Waar de dierenarts al niet een rek. voor stuurt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Waar de dierenarts al niet een rek. voor stuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 18:13

Echt ongelooflijk. Ik kom net thuis, ligt er een rekening van de Lingehoeve op de mat. Ik heb daar eind februari een paard laten keuren, klinisch en 3 rontgenfoto's. Toen heb ik gelijk afgerekend. (a ruim 280 euro).
Ik maak net de rekening open, factuur voor 12,50 voor het voet uitsnijden en terugplaatsen van de ijzers! Dat is toch ook niet meer normaal? Als je een paard laat keuren, snijden ze altijd de voeten uit. Dat hoort er toch zeker gewoon bij? Heb echt nog nooit gezien dat ze dat apart rekenen.
Erger is nog, dat ze niet eens foto's gemaakt hebben van de straalbeentjes, dus de ijzers hadden er niet eens onderuit gehaald hoeven worden. We hadden van tevoren al afgepsroken dat we eerst van de kogel 3 foto's zouden maken, als dat goed was, zouden we pas verder gaan schieten.
Ik ga maandag gelijk bellen, vind dit echt niet meer normaal.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:10

Haha echt niet betalen dus. Je hebt contant betaald ter plaatse, dus helaas pindakaas, ze kunnen dan niet achteraf nog bedenken dat je meer had moeten betalen!
De Lingehoeve staat qua hoogte van de rekeningen in de top van de lijst volgens mij; ze zijn overal erg duur mee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:14

Sjonge, wat flauw zeg.
Ik zou er ook zeker even over bellen.
280 euro is al niet mis voor een keuring, en dan ook nog achteraf zo prulrekening nasturen...... ik vind het niet netjes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 20:36

Dat denk ik ook ja, dat ze de duurste zijn zo ongeveer.
Ik heb vorige week nl een ander paard laten keuren. Klinisch en 18 foto's voor 325 euro. En dat was bij een PROK gecertificeerde kliniek!
Ik heb toen ook een andere praktijk daar vlak bij gebeld, en die vroegen ook 480 euro ex BTW. Wat een verschil zit daarin.

Over deze rekening ben ik gewoon echt verbaasd. Dat ze dat durven te sturen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:39

Daar zou ik dan even over bellen en zeker niet zo maar zonder meer betalen.

Wel veel geld hoor, voor een keuring.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 20:44

Inderdaad veel geld. Ik schrok toen eigenlijk al, 280 euro voor een klinische keuring en 3 foto's. Belachelijk. en dan nog een rekening nasturen.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:46

Heb ooit eens op een kliniek gewerkt en denk dat ik weet hoe het technisch in elkaar zit.
Deze rekening is van de hoefsmid, de andere van de dierenarts. Vind het zelf ook een rare gang zaken die voor veel verwarring zorgt.
Laat de dierenarts het onderling regelen.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:54

mijn buren (haha ik woon 100 m verderop) zijn zeker niet goedkoop maar als je het niet eens bent met de rekening kun je er altijd wel uit komen met ze na overleg, ik tenminste. ik maak altijd prijsafspraken van te voren en dat werkt de laateste tijd heel fijn want dan weet je waar je mee af bent.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:16

Ik was voor een klinische en Röntgenologische keuring 389.75 ex btw kwijt
Maar dat was wel incl de ijzers eraf en erop(ga ik iig vanuit, moet de rekening nog wel krijgen Knipoog )

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:19

Jeetje, janna, daar sta ik ook van te kijken.

Niet alleen van de hoogte van de rekening maar het lef dat ze geld durven vragen voor het uitsnijden en ijzer terugplaatsen. Dat is iets wat er bij hoort te zitten.
Dan moet de kliniek daar maar goede afspraken met de smid over maken.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:25

Zooo, wist niet dat een keuring zoveel geld kost! En ik zou inderdaad opbellen en zeggen dat je die 12,50 niet betaald!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:28

Zo kreeg ik een rekening (achteraf) voor het versturen van de foto's naar de verzekering ...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:29

nou ja zeg je hebt toch al contant betaald?
beetje raar, ik zou gewoon bellen en vragen hoe het zit.
in ieder geval niet netjes van die kliniek

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 22:27

Ik heb nog nooit gehad dat ze er een aparte rekening voor maakten. Was echt heel verbaasd gisteren.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:28

Tja, die rekeningen van veeartsen........
Hoe DURVEN ze het , vraag je je af.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:41

Jeetje. idd niet betalen en gewoon opbellen. Wij zelf gaan altijd naar VCS Someren. Daar zijn ze naar mijn ervaring altijd heel schappelijk met de prijzen.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:58

Ik zou als ik jou was echt gaan bellen ja!! Maar ik denk dat als je niet betaald dat je mischien wel de deurwaarde aan je deur krijgt Tong uitsteken
Maar het is wel scraal dat ze daar voor nog extra geld voor gaan betalen.. Zo iets hoort toch bij een keuring Verward
Succes!!
-xx-Madieke

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:04

En?
Al gebeld?
ik vind het belachelijk hoor! Zowiezo dat ze daar een rekening van sturen, maar ook het bedrag wat je voor de klinische keuring en 3 foto's moest betalen. De verhouding is wel zoek zeg...
Een klinische keuring is met 100 euro al goed betaald, dat zou betekenen dat die foto's 60 euro per stuk hebben gekost.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:19

Ik vind wel dat die lui lef hebben hoor! om die rekening na te sturen na dat hoge bedrag. ZE moesten zich schamen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:21

Ik zou meteen de telefoon inklimmen. Hoe halen ze het in hun kersenpit!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:34

Ik ga er voor mijn verdriet niet meer heen, nl. slecht voor mijn hart en voor mijn portemonnee

Ik ga tegenwoordig naar Deil of Schalkwijk, dat ligt er aan waarvoor ik ga, kan je vertellen stukken beter voor hart en portemonnee

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:05

ik zou inderdaad zoals Cassidy al zegt, even een telefoontje plegen voor de uitleg van de rekening

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:06

Je zou bijna zelf veearts worden, tjonge tjonge zeg wat een geld...! En dat er idd zoveel verschil tussen die dierenklinieken zit, zou toch eingelijk niet mogen! Ik maak ook altijd van te voren een prijfsafspraak, dan kom je niet voor verassingen te staan. Want als je paard iets heeft dan moet er iets gebeuren maar dan val ik tenminste achteraf niet flauw.
Ben trouwens zelf niet meer zo voor al die tests. Mijn merrie loopt en en dan met een opgeblazen keel rond. Toen een keer haar helemaal binnenstebuiten laten keren, echt ze hebben alles gedaan! En resultaat? nada, njente, noppes NIKS!!!! Maar wel Euro 350,- lichter!!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:25

GribaldiFAN schreef:
Jeetje. idd niet betalen en gewoon opbellen. Wij zelf gaan altijd naar VCS Someren. Daar zijn ze naar mijn ervaring altijd heel schappelijk met de prijzen.


daar ging ik ook altijd naartoe, maar heb nu een DA dichterbij die met hun samenwerkt, maar wat een verschil in prijzen! behandeling Tildren in Someren ruim 450 euro, bij mijn DA 336, schrok er wel van, want dacht dat Someren altijd heel normaal was qua prijzen, maar ik was dus even blij dat eerst een vriendin van mij haar paard in someren had laten behandelen, en dat ik dus wist wat t daar kostte, en toen mijn DA, die een kliniek hier dichtbij heeft, gebeld en gevraagd wat het ging kosten, toen was de keuze snel gemaakt!

maar ik vind het belachelijk dat ze je daar dus nog een rekening voor nasturen! al ken ik ook genoeg DA's die je het ijzer teruggeven, en dan mag je t zelf regelen met je smid
maar 280 euro voor een keuring+3 foto's vind ik eigenlijk wel vrij duur!en dan nog die 12.50 durven vragen t is eigenlijk afzetterij

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:26

Wat een bedrag Wow!

Ik ben laatst in Emmeloord geweest voor een kreupelheidsonderzoek. Klinisch onderzoek, foto's (ook een stuk of 3), pezen scannen, de hele rataplan. 2 dierenartsen zijn (afwisselend) toch zeker dik anderhalf uur bezig geweest. De schade: 250 euro. Dat staat toch totaal niet in verhouding tot 280 euro voor een keuring?!
En dan nog met zo'n banketstaaf bedragje nakomen, schandalig is het!