Soort korstjes in de oren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 21:53

Ik weet niet of ik dit nu bij medish moet plaatsen, hier, of op paardenpraat. Dus als de moddie's vinden dat het ergens anders hoort.. Ga je gang, en verplaats 'm. Pling

Vandaag naar het rijden ben ik even in Riona's oren gaan kijken, of dat wel allemaal een beetje goed schoon was enzo. Aan het oor zelf, bij de huid met maar een paar haartjes, dus in de schelp zeg maar, zaten allemala een soort witte korstjes, heel klein. Leken op een soort blaasjes maar je kon ze er wel af halen met je vingers. Echter leek het wel of het een beetje pijnlijk was als ik eraan zat. Toen ik een beetje 'verder in het oor' keek zag ik aan de haren echt een hele grote korst zitten. Die heb ik eruit gehaald maar is toen op de grond gevallen en kon hem niet meer vinden. Dus ook niet 'goed' bekijken.
Weten jullie misschien wat dit is?

_________________
<FONT COLOR="blue">[Quote shanaia] Ik wil Nathalie als me kleine lieve zusje </FONT>
<FONT COLOR="red">Robin, ik hou van je! En ik mis je verschrikkelijk Verdrietig</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-12-12 20:57 ]</font>

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:57

Heetf mijn paardje ook, hij heefte r geen last van. Maar er valt wel wat tegen te doen als je dat wilt... maar wat? Verward Ben ik even vergeten. Ik denk trouwens dat dit voor medisch is *LOL*

starlight
Berichten: 117
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:52

de pony van mn nichtje heeft nu schimmel in de oren.
die had ook zo'n raare dingen in de oren.
maar die pony had meer blaasjes erin.
dus ik dnek niet dat dat van jouw schimmel is.
maar als het erger word of zo je toch die dierenarts erbij moet halen
suc6

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 15:23

Schimmel?? Zo ziet het er niet echt uit eigenlijk. Maargoed er is 3 jaar niks met haar oren gedaan. Ik denk zelf dat het gewoon wat 'vastgekoekt' vuil is. Schijnheilig

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 11:20


gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:01

ff goed in de gaten hoeden hoor!!
misschien is zo het hoofdschudprobleem ook opgelost Haha!
toedeledoki
gillian

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 16:16

oormijd misschien, weet enit of paarden dit ook kunnen hebben, maar korstjes is een symptoon van oormijd.