Zadel is "gerepareerd" ben bedonderd :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Zadel is "gerepareerd" ben bedonderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 22:45

Van mijn zadel was de boom gebroken, flink balen maar oke moest gemaakt worden. Ik heb bij de ruitersportzaak gevraagd wat dat ging kosten een NIEUWE boom erin, bedrag overeen gekomen en zadel daar gelaten. Zadel zou opgestuurd naar Engeland naar de fabrikant en daar zou er een nieuwe boom ingezet worden.
Donderdag een telefoontje, mijn zadel was er weer, een week of 4-5 nadat ik hem weggebracht had. Ik wel even oppervlakkig gekeken of boom nu goed was, was beter als voorheen dus betaald en zadel meegenomen. Kom ik vandaag op stal, voel ik onder de boom toen ik het zadel meesjouwde de stal in, zitten daar twee plaatjes op de boom geschroefd, grrrr Boos! De boom is dus gewoon gerepareerd ipv een nieuwe erin gezet, maar wel de prijs vragen van een nieuwe boom erin laten zetten. Ik ben gewoon bedonderd en ik heb weer eens teveel vertrouwen gehad in de mensheid. Boos! Bovendien zitten de singelstoten nu ongelijk, ik vind het erg amateuristisch eruit zien hoe ze dit gedaan hebben. Ik ben nu pislink en ga dinsdag gelijk terug (maandag zitten ze dicht). Eens horen wat ze te zeggen hebben, en natuurlijk alsnog een nieuwe boom erin laten zetten! grrrrr

Sprakeloos


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:28

You go girl Knipoog OK dan! En groot gelijk hoor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:33

He getver wat een n**istreek zeg...Groot gelijk dat je teruggaat,dit is ronduit asociaal..

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 06:18

Jeetje zeg, dat is niet leuk. Het zou voor mij een reden zijn om acuut een andere ruitersportzaak te kiezen en daar nooit meer te komen.

Ik ben benieuwd wat ze te melden hebben dinsdag. Succes!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:45

Naar is dat he!
Je bent wat dit betreft afhankelijk van andere omdat je zelf de boom niet kunt vernieuwen,maar ze weten je altijd wel te bedonderen.
En het is moeilijk iemand te vinden die je niet bedonderd.
Dit heb je ook zo erg bij monteurs in een fietsen winkel of auto garage.
Band is lek....ik vraag om een nieuw binnenband.
Na 2 dagen is brommer gemaakt en na 1 week is weer mijn band lek.
Ik terug, vraag om een nieuwe binnen band en zegt dat ik die oude binnen band graag wil zien.
Na 2 dagen kan ik mijn brommer weer ophalen maar oude binnenband is (in een zwart gat) verdwenen.
Ze rekenen de prijs van een nieuwe binnenband maar plakken je bandje gewoon.

Zelfde met jouw probleem.
En het nare ervan is dat je het gewoon weg niet goed kunt controleren.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:18

Gewoon inderdaad mee terug gaan. Je hebt toch voor een nieuwe betaald.Tegenwoordig bedonderen ze je waar je bijstaat...

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:51

Teruggaan en goede reparatie EISEN, ZONDER TE BETALEN!!!
Overigens vind ik het een wat vreemde afspraak, een boom vervangen in een zadel kost meer dan een nieuw zadel omdat je dan het hele zadel moet demonteren, een nieuwe boom plaatsen en dan de hele boel weer opbouwen, oftewel een nieuw zadel maken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:01

Teruggaan. Ze hebben je zadel nu verprutst, is gewoon onbruikbaar. Een boom repareren kan niet namelijk. Ik heb ook nog nooit gehoord dat er een nieuwe boom ingezet kan worden, maar dat terzijde.
Ik vraag me wel af waar je het hebt laten doen, want er zijn maar weinig goede zadelmakers.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:19

Inderdaag terug gaan! En als deze reparatie voor jou accepabel is flink geld terug vragen en anders alsnog de nieuwe boom eisen.

Mijn vorige zadel heb ik bij een ruitersportzaak hier in de buurt gekocht.
Na een paar weken voelde ik een losse schroef of stuk hout aan de onderkant van het zadel in de kamer zitten.

Ik heb het zadel toen teruggebracht. Ze hebben het gratis gemaakt, maar het was zo lelijk geworden. Ze hadden het zadel aan de bovenkant van de kamer open gemaakt en te strak dichtgenaaid. Ik heb er nu nog spijt van dat ik het zo geaccepteerd heb.

M1+10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:46

Inderdaad, teruggaan en heeeeeeeel erg boos worden.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:04

germie schreef:
Een boom repareren kan niet namelijk. Ik heb ook nog nooit gehoord dat er een nieuwe boom ingezet kan worden, maar dat terzijde.
Ik vraag me wel af waar je het hebt laten doen, want er zijn maar weinig goede zadelmakers.


Het kan wel, want ik heb het vorig jaar laten doen en mijn zadel past weer perfect en zit weer heerlijk. Een nieuwe boom laten plaatsen hoeft zelfs helemaal niet zo super duur te zijn. Als je een Ainsley zadel hebt en het gebeurd binnen 5 jaar, dan komt er op de kosten van Ainsley een nieuwe in.

Wel balen voor jou zeg, zoals iedereen al zegt: terug en een goed zadel eisen! Zouden ze nou echt denken dat je het niet zou merken?


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:56

het lijkt mij toch dat als ze er plaatjes inzetten, je zadel niet meer goed past?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:07

Jeetje wat banketstaaf!!
Ik zou idd ook terug gaan en eisen dat ze er alsnog een nieuwe boom in zetten!!
Veel succes dinsdag, ben wel benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben!

............

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:31

nou je hebt goed recht om boos te zijn...
wat mensen tegenwoordig allemaal wel niet doen om aan geld te komen

pak ze maar aan hoor!! laat ze maar eens zien dat ze niet iedereen kunnen bedriegen!! Boos!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:41

lowara schreef:
het lijkt mij toch dat als ze er plaatjes inzetten, je zadel niet meer goed past?


Volgens mij horen ze er ook helemaal geen plaatjes in te zetten. Dat was ook waaraan Esther zag dat het niet klopte.

Succes dinsdag!


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:53

Terug gaan, geheel nieuwe reparatie eisen met een nieuwe boom en zeker niet betalen .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:04

Het is je goed recht om terug te gaan, wat denken die lui wel niet. Boos!
Ben benieuwd wat voor vaag smoesje ze ervoor zullen gebruiken... Boos!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:20

Tuurlijk ga ik ze dinsdag eens even vertellen hoe ik erover denk. Zo dus Stoom uit je oren dit pik ik niet.
Gelukkig staan er een aantal bokkers achter me, kan ik altijd nog meer dreigen. Haha!
Ik heb het zadel gisteren nog even op het paard gehad, maar hij kwam flink in verzet, dat was ik niet van hem gewend. Zadel wat ik mocht gebruiken toen mijn zadel weg was er weer op, nou toen liep hij weer super. Dus er klopt echt iets nog niet met dat zadel.
Het zadel is een ainsley, alleen al ouder dan 5 jaar.
grrrr waarom zit die winkel nou op maandag dicht, moet nog wachten tot dinsdag tot ik me kan afreageren....

Sprakeloos

pubelia

Berichten: 9988
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:24

mischien stom maar van wie ik het paard heb gekocht heeft ook een zadel erbij gegeven met een kapotte boom! en ook naar een zadel makerij gegaan maar ze zeiden tegen mij dat je beter een nieuwe kon kopen! want een boom is het alles van een zadel! is dat ook niet slimmer??
wel gewoon terug gaan om geld terug te vragen??

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:20

Ik heb bijna zo'nzelfde geval meegemaakt maar dan met Divoza. Er was een singelstoot aan het rafelen (van dat autogordelband in Y vorm) dus wilde dat dat rafelen gestopt werd voordat het erger werd.
Zadel zou opgestuurd moeten worden naar leek, helemaal uit elkaar kon wel paar weken duren.... kosten minimaal 50 euro....
Hmmm... ik vertrouwde de boel niet zo dus met zadel naar van Rijs in zevenhuizen gegaan, zadel uit elkaar nee hoor, nu afgeven en morgen ophalen... werd gewoon vastgesmolten en niks meer aan het handje, kosten nog geen 2 euro.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:40

Vippie schreef:
Ik heb bijna zo'nzelfde geval meegemaakt maar dan met Divoza. Er was een singelstoot aan het rafelen (van dat autogordelband in Y vorm) dus wilde dat dat rafelen gestopt werd voordat het erger werd.
Zadel zou opgestuurd moeten worden naar leek, helemaal uit elkaar kon wel paar weken duren.... kosten minimaal 50 euro....
Hmmm... ik vertrouwde de boel niet zo dus met zadel naar van Rijs in zevenhuizen gegaan, zadel uit elkaar nee hoor, nu afgeven en morgen ophalen... werd gewoon vastgesmolten en niks meer aan het handje, kosten nog geen 2 euro.....

dat is wel van het ene uiterste tot het andere uiterste 2 of 50 euro. nou dat noem ik belazeren ja. wel slim dat je er niet was ingetrapt OK dan!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:22

Jeemig!! Wat een kl*te streek zeg!! Zeker weten terug gaan en je flink boosmaken! Zijn ze helemaal gek :@ Succes morgen en hou je ons op de hoogte?? Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:46

En hoe is het gegaan? Ik ben wel benieuwd naar de het verhaal van de winkel.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:56

Goh, vertel eens, welke ruitersportzaak jou zo belazerd heeft, kunnen we die zaak eens flink gaan boycotten.......

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:59

Mikkie schreef:
En hoe is het gegaan? Ik ben wel benieuwd naar de het verhaal van de winkel.


Nou anders ik wel! Pak ze maar aan hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, Mark0919, Nannetje7, xSuuzerd en 47 bezoekers