raar bobbletje bij d'r boeg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

raar bobbletje bij d'r boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 09:02

Ik merkte een paar weken geleden een raar bobbeltje op bij d'r boeg. In de huidplooi van haar voorbeen.
Eerst dachten we dat het een insectenbeet was, maar die blijft toch niet zo lang zitten.
Het is een rond bolletje en als je de huidplooi vastpakt dan lijkt het alsof je het bolletje gewoon kan verplaatsen. (onderhuids).
Zou ik de veearts erbij halen, of is dit een vetbolletje?

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegt!

groetjes valerie

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:01

Mijn tinker heeft dit ook, nu alweer bijna 1 jaar. We hebben verschillende keren een DA er bij gehad. Het is een zuiver rond bolletje ter grootte van een knikker. De DA dacht dat het een inkapseling was van een doorn of een insectenangel, maar helemaal zeker weten doet hij het niet.

Het schijnt een nog al rotplaats te zijn om daar iets weg te halen. Omdat die plek konstant beweegt en dus moeilijk schijnt te genezen. We moeten het nu goed in de gaten houden en het mag niet van vorm of uiterlijk veraneren. gebeurt dat toch dat wordt het wel weggehaald en zal een genezing gewoon wat lastiger worden.

Ik denk toch dat je de DA er bij moet halen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:28

Het zou een vetbult kunnen zijn. Zou het even in de gaten houden en als het groter wordt sowieso een dierenarts erna laten kijken. Misschien kan je anders ook de afspraak maken op stal dat als de dierenarts voor een ander paard komt ze er even naar laten kijken (je weet soms nooit hoe dat loopt)...

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:22

je ziet het wel vaker,kan een ontstoken haarzakje zijn, en als het blijft zitten dan kan het ingekapseld zijn.
lekker laten zitten, vooral niet in gaan zitten te knijpen.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:58

Ik wil je niet bang maken, maar het zou een melanoom kunnen zijn. Dat is kanker. Het zijn ook bultjes, maar deze kunnen groeien. Als hij groeit, moet je de DA waarschuwen, dan kunnen ze hem weghalen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:07

Samo schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar het zou een melanoom kunnen zijn. Dat is kanker. Het zijn ook bultjes, maar deze kunnen groeien. Als hij groeit, moet je de DA waarschuwen, dan kunnen ze hem weghalen.



dit komt voornamelijk bij schimmels voor.
ik denk eerder aan een vetbult. zolang ie niet groter word,of pijnlijk. zou ik me nog niet echt druk maken,

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:10

Ik ga met crossmonster mee. In de gaten houden, regelmatig controleren. Het is een rotplek om wat weg te halen is het wel.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 09:43

Ok dank jullie, ik hou het in de gaten. Maar de VA moet toch komen volgende week voor haar tanden. Dus dan kan hij er gelijk even naar kijken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:07


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:23

Mijn paard heeft ook van die bultjes ze komen en ze gaan maar blijven vaak wel een hele tijd zitten. Ik heb eens een DA er naar laten kijken en die begon gelijk over snijden... nou nee dank je en toen mijn eigen DA er was keek ze en ze zei dat het waarschijnlijk een onderhuidse wrat was maar ze zei ook van snijden nee je bent een tijd uit de running en vaak komen dat soort bultjes weer terug en dan erger.

Benjamin

Berichten: 32
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:04

Bij ons op de manege was ook een paard wat daar een bobbel had zitten, maar ze heeft een aantal jaar bij ons gestaan en er nooit last van gehad. Ik denk niet dat je je er erg zorgen om hoeft te maken hoor, maar je kunt het voor de zekerheid een keer aan de veearts vragen.