Dubbele gevoelens, en hoe moet dat nu met paardrijden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Dubbele gevoelens, en hoe moet dat nu met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 08:28

Gisteren was ik weer bij mijn arts in het ziekenhuis... Nou ik heb dus SLECHT nieuws.
Ik had gedacht in januari de laatste chemo-kuur te krijgen, nee, ik had het verkeerd begrepen.
Ik ben begin maart pas 'klaar'. Verdrietig
Aan de ene kant, toen ik de foto's zag van mijn longen, voelde ik ook wel dat dit nodig was, de zekerheid dat ik niet wéér kanker krijg... dat is wel belangrijk.
Maar aan de andere kant... ik had zó graag in januari al klaar willen zijn, en verder willen kunnen.
Ik sta nu op het punt om een jong paardje te kopen, ben al helemaal verliefd... Nou dat wordt een leuke vakantie voor dat paardje de eerste twee maanden.
Ik kan wel gaan rijden, maar lessen in de manege zit er niet bij voorlopig.
Het is nog 'te intensief', en als ik val of op een andere manier iets kneus of breek, ben ik nog niet jarig, want door de chemo heelt het drie keer zo langzaam als normaal.
En ik spreek uit ervaring met mijn gekneusde billen... Frusty
Nou ja, ik ben in elk geval voorlopig even druk.
Bezigheidstherapie.
Goed nieuws heb ik echter ook, de eigenaresse van dat paardje heeft een binnenbak kunnen regelen zodat we in ieder geval kunnen rijden zaterdag, ondanks de sneeuw... Want ik wil dat beestje VOELEN!
Ik ben zeer benieuwd, het is ook een vreemde bak voor haar dus ik laat eerst maar even iemand anders erop hihi.
Nou ja, mocht ik het paard kopen, dan gaan we gewoon eerst drie maanden genieten van elkaar.
Aan elkaar ruiken, aan elkaar voelen, elkaar argwanend bekijken met die woorden in je blik:
"Zou het lukken
jij en ik?"
D.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 08:51

Inderdaad een dubbel gevoel zeg! Maar ik denk dat zo'n periode van wennen aan elkaar ook niet verkeerd is.
Ik vind het bewonderenswaardig hoe jij er onder bent zeg! Heel knap.
Fijne dagen gewenst (met je paardje!) en sterkte

:evaw:

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:04

is misschien best wel een goede start. Ons ene paard ziek geweest toen we haar net hadden en toen hebben we dus heel veel met haar gewandeld. Kregen wel veel opmerkingen langs de weg :"he schijterd! durf je er niet op!!!"

Ons 2de paard moest nog 3 worden toen we hem kochten, dus ook met hem lange wandelingen langs de weg gemaakt. Is heel gezellig. Je kweekt een band, hij krijgt vertrouwen in jou als leider en hij wordt verkeersmak.

Kortom, je hoeft niet perse te rijden om van je paard te genieten. En ik merk zelf hoeveel steun ik aan mijn paardjes heb bij verdriet of stress in mijn werk. Zeker weten dat je sneller beter wordt MET een paard!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:06

heyyy.. jeetje ja ik denk dat het wel lekker is om even 3maanden elkaar te leren kennen..zodat je een mooie band hebt als je er na die tijd langzamerhand weer mee gaat rijden.. verder weet ik even niks te typen,maar in ieder geval fijne feestdagen en veel geluk met miss wel je nieuwe paard!! succes zaterdag veel liefs sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:01

Dat is een tegenvaller Dorine! Maar positieveling als jij bent zet je je daar wel weer overheen!

Toen ik Toon net had, heb ik ook alleen maar wekenlang met hem gewandeld (zijn pezen waren namelijk iets gevoelig), half Heiloo hebben we samen gezien. Dat schepte zo'n goede band voor het rijden later, dat ik dat met een eventueel ooit nieuw te kopen paard ook zo zou doen. Beviel me prima!

Dus, niet kunnen rijden wil niet zeggen dat je je paard met rust hoeft te laten hoor, je kunt wat NH gaan doen met haar, wat spieren en uithoudingsvermogen kweken aan de longe, wat trailoefeningen doen met balkjes e.d., wandelen etc. Jij vermaakt je wel hoor!

Veel succes zaterdag, ik lees het resultaat wel na mijn vakantie, ik zal in ieder geval voor je duimen dat dit je ideale paardje is!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:02

het is JUIST heel goed dorine om lekker eerst een beetje vertrouwen in elkaar te winnen
Ik kocht mijn paard (groen) in oktober en ben er pas in februari op gegaan, veel mensen dachten idd dat ik niet durfde (wat een giller!)
Ik heb in die tijd heel veel andere dingen met haar gedaan, waaronder longeren, wandelen heel veel oefenen met voetjes en aanrakingen (ze schrok al als je wees)
ik wens je alle geluk van de wereld toe meid! Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:24

Dat is balen zeg, je geduld wordt wel zwaar op de proef gesteld. als je nu in ieder geval maar beter wordt. DAt paard kan wel een paar maandjes wachten.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:03

ach heeft dat beestje ook een beetje rust grijnz arme dier weet niet wat d;r overkomt van 's morgens vroegtot ' s avonds laat doodgeknuffeld worden totdat peet je aan je haren mee naar huis sleep omdat je moet slapen Pling
als je dan ook nog zou willen rijden...

het is pech maar zeker niet slecht.
lekker wennen aan elkaar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:06

Ach Dorine, een tijd knuffelen, beetje spelen, beetje longeren, is eigenlijk wel heel positief. Eerst lekker elkaar leren kennen, geweldig toch? En misschien is dit paardje het toch niet, zit je je nu druk te maken voor niets. Wacht zondag af, als ze het voor je is, kom je die maanden echt wel met heel veel plezier door hoor!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:07

ik vind het ook heel knap van je hoor!!! Ik wens je heel vel succes. Je meot zo maar denken: aan alles komt een einde!! Dus ook aan de chemotherapie. Dan kan je je ook weer beter richten op je paard.

Succes!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:48

sorry, een metoo reactie van mijn kant.
Ik denk dat het alleen maar heel erg in jullie voordeel is Dorine!
jullie kunnen (met z'n 3-en natuurlijk, want vlak Peter niet uit! Lovers ) optimaal aan elkaar wennen, met elkaar leren omgaan etcetc!
wedden dat je er na die tijd zonder enige problemen, zo op weg rijdt! want je hebt dan haar vertrouwen gewonnen, zij heeft jouw vertrouwen gewonnen (ships, ik moet ineens denken aan het nummer "Suzanne" van Leonard Cohen, maar dat is niet goed, want daar moet ik altijd van huilen).

Lieve Dorine, ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat alles zijn doel heeft, dit waarschijnlijk dus ook!
Geniet ervan, voor zover dat mogelijk is met als die chemo in delijf!

kus,
b

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:38

tja ik sluit me helemaal bij de rest aan. het is heel goed om elkaar heel goed te leren kennen. in die drie maanden heb je genoeg tijd om te wennen aan elkaar en om voorzichtig te beginnen met rijden. wat nu niet komt komt later wel. zorg ervoor dat je beter word. dan kun je daarna weer heerlijk van je paard genieten. en ik hoop natuurlijk dat dit het paardje is wat je zoekt. ik ben in elk geval zeeeeeer benieuwd. groetjes lonneke

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:53

Dat is zeker eer tegenvaller zeg.
Maar als je nu nog "even" langer wacht. Heb je er straks "als het goed is" meer plezier van. Nou veel sterkte hoor meid. Enne kop op hè. Je bent de hele tijd al zo positief geweest, nu ook nog even volhouden hè!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:21

Ik sluit me aan bij degenen die zeggen dat een langere periode van aan elkaar wennen en goed gefundeerde basisoefeningen van de grond alleen maar van voordeel kunnen zijn. Ik hoop dat je in dit paard je droompaard hebt gevonden, en als dit zo is, dan heeft het allemaal zijn reden dat het nu zo loopt zoals het loopt.

Je suis Charlie.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 18:02

Thanks allemaal, voel me al een stuk beter!
Nu weet ik ook hoe die kankercellen zo snel verdwenen zijn:
komt door al dat bokken... *LOL*
Ja ik ga gewoon een heerlijke vakantie tegemoet, wie weet moet ik nog ff wachten op het paard dat bij me past, maar als ik geluk heb is het deze.
Ben zeer benieuwd!
Morgen voel ik haar voor het eerst onder het zadel.
Ze heeft nog maar twee verschillende ruiters gevoeld geloof ik, dus ik hoop dat ik niet een erg schokkende ervaring ben grijnz...
Ik zal voorzichtig beginnen, ze is vrij gevoelig.
Zucht. Moeilijk hoor, om kalm te blijven. Wordt het ooit morgen?
Bedankt jullie voor de waarheid. Want ja, een basis kunnen opbouwen, alle tijd hebben om vriendjes te worden, dat is toch heerlijk?
En tijd heb ik.
Ik word namelijk honderd jaar oud Tong uitsteken !
In perfecte gezondheid!
Ik zal ze daar in het ziekenhuis eens een poepie laten ruiken...
Een poepie van dat paard haha. Hoef ik meteen niet meer terug te komen.... }>
Thanks guys... Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 20:14

Dorine, je gaat gewoon lekker genieten in die maanden, je kunt zo vast een hele hechte relatie met dat beestje opbouwen vanaf de grond. Ik hoop zo voor je dat het doorgaat en je slaat je er nog wel even doorheen toch, alles komt helemaal goed met jou en dan kom je mooi in het nieuwe jaar als je alles voor elkaar hebt, een heerlijke buitenrit maken in Lunterencity met mij en Jurrres en dan kun je meteen mijn Babe (veulen haha) bewonderen. Haha! Jij en je nieuwe paardje forever!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 20:53

Positief blijven meid, wat zijn nou 2 maanden op misschien wel 30 jaar lekker van je paard genieten.
Gewoon kopen dat paard (als ie goed is natuurlijk) en lekker je gang gaan.
Misschien heb je iemand in je omgeving die eens kan rijden.
EEn eigen paard kan alleen maar positief op je inwerken.
Zet hem op!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eva1975, Michelle_S, Vagabondo, Zoolgangster en 12 bezoekers