Wat betekenen deze woorden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Wat betekenen deze woorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 18:46

Ik heb een paar vraagjes:

Wat is een nierband? (bij rijbroeken)
Wat is leasen precies?
Wat is hoefkatrol en hoe onstaat het?

Ik had er nog een paar maar die ben ik even vergeten!
Alvast heel erg bedankt want ik moet nog veel leren!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:15

Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat die nierband iets te maken heeft met lange, ruige ritten. Het geeft je stevigte in je rug, daar waar je nieren zitten.
Motorrijders gebruiken die ook, dan heet het een niergordel. Ik heb dat ding weleens gebruikt bij het mennen, is prettig!

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:20

hoihoi
leasen is gewoon huren, je betaald geld en dan pag je dat paard rijden, verzorgen, of wat je dan ook afgesproken hebt.....
Elk paard heeft hoefkatrol, het is pas serieus als het ontsteking is... Maar DA(lees dierenarts(en)) noemen het idd gewoon hoefkatrol...Verder weet ik ook niet ecth wat het inhoudt... Ik geloof dat je pony kreupel is, maar dat hoeft ook weer niet altijd ofzo.....
Cool maaike

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: Belgiƫ

Hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:41

Wil je weten wat hoefkatrol is en hoe het ontstaat, dan kan je misschien mijn site eens bekijken : http://www.hoefkatrol.be

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:20

Een niergordel doe je om als je bijv. gaat motorrijden of motorcrossen en je dus over veel hulten en bulten moet rijden. Dus ook geschikt om mee te endurancen en SGW-en. Het ziet er een beetje uit als een hele brede riem van ongeveer 25 a 30 cm. breed en die doe je om je heupen (met klitteband of drukkers.
De rest van de woorden is door mijn voorgangers al duidelijk uitgelegd.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:07

hoho, leasen is geen huren maar een soort Huurkoop. Je betaald een vast bedrag per maand en dan betaal je het ahw af.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:31

ja Steef, je hebt wel gelijk, ze werkt het bij bv auto's, maar bij paarden komt het idd op huren neer. Leasen is dan ook eigenlijk een foute naam, maar ja zo noemen ze het nu eenmaal. Misschien zijn er ook wel mensen die paarden leasen zoals jij het bedoeld, maar daar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 19:39

Op de hollandsche manege kan je ook een paard of pony "leasen" en dat houd in de je 300,- (pony) of 400,- (paard) per maand betaalt en dan mag je 3x per week een uur rijden.