gevangenen uit het buitenland schrijven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

gevangenen uit het buitenland schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 18:37

Een tijdje geleden las ik in een tijdschrift een artikel over schrijven met nederlandse gevangenen in het buitenland.
Er stond ook een internet adres bij, en omdat het mij erg leuk lijkt om met een gevangenen te schrijven wilde ik dus even naar deze site gaan.
maarrrrr ik ben die site vergeten, en ik kan dat tijdschrift niet meer vinden Scheve mond {volgens mij was het de vriendin}
wie weet welke site of kent een soortgelijke site??

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:50

ik ken het niet...beetje vaag ook, die mensen zitten daar niet voor niets opgesloten...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:50

Ik schrijf met Amerikaanse gevangenen. Ter dood veroordeelden en levenslang gestraften. Je mag me pb-en als je meer informatie wilt!
Groetjes!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:51

Yessy schreef:
ik ken het niet...beetje vaag ook, die mensen zitten daar niet voor niets opgesloten...


Scheve mond *zucht*..daar gaan we weer..

Geloof niet dat het daarom gaat in dit topic..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:54

ik bedoel het niet slecht, ik vraag het me alleen af. net als met die nederlanders die dan na een "contract" met een land nu terug mogen en hier snel vrijkomen, ik vind het super om die mensen maar ik begrijp heel goed dat sommigen zeggen dat het een eigen probleem was geweest als ze daar nog 20 jaar in hun eigen troep hadden gezeten (waar ik het dus niet mee eens ben). ik vind het heel moeilijk er een mening over te hebben...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:09

Yessy schreef:
ik bedoel het niet slecht, ik vraag het me alleen af. net als met die nederlanders die dan na een "contract" met een land nu terug mogen en hier snel vrijkomen, ik vind het super om die mensen maar ik begrijp heel goed dat sommigen zeggen dat het een eigen probleem was geweest als ze daar nog 20 jaar in hun eigen troep hadden gezeten (waar ik het dus niet mee eens ben). ik vind het heel moeilijk er een mening over te hebben...


maar er word ook niet gevraagd om een mening er word gevraagd om die site ....

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:33

Yessy schreef:
ik ken het niet...beetje vaag ook, die mensen zitten daar niet voor niets opgesloten...

mogen ze dan helemaal geen contact meer hebben met de buitenwereld?
maar dat is niet de bedoeling van dit topic,sorry
on topic: als iemand die site weet mag die hem hier even neerzetten,want het lijkt me idd best interessant

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:51

Mensen die interesse hebben in schrijven met Amerikaanse gevangenen, mogen mij een PBtje sturen, dan stuur ik je wat informatie terug!
PS: oprechte interesse dan wel, en de bereidheid te scrhijven, het is geen 'aapjes kijken', maar echt een steun zijn, een vriendschap..voor mensen die vaak niemand meer hebben..

Er zijn nog genoeg mensen die wachten op een penmaatje!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:01

nee dat begrijp ik, het lijkt me juist heel moeilijk, ik zou het niet aankunnen denk ik... ik bedoel bijv ter dood veroordeelden, dat lijkt me voor jou ook heel zwaar ofniet?

dit is btw dus oprechte interesse voor het geval het niet duidelijk was... ik zeg dit echt niet om jou af te zeiken of anderen, en ik weet dat het off topic is, maar om er een nieuw topic over te openen is ook wat afgezaagd.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:52

Yessy schreef:
nee dat begrijp ik, het lijkt me juist heel moeilijk, ik zou het niet aankunnen denk ik... ik bedoel bijv ter dood veroordeelden, dat lijkt me voor jou ook heel zwaar ofniet?

dit is btw dus oprechte interesse voor het geval het niet duidelijk was... ik zeg dit echt niet om jou af te zeiken of anderen, en ik weet dat het off topic is, maar om er een nieuw topic over te openen is ook wat afgezaagd.


Het is inderdaad behoorlijk zwaar.. Maar het zijn ook geen 'gevangenen' of beesten voor mij, maar vrienden.. En de onderwerpen waarover geschreven word, zijn ook geen kattenpis nee.. Je geeft, maar je krijgt er ook ontzettend veel voor terug.. Onvoorwaardelijke vriendschap!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:57

Waarom wil je met een gevangene corresponderen?
Ik bedoel dat niet vervelend, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat iemand motivatie is om dat te gaan doen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:36

Tsja het is je eigen keuze of je onvoorwaardelijke vriendschap wilt van iemand die iemand anders vermoord heeft (voorbeeld). Maar als jij daar voor kiest, vind ik het best knap dat je dat kan! Ik zou diegene toch altijd als misdadiger blijven zien.

En nu ontopic: volgens mij stond dat in de yes.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:24

Ja, dank je zoiets bedoelde ik Lachen

ik denk dat ik het niet zou kunnen gewoon puur om mn eigen geweten... aan de ene kant zijn en blijven het gewoon mensen, niets meer en niets minder dan jij, maar idd de gedachte dat ze bijv iemand vermoord hebben of wat, ik zou er niet mee kunnen leven denk ik.
maar het is super dat er mensen zijn die nog iets voor hen kunnen betekenen als ze verder niemand meer hebben

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:27

Ik weet nog wel een internet adres voor Amerikaanse gevangen die levenslang vastzitten of wachten op hun doodstraf....
Hoor het wel als je interesse hebt.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:43

mij lijkt het ook wel boeiend om met zo'n gevangene te schrijven. Besef dat wij het hier onze handen mogen dichtknijpen in Nederland.

Aan de andere kant ben ik doodsbang, want wat als ze straks worden vrijgelaten en ineens voor mijn deur staan??? Haha!

op sbsteletext 109 staat ook een advertentie van een gedetineerde die met mensen wil schrijven.

:){

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:05

Kun je dan niet beter schrijven naar Nederlandse soldaten die in een oorlogsgebied zitten (of soldaten met een andere nationaliteit in een oorlogsgebied)? Dan is die steun beter besteed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:17

Volgens mij heb ik het een tijdje terug in de Yes zien staan.
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. Waarom wil je een vriend zijn voor iemand die een ander (onschuldig) mens heeft vermoord of iets anders heeft gedaan. Die mensen verdienen toch geen vriendschap meer? Ik vind het niet raar dat ze niemand meer hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:17

Malabarista schreef:
Kun je dan niet beter schrijven naar Nederlandse soldaten die in een oorlogsgebied zitten (of soldaten met een andere nationaliteit in een oorlogsgebied)? Dan is die steun beter besteed.


OK dan! Daar ben ik het helemaal mee eens!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:30

Ik weet wel een site voor mensen die opgepakt zijn vanwege hun geloof! Of mensen die niet geloven en opgepakt worden door die radicale moslims, of vrouwen die opgepakt worden voor het niet dragen van een hoofddoekje. www.opendoors.nl

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:36

Sorane schreef:
Volgens mij heb ik het een tijdje terug in de Yes zien staan.
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. Waarom wil je een vriend zijn voor iemand die een ander (onschuldig) mens heeft vermoord of iets anders heeft gedaan. Die mensen verdienen toch geen vriendschap meer? Ik vind het niet raar dat ze niemand meer hebben...


Sjeesus..wat een reactie... Waarom verdienen die geen vriendschap meer? Misschien zou je je eerst wat beter in het Amerikaans rechtssysteem moeten verdiepen voordat je klakkeloos je gal loopt te spuien. Of je in Amerika de doodstraf krijgt, hangt af van veel andere factoren, en echt niet alleen van je misdrijf.. Maar goed.. blij dat er nog mensen zijn die er toch anders over denken.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:37

Sorane schreef:
Maar ik vraag me af waarom er mensen zijn die met dat soort beesten willen corresponderen. ...


Misselijk
Sorry.. hier moet ik echt van Misselijk

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:49

sja maar het blijft haar mening, een mening die je ook kan respecteren zonder meteen er zo over te doen...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:53

Yessy schreef:
sja maar het blijft haar mening, een mening die je ook kan respecteren zonder meteen er zo over te doen...


Ja, het is een mening, maar ik vind het erg jammer dat sommige mensen onwetend kort door de bocht meteen beginnen te bleren over 'dat soort beesten'. Dan ben je mij aan het verkeerde adres. En mijn mening is dat ik ervan moet kotsen. Sorry. Als je zo praat over 'beesten' en 'geen vriendschap meer waard zijn' wil ik niet eens met je discussiëren, als dat meteen zo bevooroordeeld moet. Bah.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:58

Het idee achter een discussie is juist dat je mensen door argumenten van mening kan laten veranderen Lachen
maar een tijdje geleden was er ook al een topic over ongeveer hetzelfde, weet iemand die nog te vinden?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:59

Yessy schreef:
Het idee achter een discussie is juist dat je mensen door argumenten van mening kan laten veranderen Lachen
maar een tijdje geleden was er ook al een topic over ongeveer hetzelfde, weet iemand die nog te vinden?


Het jammere van mensen die zo praten is dat ze zo star zijn, dat het niet eens zin heeft om te discussiëren.
Ik kreeg een paar PB-tjes van mensen die tegen waren, maar wel op een geïnteresseerde, volwassen, redelijke manier. DAT zijn discussies (en nog interessant ook).

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, chinnie, ChristaMoor, goesju, GrapeshotBot, III, jmvdh, Ladyson, Loeky01, lovelynutia, Maanon_, Melanie_D, Whisky00, xSannee, YandexBot, Zebrastreep en 179 bezoekers