Autovraagje: kapotte wiellager

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Autovraagje: kapotte wiellager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 17:12

Mijn auto heeft een kapotte wiellager, en nou vroeg ik me af of je er gewoon een bij de sloop kan halen, of dat je toch echt beter een nieuwe moet kopen Verward Iemand die hier verstand van heeft?

En waar zou ik een nieuwe kunnen kopen? Ik las ergens dat er zoiets bestaat als een 'lagerboer' waar je ze veel goedkoper dan bij een dealer kan halen, maar kan nergens iets vinden over een lagerboer in de buurt van Utrecht. Geloof dat het anders toch best een duur grapje wordt..... Scheve mond

Hopelijk kan iemand me helpen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:48

Met een wiellager zou ik geen risico nemen en gewoon een goede halen. Dus OF een goede op de sloop OF een goede halen bij de dealer.
En kapotte wiellager kan hele gevaarlijke situaties opleveren.

Ik heb een paar maanden geleden een lager van mijn auto laten vervangen, de kosten waren toch 700 euro. Dan had ik wel een origineel nieuw onderdeel.

Je moet anders gewoon even wat sloop bedrijven opbellen, of je auto naar een garage brengen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:56

Ik had er laatst ook een kapot, ben gewoon naar de garage gegaan! Ik heb wel is gehoord dat iemand m van de sloop had, maar dat ie helemaal niet bij haat type auto hoorde! Dan maak je dus nog meer kapot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:59

YvonneS schreef:
Ik had er laatst ook een kapot, ben gewoon naar de garage gegaan! Ik heb wel is gehoord dat iemand m van de sloop had, maar dat ie helemaal niet bij haat type auto hoorde! Dan maak je dus nog meer kapot!



Als je naar een goede autosloperij gaat vragen ze het chassisnummer en dan zien ze zo of het wel of niet het juiste onderdeel is. Ik heb even tijdelijk een wiellager erin gehad die bij een type na mijn auto hoorde. Geeft geen problemen, alleen de ABS deed moeilijk vanwege het verschil in aantal tandjes. Als je geen verstand van auto;s hebt zou ik hem toch naar een garage brengen hoor. Er zijn een hoop dingen die je zelf kunt doen zonder al te veel verstand van auto's, (luchtfilter, oliefilter enz enz). Maar dingen als een wiellager moet je niet doen als je het niet kan.. Ik kan wel even zoeken naar een foto van het resultaat van een verkeerde wiellager.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:28

Een van de sloop halen kan dus in principe wel, als het uiteraard het goeie type is begrijp ik?
Vind 700 euro toch wel een beetje veel (is meer dan de auto gekost heeft Bloos )

Bedankt allemaal OK dan!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:37

Jertadeperta"]
Een van de sloop halen kan dus in principe wel, als het uiteraard het goeie type is begrijp ik?
[/quote]

Ja, dat kan. Bel ze gewoon op. Zorg dat je je autopapieren bij de hand hebt. Een goede sloop vraagt om het chassisnummer. Doen ze dat niet kun je beter geen risico nemen. Vaak kom je met het verkeerde thuis.

[quote="Jertadeperta schreef:
Vind 700 euro toch wel een beetje veel (is meer dan de auto gekost heeft Bloos )
Bedankt allemaal OK dan!


Dit verschilt heel sterk per merk, type, bouwjaar en of je origineel wilt, of je nieuw wilt enz enz.

Ik ben een zeikert en wil alleen originele onderdelen Haha!

Als je het kenteken geeft kan ik in een database het artikel nummer, prijs ed opzoeken van nieuw origineel, gebruikt origineel (richtprijs), nieuw universeel en gebruikt universeel (ook richtprijs) voor je opzoeken.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:51

Okay graag: Kenteken is ZN-34-PD

Leuke dressuurpaarden te koop van oa Don Tango B, Arlando, Serano Gold, El Capone, Sorento, Riant: Stal Alberts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:12

Jertadeperta schreef:
Okay graag: Kenteken is ZN-34-PD


Ik zal morgen even voor je kijken en dan laat ik het je weten!

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:17

Is al wel een oude auto kan je denk ik ook beter kijken of hij het nog wel waard is.M'n vorige auto kwam uit 91 en er moest een nieuwe hoofdremcilinder onder kosten minstens 500 euro maar ja ik heb hem voor dat ik hem kon repareren in de prak gereden.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 20:20

corinec schreef:
Is al wel een oude auto kan je denk ik ook beter kijken of hij het nog wel waard is.M'n vorige auto kwam uit 91 en er moest een nieuwe hoofdremcilinder onder kosten minstens 500 euro maar ja ik heb hem voor dat ik hem kon repareren in de prak gereden.


Dat is inderdaad de vraag, of hij het nog wel waard is. Daarom probeer ik er ook achter te komen wat de goedkoopste manier is Knipoog

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:21

Ja dan toch een demontagebedrijf denk ik zo weer niet wat voor soort auto je hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:32

wat voor lager betreft het? Want vaak is het lager niet het duurste onderdeel maar het monteren ervan kost het meest. (Arbeidsloon)
Als je halve auto uitelkaar gehaalt moet worden of de versnellingsbak uitelkaar gehaalt moet worden, kan het wel kloppen dat het veel geld kost, maar ik neem aan dat het om een wiellager gaat?

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 20:46

Chiqa schreef:
wat voor lager betreft het? Want vaak is het lager niet het duurste onderdeel maar het monteren ervan kost het meest. (Arbeidsloon)


Gelukkig heb ik daar mijn broertje voor Haha!

Ik heb een Volvo 440, ik ga volgende week meteen maar wat sloopbedrijven opbellen.

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:37

Vergelijk dat ook even met de prijzen van locale bedrijven zoals bv. BREZAN etc. Gewoon even gouden gids doorbellen bij de afdeling automaterialen/onderdelen. Valt allemaal wel mee hoor, als je broer hem eronder zet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:50

Hmmm... als het een Volvo 440 is, dan zou ik maar eens goed overdenken en calculeren of hij het wel waard is. Ik weet niet wat je er de laatste jaren aan onderhoud ingestoken hebt en ik welke staat hij is?
Een lager is op zich niet zo duur, dus die zou ik gewoon nieuw kopen, alleen die arbeid he... is het echt zo'n rotklusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:58

Jertadeperta"]
[quote="Chiqa schreef:
wat voor lager betreft het? Want vaak is het lager niet het duurste onderdeel maar het monteren ervan kost het meest. (Arbeidsloon)


Gelukkig heb ik daar mijn broertje voor Haha!

Ik heb een Volvo 440, ik ga volgende week meteen maar wat sloopbedrijven opbellen.
[/quote]

welk lager is het nu???

En dan nog wat laat je niet verleiden door een BREZAn of LASAULEC die onderdelen zijn vaak 30% duurder dan bij de dealer.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 09:43

Chiqa schreef:
welk lager is het nu???


Het is de lager rechtsvoor. Is er veel verschil in prijs dan voor de verschillende lagers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:25

Sorane schreef:
En kapotte wiellager kan hele gevaarlijke situaties opleveren.


Nou dat zeker. Ik heb met mijn vorige auto (oude golf) ook eens een kapotte wiellager gehad en uiteindelijk had ik op de snelweg de mazzel dat ik hem met veel moeite nog in de middenberm gekregen heb (moest echt met mijn volle gewicht het stuur vasthouden). Snel vervangen dus dat ding, door een goed exemplaar...

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:30

Gewoon effe nieuw lagertje halen, half dagje hobby voor je broertje en klaar is kees. ik zou wel overwegen om je linksvoor lagers ook te vervangen, het is vaak zo dat als een kant gaat, de andere kant zal volgen. Lagers kosten enkele tientjes, is niet de moeite om over te praten, vervangen is meestal een prutsklus die wat tijd kost, zeker omdat het de aangedreven wielen betreft.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:54

Vaak is het niet alleen de lager zelf die vervangen moet worden, maar veel meer.

Brezan is peperduur. Je moet gewoon eerst eens gaan kijken wat je wilt, nieuw/gebruikt en origineel/universeel. Daar ligt het prijsverschil.

Mijn lager alleen kost 700 euro, dat is ex arbeidsloon (vader zet het erin).

Ik zal morgen even in de database kijken. Daar kan ik zien wat voor auto je hebt, hoe hij door de laatste keuring heengekomen is, enz enz...
Als je je auto bij een erkend garagebedrijf in onderhoud heb kan ik zelfs zien wat er aan onderhoud geweest is. Aan de hand daarvan kan je kijken of het het nog wel waard is.

Mischien dat mijn vader nog zo'n lager heeft liggen, dan kan ik hem waarschijnlijk wel tegen inkoopprijs voor je loskrijgen. Scheelt toch een hoop geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:56

CCCCorine"]
[quote="Sorane schreef:
En kapotte wiellager kan hele gevaarlijke situaties opleveren.


Nou dat zeker. Ik heb met mijn vorige auto (oude golf) ook eens een kapotte wiellager gehad en uiteindelijk had ik op de snelweg de mazzel dat ik hem met veel moeite nog in de middenberm gekregen heb (moest echt met mijn volle gewicht het stuur vasthouden). Snel vervangen dus dat ding, door een goed exemplaar...
[/quote]

Dan heb je nog mazzel. Mijn moeder had eens een vastgelopen wiellager en dat koste haar de totale voorkant van haar auto. Het was een nieuwe auto (1 jaar) er was vanalles afgebroken aan de voorkant. We waren net aangekomen op de camping. We hadden mazzel dat ze met 50 in de bebouwde kom reed. Ze zat nu al redelijk in puin. Als ze op de snelweg had gezeten hadden we het waarschijnlijk niet overleeft.

Ik zal nog eens op zoek gaan naar wat foto's je zal schrikken wat een ellende dat kan opleveren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Joesje, JoT, Rije, sollair310, Strawberry3, Sure_lee, Telpeva, Tine1987, Winged en 196 bezoekers