert. Omdat ik dit vaker van jou heb gehoort, lijkt het ook wel dat je er onbewust op gaat letten of iemand een geluid maakt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:34

Wat ik mij afvraag is of het wel zo makkelijk is om een eigen kamertje te regelen waar je geen last heb van je collega's. Ik neem toch aan dat het de bedoeling in een bedrijf is dat een nieuwe werknemer door iemand ingewerkt wordt en het lijkt mij dat dat het beste kan gebeuren door die persoon bij iemand (die het reilen en zeilen van een bedrijf kent) op een kamer te zetten. Ok... soms pakt dit niet altijd even goed uit in het geval van lovely. Maar volgens mij is het in dit geval een beetje te makkelijk gesteld dat er zomaar om een andere kamer gevraagd kan worden. Ik neem mijn nieuwe baan als voorbeeld. Ik begin 2 januari en heb te horen gekregen dat ik een kamer moet delen met een man die mij moet 'inwerken' en waar ik raad aan kan vragen. Nu hebben ze bij dat bedrijf ruimtegebrek en moet ik dus bij die persoon op de kamer, het kan dus niet anders. Moet ik (of mijn collega) dan maar in de bezemkast gaan zitten ofzo??? *LOL*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:35

tolerantie=verdraagzaamheid tegen anders denkenden. een mooi begrip rond de kerst Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:43

Ben ik het helemaal mee eens, ik zeg wat ik denk en iemand anders wat hij/zij denkt! Ik tolereer een heleboel. Ik hoop dat mijn toekomstige collega mijn aanwezigheid in 'zijn' kantoor ook tolereert en mij af en toe wijst op mogelijk 'irritant' gedrag zodat ik mij een beetje aan kan passen. *LOL*

Merry christmas everybody!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:08

Hmmmm, tolerantie en verdraagzaamheid zijn natuurlijk prachtig Schijnheilig maar ik vind het direct, open en eerlijk aanspreken op dingen die je irritant vind ook prima hoor!
Ik heb nou al verschillende keren gelezen "wat vinden ze dan van jou" maar dat zal wel goed zitten. Anders hadden ze het moeten laten weten.

Als iemand mij irriteert op kantoor, zeg ik het gewoon direct. Niet zo van "he jij bent irritant zeg, kap eens met dat mompelen", maar op mezelf gespiegeld: "Sorry, maar ik heb er last van. Ik ga naar jou zitten luisteren en daardoor kan ik me niet concentreren". Daar komt geen gezeur van, mensen waarderen het dat je eerlijk bent tegen ze.

Het geval op de kamer van Lov lijkt me helaas voor haar een zeldzaam exemplaar *LOL*
Kun je een dagboek voor ons bij gaan houden Lov?
Ben trouwens nog steeds errrrrrg nieuwsgierig naar dat koosnaampje *proest*

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:09

Weet je wat ik niet snap......hoe kan een bedrijf iemand aannemen die nog niet eens kan tekstverwerken? Hallo? Zelfs ik weet hoe word werkt......

Lov, veel sterkte hoor!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:49

PhiaBink schreef:
Wat denken je collega's over jou????? Zit jij niet onbewust te sniffen, te kloppen, te zingen, te praten, te tikken met je pen enz enz.
Als je er niet tegen kan dat iemand op je kamer een geluid maakt, dan lijkt me verstandig dat je alleen in een apart kamertje gaat zitten. Iedereen maakt wel een geluid. Op elke kantoor of afdeling is er wel iemand waar je je aan ergert. Omdat ik dit vaker van jou heb gehoort, lijkt het ook wel dat je er onbewust op gaat letten of iemand een geluid maakt.


Het enige waar ik op trommel is op mijn toetsenbord, ik zal wel moeten anders komen er geen letters uit.
Verder lijdt ik niet aan ziekelijk in mezelf praten, sniffen of zingen. Als ik werk dan ben ik stil.

Onbewust ergens op letten lukt geen mens hoor. Als je ergens door afgeleid wordt, dan ga je er op letten maar dat is allang niet onbewust meer.
Waar ik last van heb is iemand die zichzelf mondeling begeleidt bij alles wat ze doet, al stopt ze een papiertje in mapje, dan al. Daarom heb ik haar gevraagd er op te letten. Ze doet daar gerust haar best op, maar het schijnt niet te lukken. Ze vindt dat ik haar moet negeren, maar dat is lastig omdat ze het soms wel en soms niet tegen mij heeft, beetje lastig.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 00:34

hahahaha dit is echt een soap
alleen een beetje jammer dat phia en puck weer bezig zijn
zo kinderachtig he, vecht jullie ruzie prive uit en niet op een topic !!
groetjes

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 01:38

Heee, Lovely, ik hoop voor je dat ik nooit door jou ingewerkt hoef te worden *LOL* *LOL* ik mag ook wel eens gezellig tegen mezelf gaan zitten kletsen, overblijfsel uit mijn Canon-tijd, alleen in de auto rondtoeren. Ik probeer daar dus ook wel op te letten, maar ja, soms gaat dat fout Sigaar .
Over vervelende colega's kan ik ook wel een boekje opendoen. Zo heb ik eens een colega gehad die in een werkoverleg steevast beloofde vanalles te doen om dit dan later even glashard te ontkennen, zelfs met de notulen in haar hand.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:15

kojack schreef:
hahahaha dit is echt een soap
alleen een beetje jammer dat phia en puck weer bezig zijn
zo kinderachtig he, vecht jullie ruzie prive uit en niet op een topic !!
groetjes


Ik heb geen ruzie kojack, ik vind alleen de verhalen niet van tolerantie getuigen. Je kunt ook op alle slakken zout leggen, maar feit is dat je als je samen op een kamer zit er samen moet zien uit te komen. Deze verhalen getuigen van geen enkel respect voor deze collega, die ook maar mens is, en dat vind ik jammer. Misschien wordt ze wel hardstikke onzeker en als ik lees hoe Lovely hier mee omgaat kan ik me dat voorstellen. Ik hoop alleen dat de andere kant van dit verhaal ook begrepen wordt, want als je mensen inwerkt moet je over een grote dosis tolerantie en geduld beschikken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:27

Collega's kunnen inderdaad zonder dat ze het slecht bedoelen het bloed onder je nagels vandaan halen.

Ik heb er sinds 1 oktober ook een collega bij, man 55 jaar, oerconservatief en is daar nog trots op ook (hij vertelt mij minstens 1 x per dag met een vette grijns op zijn bakkes dat hij nou eenmaal heel conservatief is...zucht, moet je daar nou trots op zijn???).

Maar goed, dat is natuurlijk helemaal niet erg, erger is dat hij ook constant in zichzelf zit te praten en dan ook nog eens onverstaanbaar. Soort achtergrondgemompel.

Hij is ontzettend aardig, echt waar, maar moet continu aandacht hebben, zelfs in de lunchpauze leest hij de krant voor, terwijl ik ook aan het lezen ben.... Knap irritant. Wat ook irritant is dat zijn kunstgebit klappert bij eten en praten.....

Er komen gewoon de hele dag geluiden uit die man, strekt hij zijn arm om iets te pakken dan kreunt hij alsof hij 100 kilo aan het optillen is.

Burgerlijker als deze man kom je niet snel iemand tegen, hij is wat dat betreft echt een museumstuk. Elke vrijdag krijgt hij van zijn vrouw een krentenbolletje mee en dat krijg ik ook standaard iedere vrijdag te horen, al dertig jaar lang belt hij elke dag zijn vrouw om half twee, belt hij niet, dan belt zij wel: waar is Joop? Is Joop er niet? Komt Joop snel terug? Dit is gewoon grappig en daar erger ik me echt niet aan hoor, mensen zijn gewoon verschillend.

Normaal erger ik me niet snel aan anderen, de laatste tijd wel en dat komt gewoon omdat ik het eigenlijk te druk heb en daardoor niet zoveel kan hebben. Ben ik heel eerlijk in, fout ligt dus gewoon bij mij.

Het rottige is dat ik zijn directe chef ben en dus niet kan denken: met jou bemoei ik me voorlopig even niet.... Hij werkt pas bij ons en moet gewoon nog een hoop leren en that's my job...

Slikken en glimlachen dus... Vrede op aarde, hahahaha Tong uitsteken

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:33

kojack schreef:
hahahaha dit is echt een soap
alleen een beetje jammer dat phia en puck weer bezig zijn
zo kinderachtig he, vecht jullie ruzie prive uit en niet op een topic !!
groetjes


Sorry, maar als ik dit soort dingen vaker van Lovely heb gehoort, om precies te zijn bij 3 verschillende werkgevers, dan begin ik te twijffelen. Als zij zich overal aan stoort, dan is het beste een plekje alleen te zoeken. Als ze niet alleen kan zitten, dan moet ze maar weer een andere baan zoeken waar ze dan wel alleen kan zitten.
Als je met meerdere op een kamer zit, dan is elkaar accepteren hoe zij/hij ook maar is. Iedereen heeft wel een "tik".

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:44

Ik vind het zelf niet leuk om alleen op een kamer te zitten, ik heb 2 collega's waarmee ik regelmatig effe zit te kletsen tussen het werk door. Die verhalen van Lovely vind ik erg leuk om te lezen. Wat ik waardeer in Lovely is dat ze hier alles van zich afschrijft tot ons grote vermaak, maar verder haar kamergenote niet in de zeik zet.
Dat verhaal van Silvia vond ik echter heel sneu. Er zijn mensen die inderdaad niet zo slim zijn, en daar mag je gerust eens om lachen. Maar dat meisje werd ontzettend in de zeik gezet door haar collega's en dat vind ik ronduit gemeen. Ik zou daar niet aan mee kunnen doen. Je kunt mensen best een beetje plagen met hun zwakheden, maar je moet ze niet stiekum achter hun rug om flink voor l u l zetten.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:52

Desiree schreef:
Die verhalen van Lovely vind ik erg leuk om te lezen. Wat ik waardeer in Lovely is dat ze hier alles van zich afschrijft tot ons grote vermaak, maar verder haar kamergenote niet in de zeik zet.
Je kunt mensen best een beetje plagen met hun zwakheden, maar je moet ze niet stiekum achter hun rug om flink voor l u l zetten.


Tsja desiree, ik vind dus dat Lovely die collega hier flink voor banketstaaf zet. Ze praat over haar alsof ze vier is en superdom. Maar zoals ik al zei, misschien wordt ze wel hypernerveus van Lovely. Ik ben ook geen heilig boontje ik erger me soms ook flink aan collega's. Maar meestal haal ik dan gelijk mijn schouders op en bedenk me dat ik ook wel niet altijd even hebbelijk zal zijn. dat is volgens mij belangrijk in samenwerking en of je het nu leuk vind of niet, als je samen op een kamer zit kan je je of zo opstellen als lovely, of je probeert er wat van te maken. Maar het toontje over deze collega, ik hoop dat ze nooit bokt ontdekt, dit is nl leuk voer voor de baas van lovely!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:53

Oh oh, Phia heeft weer wat gevonden om Lovely af te zeiken. Ga lekker op Olympic Geit rondhobbelen joh!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, ellen05, Justme_Lisaa, lideli en 142 bezoekers