Wintec Dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Wintec Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 12:53

heey heeft iemand ervaring met wintec dressuurzadel?
ik bedoel deze:

http://www.volny.cz/horses/sedla_wintec.htm

hier de ONDERSTE 2 van!!!!

heeft iemand hier dus ervaring mee,zitten ze fijn,rijden ze fijn,is het fijn voor de rug van het paard,diepe zit,en waar kan het allemaal tegen en waar niet tegen?!
en hoe duur zijn ze incl toebehoren!
oja wat voor singel is het en wat voor beugels en riemen Noem Maar Op!!!

heb je er ervaring mee pb me ff of zet ff wat in dit topic!!!
Alvast bedankt!!!

Groetjes Anneloes!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:05

Ik heb nu iets meer als een jaar de wintec dressuur 500 (dus niet die met suede maar die erboven)
Ben er erg tevreden over. Hij zit en rijdt heerlijk Waar die van mij niet tegen kon is het schuren van de teugels (rubberen binnenkant) over de voorkant, daar is nu een lichte beschadiging te zien.
Ik heb hem vorig jaar voor 410 euro compleet gekocht. Hier zaten leren (niet super kwaliteit) beugelriemen bij, roestvrijstalen beugels en een neoprene singel.
Ik zou zelf weer voor de leatherlook gaan als ik ooit weer een nieuwe moet. Dit omdat ik vindt dat dat suede na een tijd erg lelijk wordt en je het ook niet meer mooi krijgt (gezien bij mensen die zo'n zadel hebben)

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 13:09

heey thnx voor je reactie!!!
ik vind suede ook niet zo mooi!!!
daarom maar ik wil eigenlijk graag n wintecdress zadel ze zijn niet zo SUPER Duur en blijken goed te zijn,maar ik wou eerst ook ff weten wat sommige bokkers der van vinden !!!

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:36

500 is een heel fijn zadeltje , zit heerlijk en ziet er mooi en keurig uit ,
prettig in onderhoud....erg fijn zadel ! OK dan!

Ligt wel vrij hoog boven je paard vind ik....maarja ik ben nu dan ook een boomloos zadel gewend...heb dus met pijn in het hart mijn Wintec(s) verkocht.

Overigens de website van Wintec zelf :

http://www.wintec.net.au

Je kunt ze ook bij www.divoza.nl bestellen Lachen

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:46

ik heb ook de Wintec's 500:D ja ja dr en vzh. Maar het zijn verder goede zadels ja. 'k heb er veel plezier van......

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:53

Ik heb de wintec pro(met suede dus),deze rijd heerlijk je zit er lekker vast in.
Nadeel id dat als het heeft geregend het suede erg lang nat blijft

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:04

voor die bovenste van diej laatste 2 moet je wel best lang zijn want datv is een lang zweetblad dus als je korte benen heb kan je beter diej ander nemen maar je moet een zadel voor dat je ehm koopt eerst een proef rondje met je paard ermee rijde dan weet je et

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 17:45

ankyfan schreef:
voor die bovenste van diej laatste 2 moet je wel best lang zijn want datv is een lang zweetblad dus als je korte benen heb kan je beter diej ander nemen maar je moet een zadel voor dat je ehm koopt eerst een proef rondje met je paard ermee rijde dan weet je et


jaa maar uitproberen en passen zoiezo!!!

de rest!!

thnx voor jullie reacties !!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:52

Ik heb de wintec 500 en ben er ook tevreden over.
Alleen gaan de singelstoten snel kapot *bij mij en meerdere mensen die ik ken met een wintec* .

Verder zit die lekker, als die vies is eff een vochtige doek er over heen en klaar is kees.

Er wordt wel aangeraden geen leren beugelriemen te nemen omdat die kan gaan ehmsz....schuren op het kunstof zweetblad.

Verder vind ik het ene lekker zadeltje.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 17:55

dus de 500 is het suede zadel toch?
ik heb liever altijd leer is steviger en ook makkelijk schoon te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:59

Ik rij met Wintec 500...gaat lekker!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:18

ehm sily ze verkopen geen zadels waar iets snel van kapot gaat(alleen de bedriegers dan he)dus ze zullen vast wel goed zijn en er is meestal garntie op dus als iej niej goed is trug brenge diej handel!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:23

ankyfan schreef:
ehm sily ze verkopen geen zadels waar iets snel van kapot gaat(alleen de bedriegers dan he)dus ze zullen vast wel goed zijn en er is meestal garntie op dus als iej niej goed is trug brenge diej handel!!!


Niet alleen de bedriegers hoor en er kan altijd wat kapot gaan en daar heb je idd je garantie voor, maar als ze na een jaar kapot gaan en je garantie is verlopen koop je daar dus niets voor. *BV*
En daarbij komend dat sommige winkels de neiging hebben te zeggen dat het eigen schuld is door te strak aansingelen of onjuist gebruik.

En als je mijn hele reactie leest zie je dat ik de zadel op zich wel goed vind, maar meisje in kwestie vroeg meer info erover en dan krijgt ze ook dat soort dingen te horen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:29

ankyfan schreef:
ehm sily ze verkopen geen zadels waar iets snel van kapot gaat(alleen de bedriegers dan he)dus ze zullen vast wel goed zijn en er is meestal garntie op dus als iej niej goed is trug brenge diej handel!!!


sorry ff offtopic, kan je met iets minder spelfouten typen? Is me al een paar keer opgevallen namelijk. (msntaal is hier helaas Knipoog verboden)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:34

de 500 is van kunstleer en de pro is van dat equisuede spul

ik wil zelf de wintec isabell
die is wat luxer dan de pro en is ook van dat suede spul

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:36

ik ben deze week gaan kijken en was eigelijk van plan een tweedehands of thorowgood zadel te kopen. die man in de winkel was physiotherapeut bij paarden en die raadde me onmiddelijk die wintecs aan. vooral die met het Cair systeem. en ze zitten ook goed. ik vond de wintec Pro eiglijk wel de leukste. (de onderste dus) Eigelijk het beste eens naar de ruitersportzaak gaan en alles eens bekijken. eventueel ook eens proberen want niet elk zadel is voor iedereen even leuk. veel succes

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:45

ik heb een wintec met cair systeem, super zadel, zit lekker en ook heel goed voor de rug van mijn paardje.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:18

Ik heb de Pro Isabelle W. prijs/qualiteit is goed, fijn zadel, maar voor mijn andere paard heb ik een Stubben, en daar kan niets tegenop !

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:43

Sily schreef:
Er wordt wel aangeraden geen leren beugelriemen te nemen omdat die kan gaan ehmsz....schuren op het kunstof zweetblad.

Idd, dat had ik ook door en heb toen meteen beugelriemen voor kunstofzadels gekocht (bij divoza) deze heb ik nu onder het zweetblad, dus van schuren ook helemaal geen last

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:39

ZIT ECHT HEERLIJK!!!!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:50

ankyfan schreef:
voor die bovenste van diej laatste 2 moet je wel best lang zijn want datv is een lang zweetblad dus als je korte benen heb kan je beter diej ander nemen maar je moet een zadel voor dat je ehm koopt eerst een proef rondje met je paard ermee rijde dan weet je et


je bedoeld de 500? ik heb korte pootjes en heb totaal geen problemen met t zadel.

Ik ben echt enrom blij met mijn wintec dressuur 500. Makkelijk schoon te houden, fijne zit, goede pasvorm. Ik rijd ermee op verschillende paarden en ik hoef niet eens de boom te verwisselen want t past super op verschillende maten paarden.
Ik heb mijn beugelriemen ook onder de zweetbladen. (ziet er ook netter uit vind ik)
Ik heb de mijne 2e hands gekocht.

T enigste probleem wat ik heb met mn zadel is dat mijn teugels schuren tegen de zijkant van het zweetblad, dus daar ontstaat een beschadeging.
de singelstoten blijven er bij er mij super uitzien.

oftewel: kan wintec 500 echt aanraden OK dan!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:10

ik heb de wintec pro, wel handig hoor met kunstof, die kan je niet echt invetten maar de wintec 500 schijnt ook erg goed te zijn, mijn vriendin heeft hem ook namelijk, en hij zit erg lekker, en past goed op het paard. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:26

ik heb een wintec 500 en opzich zit ie lekker, je zit diep en je ligt er niet zomaar af bij een rare sprong.
Alleen één groot nadeel en ik begin me hier steeds meer aan te ergeren; ze krijgt een natte kont tijdens nat weer.
een vrouwtje bij ons op stal heeft er ook een, een met suedine en dieklaagt hier ook over.

Super nadeel dus!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:00

Ik heb de wintec pro. Een heerlijk zadeltje.
Makkelijk in onderhoud en ook de prijs was niet zo hoog.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:04

Ik zou zelf niet zo snel voor die 500 kiezen, ik vind het materiaal niet zo lekker. Ik heb zelf nog een wintec 2000 (veelzijdigheid met equisuede) hangen voor "later". Als dressuurzadel zou ik kiezen voor de Pro, ookal kost ie wat meer.