zomerezeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

zomerezeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 13:14

mijn pony schuurt zijn staart kapot in de trailer en heel soms ook in de wei. waarschijnlijk dus zomereczeem. weet iemand daar een middeltje voor. het liefst op homeopatische wijze zeg maar.


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:04

Heb sinds kort een IJslander.
Heb al heel veel info ingewonnen. Iedere fabrikant heeft wel iets...en volgens hun werkt het natuurlijk! Zo ben je enorm veel geld vlug kwijt.
Ik heb een middeltje gekocht, een vloeistof die ik in de manen en staart doe. Ik heb dit gekocht, puur omdat iemand anders er goede ervaring mee had, ken ook het paard.
Maar vraag je eerst eens af of het zomereczeem is. Paarden kunnen schuren en schuren vanwege eczeem.
Zomereczeem begint maart/april ongeveer..eigenlijk zodra de mugjes er zijn. Je kan het al aan de paarden zien in de wei..of ze staan te zwaaien met staart en schudden met hoofd. Als ze dan gaan schuren, kan het zomereczeem zijn.
Als ik het niet red met dat middeltje..ga ik niks anders proberen, dan gooi ik er een eczeemdeken op.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:39

Ja mijn verzorgpony had ook zomerexceem, we hebben nooit echt een middeltje dat het echt helemaal tegen ging. Maar ik geloof dat..uhm Sw... Ich ofzo wel goed hielp, ik weet niet precies meer hoe het heette, maar zoiets was het. Anders moet je even informeren bij je veearts, dat hebben wij toen ook gedaan.

Maar als ze niet zo vaak schuurt kan het ook iets anders zijn, is ze bijv. goed ontwormt?, of kan het mischien een andere reden hebben?

how sweet can it be to be loved by you

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:41

Ik gebruik een homeopatisch middel dat ik bestel bij de paardendrogist. Anders moet je daar een op de pagina kijken. De 2 die ik gebruik moeten met water en in het voer. Mijn pony heeft vorig jaar bijna (in totaal 4x maar geschuurd) en dit was dan vooral als ze waren vergeten het erbij te doen met voeren. Dus ik kan zeggen dat het werk bij de mijne.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:43

klopt moowsy Swith ich (ofzo iets) helpt heel goed, heb het altijd gedaan bij onze shet. maar we hebben van de dierenarts er ook nog een vloeibaar spul bij gehad dat hielp ook aardig goed!!! ik hoop dat het lukt capopjekop!! SUCCES

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:53

Stalgenootje gebruikte vorig jaar Tea Trea (is er in shampoo, druppels voor op de huid en inname) oid...werkte geloof ik ook goed!!
Nu heeft ze meegedaan aan een kuur van het stamboek, waarin medicijnen ze er vanaf moeten helpen (schijnt tot nu toe bij enorm veel aan te slaan)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:55

misschien even aan je dieren arts vragen of idd Tea Trea

-

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:21

Nou bij Siki werkt alleen een Boettdeken... jammergenoeg.

Faber quisque fortunae suae

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:22

Oja bij de DA kun je je paard ook een soort injectie laten geven waardoor de jeuk afneemt. Kost 50 euro voor een week... Enorm duur dus en volgens mij is het iets met hormonen en daarom hebben wij het niet gedaan (en ook die prijs natuurlijk...)

Faber quisque fortunae suae

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:33

Wat bij Lex goed heeft gewerkt is Cullivetsem (evt. ook met Allergitum). Kun je bij de paardendrogist halen maar ook gewoon bij de dierenarts. Dat zijn druppeltjes die je 2x per dag moet geven, en eigenlijk zou je nu al moeten starten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:35

Ik zal het topic naar Medisch verplaatsen. Eventueel kan je ook nog de zoekfunctie gebruiken, er zijn al aardig wat topics over geweest.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:41

Als hij alleen in de trailer schuurt dan is het nog maar de vraag of het zomereczeem is.
Niet alle jeuk is namelijk zomereczeem.....

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:45

als het zeker weten zomereczeem is kun je verschillende middelen gaan testen, maar al;s die van jou het alleen op de trailer en af en toe op de wei doet lijkt het niet op eczeem

als je middelen zoekt zou ik even op de zoekfunctie zomereczeem intikken eventueel met mijn naam als gebruikersnaam, heb pas namelijk een aantal urls neergezet met info en behandels wijzen

ook de paardendrogist verkoopt verschillende middelen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:04

Royena heeft ook zomer exeem.
Nu hoorde ik van een boer dat hij voer had dat daar tegen hielp.
Ik ben natuurlijk gaan testen.. dus hopen dat het werkt.. bij zijn fjord in ieder geval wel! OK dan!
Vorig jaar heb ik dr staart wortel kort geschoren dit hielp wel (het staat vrezelijk maar ja ) tegen het bloeden en het was veel practicer met insmeren.Elke dag kreeg ze een teentje knoflook en smeerde ik dr staart en manen in met itsfree. (kan je kopen bij de welkoop) en elke week waste ik dr met Betadine schampo of teerschampo.
Ik vond het veele malen minder als vorige jaaren.Dus mischien ook voor jullie een idee??
Ik hoop dat het voer wat ik nu voer helpt *LOL* uiteraart krijgen jullie het dan te hooren Haha!.
Heel veel sterkte deze zomer.

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:26

mijn pony heb het ook ik haal een balsum bij de paarde drogist en in een weiland moet je gewoon alles met stroomdraat doen dan kan iej ook niet schuren

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:20

ok bedankt allemaal.
ik ga binnekort een afspraak maken met de dierenarts om te laten onderzoeken of het echt eczeem is of wat anders.

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:06

Hoi,

Ik heb nu homeopatische druppeltjes voor door het voer maar dat werkt niet 100% Dus ik ga nu een boettdeken kopen schijnt het beste te werken.

xxx Suppie

Connie, Suppie & Tjippy.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LibertyLucky, Miss_Mii21, Schildpaddd en 106 bezoekers