marlusia @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

marlusia @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:36

vandaag na mijn ritje was de andere pony die bij johnny staat met haar verzorgster aan het rijden.
daar heb ik een aantal foto's van gemaakt..

marlusia is een pony die nog niet zo lang onder het zaldel is, en het jongetje die haar rijd is 11 jaar en rijd nog maar 1 jaar.
natuurtalentje, (vind ik persoonlijk)


john staat lekker aan zn hooi te knabbelen, terwijl ik foto's ga maken van zn vriendin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de eneh is boos en de andere is moe Haha!
Afbeelding


en toen mog johnny ffies in de bak, spelen met vriendje fries, en lekker rollen
Afbeelding


ff voor de duidelijkheid, jongen rijd met thiedemann omdat pony nog jong en springerig is, en jongen is zelf nog anstig zo afentoe als pony een sprongetje maakt.
thiedemann gaat uiteraad binnenkort een ringetje losser, en over een tijd eraf. maar daar is het nu nog te vroeg voor
Laatst bijgewerkt door Saskia008 op 03-04-04 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:39

wel een leuke pony! maar heeft dat jongetje zn beugels niet wat te lang? als ie ze korter doet heeft ie wat meer steun...Het is trouwens ook thiedemann ipv tiederman Knipoog

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:43

beugels zouden inderdaad wel iets korter kunnen, is me zelf nog niet echt opgevallen dat ze iets aan de lange kant zijn.
maar hij vind het zo wel lekker zitten, hij zal het zelf wel aangeven als het niet fijn zit denk ik.

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:00

Idd natuurtalentje ziet er netjes uit voor een pony die nog maar net onder het zadel is en een jongetje dat nog maar 1 jaar rijd.

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:44

Is hij de enige die deze pony verzorgt en rijdt?

Ik kan wel meegaan in het feit dat het een leuke pony is.
En hij zal best een natuurtalentje zijn......maar om eerlijk te zijn vind ik het niet geweldige gezellige foto's.

Als hij nog maar een jaar rijdt, en de pony is zo kort onder het zadel waarom rijdt hij dan met sporen die op bijna alle foto's in de pony prikken?
Het zadel ligt naar mijn idee iets te ver naar voren.

Verder kan ik er weinig over zeggen omdat jij het niet bent die erop zit Haha!
Dus veel zal hij er niet aan hebben.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:57

ga met syll mee

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:54

ik ga ook met Sily mee!
Wel erg leuke pony hoor, mooi beestje!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:00

WAAROM RIJD IE IN GODSNAAM MET SPOREN??? Ik weet niet van wie die les krijgt, maar dat is echt alles behalve slim. Eerst een verkeerde hulp aan dat paard geven (omdat ie het simpelweg nog niet duidelaijk kán geven) en vervolgens als het paard het niet snapt met zwabberbeentjes ongecontroleerd die sporen erin....

Ditoke
Berichten: 159
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:43

Ik vind het persoonlijk geen natuurtalentje.
Pony pas ingereden en direct de sporen der in.
Beugels en naar mijn mening ook teugels te lang..
Zou de thiedemann er af late en die teugels wat oppakken maarja, hij rijd ook nog maar een jaar. Lachen

~*~http://groups.msn.com/paardefreakjehz~*~!!!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:47

ik vind het er netjesa uit zien voor een paard dat nog maar net onderhet zadel is en voor een jongetje dat nog maar een jaar rijd!

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:57

ik ga echt helemaal met Fellor mee....wat moet dat jong nou al met sporen dan? leer hem eerst even op een rustige, wat oudere pony rijden!
zo verpest je de pony en hem ook wnat zo leert hij nooit normale hulpen te geven!

Like a shooting star

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:15

Ik ben het niet helemaal eens over de sporen, ik zou op zo'n jong dier ook nog geen spoortje dragen. Nu draagt hij gelukkig een knopspoortje waar hij weinig schade mee kan aanrichten. Hij kan beter een keer een tikje achter zijn kuit geven als de pony niet reageert op de beenhulpen. Verder idd beugels een gaatje korter misschien dat zijn benen dan beter op hun plek blijven. Wel een leuke pony doet me denken aan een ondeugend dier wat ik zelf vroeger heb gereden.

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:15

Ben het met de mensen eens, die zeggen dat die sporen af moeten!! Grrrr...... srry, maar ik snap het echt niet (ben ik nu Blond ). Als je nog maar 1 jaar rijdt, dan rij je toch niet sporen, zweep en thiedeman Verward ?! Waarom rijdt ie al met sporen?? Zeker als het zo'n jong paard is. Wat Loeser (d8 ik) al zei, zo leert dat paard nooit zonder sporen rijden!
Je moet dit niet te stom opvatten hoor, alleen begrijp ik het gewoon niet.... Maarjah.....
Wel leuke foto's, leuk paardje!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:54

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar kan het toch niet laten.

Het jochie heeft best wel talent misschien, maar laat hem op een oudere ervaren pony alles leren. 1 die niet snel schrikt of wegspringt en hem zo vertrouwen geven. Zo leert hij ook de juiste hulpen te geven.

Laat die pony eerst eens op zijn eigen benen lopen. Hij is zo te zien niet voorwaarts en hangt gigantisch op de ruiter zijn handen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:17

Los van elkaar gezien zijn ze misschien wel goed. Jongen natuurtalent (kan ik niet beoordelen vanaf een paar foto's) en die pony zal best goed lopen. Maar ik denk dat de combi niet zo goed is. Over de thiedeman en sporen is al genoeg gezegd, daar ga ik in mee.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:29

hoelang rijd die jongen al? 1 haar? volgens mij moet je dan ook zonder beugels kunnen galopperen, dan mogen die dingen wat te lang zijn!, daarbij, op één van de fotos steekt ie zijn benen wat ver naar voren en hij mag best wat rechter zitten, thiedeman, sporen en zweep? waar ben je mee bezig, als dit een jong paard is moet je hem niet met zo veel hulpmiddelen rijden, het is een goede pony volgens mij, maar die jongen, daar twijfel ik over, als je zon paard niet zonder thiedeman aan kan, moet je geen jong paard kopen en op een ervaren paard gaan rijden, hopelijk word ie niet verpest door dat joch! sorry voor mijn commentaar maar ik kan me er zo kwaad om maken!!!
normaal reageer ik niet op zon topics maar nu kan ik, het niet laten!
hij is natuurlijk maar ZEKER GEEN TALENT!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:49

hij is niet de enige die op die pony rijd. er is een meisje die al lang en goed op haar rijd. zonder thiedemann, zonder sporen. die kan haar zo goed rijden
zelf vind ik de sporen ook geen goed idee, maar goed, eigenaar vind zelf dat het wel kan (eigenaar is super zuinig op zn paardjes)en de sporen zijn heel klein, en raken niet aldoor het paard (wat wel op de foto's lijkt)


pony word dus niet aldoor met thiedeman en sporen gereden, dus raakt er niet aan gewend. de sporen zijn voor de jongen makkelijker omdat de pony dan niet voorwaards is, en hij heeft nog weinig kracht in zn kuiten

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:04

Thiedeman omdat hij te druk is
Sporen omdat hij te rustig is

juist ja

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:08

Sjonniej schreef:
Thiedeman omdat hij te druk is
Sporen omdat hij te rustig is

juist ja


Ach die krul staat zo leuk, snap dat dan Knipoog *sorry* kan het niet laten...
Gelukkig maar dat het jongetje niet de enige is die op de pony rijd.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:40

Sjonniej schreef:
Thiedeman omdat hij te druk is
Sporen omdat hij te rustig is

juist ja



misschien heb ik het verkeert gezegt,
thiederman omdat pony snel "springt" van iets dat wappert, en dan ligt jongen er snel af, hij heeft al een paar week gelden zn ribben gekneust gehad. met thiederman is ze wat makkelijker te houden.

sporen, omdat ze weinig voorwaard is bij hem, dat is anders dan rustig zijn

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:43

Ineke2 schreef:

Ach die krul staat zo leuk, snap dat dan Knipoog *sorry* kan het niet laten...
Gelukkig maar dat het jongetje niet de enige is die op de pony rijd.



misschien ben ik gek, maar pony loopt niet "in de krul" ze loopt van haar zelf al aardig laag. ik heb er een keer op gereden, en je hoeft bijna geen moeite te doen om haar laag te krijgen met haar hoofd

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:50

Saskia008"]
[quote="Ineke2 schreef:

Ach die krul staat zo leuk, snap dat dan Knipoog *sorry* kan het niet laten...
Gelukkig maar dat het jongetje niet de enige is die op de pony rijd.



misschien ben ik gek, maar pony loopt niet "in de krul" ze loopt van haar zelf al aardig laag. ik heb er een keer op gereden, en je hoeft bijna geen moeite te doen om haar laag te krijgen met haar hoofd
[/quote]

Dat is het probleem juist, ze loopt lekker omlaag met der hoofd ZONDER dat de achterhand eronder zit.
Actief en voorwaarts is ze helemaal niet zo vanaf de foto's te zien, dat is veel belangrijker dan dat je geen moeite hoeft te doen om dat hoofd naar beneden te krijgen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:55

Saskia008"]
[quote="Sjonniej schreef:
Thiedeman omdat hij te druk is
Sporen omdat hij te rustig is

juist ja



misschien heb ik het verkeert gezegt,
thiederman omdat pony snel "springt" van iets dat wappert, en dan ligt jongen er snel af, hij heeft al een paar week gelden zn ribben gekneust gehad. met thiederman is ze wat makkelijker te houden.

sporen, omdat ze weinig voorwaard is bij hem, dat is anders dan rustig zijn
[/quote]

als "die jongen" hem niet kan houden, en der niet op kan blijven zitten omdat ie opzij springt, dan moet ie er niet op rijden en wachten tot hij beter rijd met op dat jonge diertje te rijden...je verpest hem zo sorry...maar ik ben het eens met wat sjoniej zei!
blijf van het dier af als je niet kan blijven zitten bij een zijsprong...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:20

Ik ben het helemaal eens met de eerder geplaatste berichten. waarom rijdt dit jongetje met sporen?? Op foto 9,10,14 is goed te zien dat hij absoluut zn benen niet netjes op de plaats kan houden. Als je dat niet kan moet je naar mijn idee echt niet met sporen rijden. Bovendien is het ook nog een jonge pony die van zichzelf al wat springerig is, met fout gebruik van sporen zul je dat probleem alleen maar verergeren..

Don't hate me cause you ain't me!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:15

Saskia008"]
[quote="Sjonniej schreef:
Thiedeman omdat hij te druk is
Sporen omdat hij te rustig is

juist ja



misschien heb ik het verkeert gezegt,
thiederman omdat pony snel "springt" van iets dat wappert, en dan ligt jongen er snel af, hij heeft al een paar week gelden zn ribben gekneust gehad. met thiederman is ze wat makkelijker te houden.

sporen, omdat ze weinig voorwaard is bij hem, dat is anders dan rustig zijn
[/quote]

Je kan het een jonge pony toch niet kwalijk nemen dat hij schrikt? Het diertje moet vertrouwen krijgen van een zelfbewuste ruiter die erop zit. Als jij er zo een ventje opzet met alle mogelijke hulpmiddelen zal die pony zo blijven.
Je kan er beter iemand opzetten die iets aan de grote/zware kant is maar die niet bang is en veel vertrouwen kan geven. Dan een klein licht ventje dat er snel afligt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 43 bezoekers