Soms ben ik ook weer net iets té eerlijk...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Soms ben ik ook weer net iets té eerlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 13:26

Was gister aan het werk, de hal aan het vegen bij de karretjes enzo (werk bij de C1000), toen vond ik ineens een briefje van €10! En ik laat t vol trots zien aan de hoofdcassiere, neemt zij m in voor het geval dat er iemand voor terugkomt.... Damn, had m gewoon in mn zak kunnen stoppen, niemand die het had gemerkt! Maar heb met haar afgesproken dat ik m alsnog mag hebben als ie er volgende week nog ligt, nu maar hopen dat ie niet opgehaald wordt...

Wat zouden jullie gedaan hebben? Inleveren of zelf houden?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:33

Netjes hoor

Ik denk dat als ik geld op m'n werkplek zou vinden ik het ook wel in zou leveren... Nu, maar hopen dat niemand het blijkt te missen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:39

Inleveren, ik ben daar ook te eerlijk voor.. Misschien werken die mensen er wel vreselijk hard voor en dan zou ik het meenemen.. nee zou het niet kunnen, dus top dat je dit gedaan hebt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:01

Ik ben bang dat ik het ook netjes ingeleverd zou hebben.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:02

Neuh zou niet inleveren, stel dat ik wat kwijt raak, dan steken ze het ook in eigen zak.

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:28

Sundancer schreef:
Neuh zou niet inleveren, stel dat ik wat kwijt raak, dan steken ze het ook in eigen zak.


een betere wereld begint bij jezelf Knipoog

Ik zou het ook afgeven.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:36

machie"]
[quote="Sundancer schreef:
Neuh zou niet inleveren, stel dat ik wat kwijt raak, dan steken ze het ook in eigen zak.


een betere wereld begint bij jezelf Knipoog

Ik zou het ook afgeven.
[/quote]


Ja dat is zo, maar als niemand er zich aan houd hou ik me erook niet aan Knipoog

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:47

ik zou het ook afgeven.. zeker op mn werkplek

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:52

nou bij ons komen ze al terug om 1 eurocent, dus dat 10tje kan ik dan wel vergeten.. (echt gebeurt dus he! Haha!)

Kreeg verleden week ook een man aan mijn kassa die me vertelde dat hij de week ervoor 20 euro bij mijn kassa verloren was.. Ow.. Nja.. niet gevonden en ik wist uiteraard ook niet meer dat hij aan mijn kassa was geweest. Maar hij bleef maar zeggen dat t bij mij was.. ja.. en nu? Ik wist er niets vanaf! rare mensen heb je toch..

Onderschriftloos :Y)

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:54

Ik zou het gewoon in mn zak stoppen en als er iemand langs komt die zegt een briefje kwijt te zijn, dan zou ik het wel gewoon geven. Anders gaat het OF in dr hoofd cassiere dr zak, OF ze vullen er de kassa tekorten mee aan. Denk het eerste Knipoog

"What we call human nature, is actually human habit.."

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:03

ik denk dat ik het ook in mijn zak had gestopt...maar wel eerst had getwijfeld...maar verder gewoon: boeiuh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:05

Alsik het zou vinden tijdens werktijd zou ik het zeer zeker afgeven. Maar als ik nu tijdens het winkelen geld vind houd ik het lekker. Je kan het in de winkel afgeven of bij de politie maar die halen er aan het eind van de dag een lekker drankje van Haha!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:56

Ik had hem denk ik in me zak gestoken. Bloos
Maar goed dat je het heb gegeven.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:12

Ik was een keer samen met collega en kinderen van mijn werk in een restaurant wat gaan drinken. Er waren 2 meiden aan't helpen, de één mocht wel afrekenen en de ander niet. Wij moesten weg, dus ik vraag aan het ene meisje of ik kon afrekenen en leg alvast 50 euro neer. Dit meisje gaat 't andere meisje halen. Die geeft geld terug en laat ons briefje van 50 liggen. Zonder er bij na te denken weer terug in de portemonee gestopt... Nu nog krijg ik er een vreemd gevoel bij. Vind eigenlijk dat we die 50 euro hadden moeten gaan terug brengen. Maar we hadden haast en het was in een andere stad...

Semper erit denique omnia


      Yessy

      Berichten: 23021
      Geregistreerd: 16-02-03
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:19

      ik zou het afgeven ja, ik denk niet dat ik het zelf had kunnen houden zomaar...ben ik ook te eerlijk voor Tong uitsteken

      _Linda

      Berichten: 4506
      Geregistreerd: 22-10-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:21

      ik zou het ook afgeven denk ik...maar dan wil je natuurlijk wel het tientje hebben als het niet wordt opgehaald Tong uitsteken
      een vriendin van mij vond een keer bij het uitgaan 10 euro, en ze was toen net blut Haha!

      Alet

      Berichten: 5512
      Geregistreerd: 05-08-03
      Woonplaats: Yde

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:49

      Hmmm ik had het ook ingeleverd... Baal er soms wel eens van dat ik zo eerlijk ben... Als ik geld op straat vind hou ik het wel, behalve als het een portemonnee is, dan zou ik weer de eigenaar opsporen.

      Faber quisque fortunae suae

      Banjer
      Lid Nieuwsredactie

      Berichten: 48353
      Geregistreerd: 09-06-02
      Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:51

      hel netjes van je, maar ik denk niet dat ik het ingeleverd zou hebben... Bloos Ik kan het zelf ook heel erg goed gebruiken...

      Ik weet heus wel dat het van een oud vrouwtje met een klein pensioentje geweest kan zijn... maar als ik iets verlies, dan wordt het ook niet netjes ingeleverd....

      Mireille

      Berichten: 41893
      Geregistreerd: 06-01-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:53

      Het ligt er een beetje aan waar ik het vind én hoeveel geld het is, denk ik zo.

      Kijk, stel je vind 10 euro op het station, dan zou ik het gewoon in me zak steken. Naar het politie bureau brengen heeft naar mijn idee dan totaal geen zin.
      Zou jij naar een politie bureau bellen wanneer je 10 euro verliest?
      Wel lijkt het me dan weer een heel anders verhaal wanneer je 100 euro verliest.

      Stel dat je geld op je werkplek vind, in dit geval in de winkel waar je werkt dan zou ik het inderdaad netjes afgeven aan je chef of zo.

      Wel inderdaad heel eerlijk van je!

      Mijn naam is haas.

      Incognito! 8-)

      Tamara

      Berichten: 10441
      Geregistreerd: 20-07-01

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 17:57

      En tóch hoop ik dat het niet wordt opgehaald dat ik het volgende week alsnog mee naar huis mag nemen Haha!

      Never stop dreaming
      31-08-2015 & 26-08-2018 <3


      Mireille

      Berichten: 41893
      Geregistreerd: 06-01-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:59

      *Tamara* schreef:
      En tóch hoop ik dat het niet wordt opgehaald dat ik het volgende week alsnog mee naar huis mag nemen Haha!

      Tuurlijk, dat hopen we allemaal denk ik zo Haha!

      Vroeger was het heel wat wanneer je 10 gulden verloor.
      Ik verwacht ook niet echt dat iemand die 10 euro komt ophalen.

      Stel die persoon is nog in vele winkels meer geweest, heeft jullie halve stad afgelopen om boodschappen te doen of weet ik veel wat.
      Dan moet-ie die ronde weer helemaal op nieuw doen Haha!

      Mijn naam is haas.

      Incognito! 8-)

      bakkabouter

      Berichten: 5298
      Geregistreerd: 01-03-03
      Woonplaats: Antwerpen - België

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:04

      als ik daar zou werken zou ik het wel afgeven,alsk ik nu gewoon ergens een briefje vind,jammer dan,ik neem het zelf wel mee Haha!

      Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
      Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

      Tamara

      Berichten: 10441
      Geregistreerd: 20-07-01

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 18:12

      Fairie"]
      [quote="*Tamara* schreef:
      En tóch hoop ik dat het niet wordt opgehaald dat ik het volgende week alsnog mee naar huis mag nemen Haha!

      Tuurlijk, dat hopen we allemaal denk ik zo Haha!

      Vroeger was het heel wat wanneer je 10 gulden verloor.
      Ik verwacht ook niet echt dat iemand die 10 euro komt ophalen.

      Stel die persoon is nog in vele winkels meer geweest, heeft jullie halve stad afgelopen om boodschappen te doen of weet ik veel wat.
      Dan moet-ie die ronde weer helemaal op nieuw doen Haha!
      [/quote]

      €10 vind ik echt heel wat, das 25 gulden zowat! Maar denk idd dat de kans klein is dat het wordt opgehaald, tenzij het een klein meisje was dat boodschappen ging doen ofzo. Maar t lag bij de karretjes, dus die kans is denk ik klein. Volgens mij weet niet iedereen wat ze aan briefgeld bij zich hebben dus zullen ze het ook niet missen. Hoop ik. Haha!

      Maar als ik het ergens anders zou vinden dan had ik t dus mooi meegenomen ja! Heb ooit es een keer een buitenrit gemaakt en vlak voor de stal zag ik iets in het gras liggen, dus ik dr af, was het een briefje van F10,- ook leuk!

      Never stop dreaming
      31-08-2015 & 26-08-2018 <3

      Oscar
      Forumcoordinator

      Berichten: 131982
      Geregistreerd: 23-09-01
      Woonplaats: Braboland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:26

      Ik zou melden bij de leiding van de supermarkt dat ik het geld gevonden heb.
      Mocht zich iemand melden, dan zou ik het teruggeven.
      Zo niet, dan is het voor mij....... of iets lekkers kopen voor bij de koffie en het met je collega's delen

      Mireille

      Berichten: 41893
      Geregistreerd: 06-01-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:32

      *Tamara* schreef:
      €10 vind ik echt heel wat, das 25 gulden zowat! Maar denk idd dat de kans klein is dat het wordt opgehaald, tenzij het een klein meisje was dat boodschappen ging doen ofzo. Maar t lag bij de karretjes, dus die kans is denk ik klein. Volgens mij weet niet iedereen wat ze aan briefgeld bij zich hebben dus zullen ze het ook niet missen. Hoop ik. Haha!

      Maar als ik het ergens anders zou vinden dan had ik t dus mooi meegenomen ja! Heb ooit es een keer een buitenrit gemaakt en vlak voor de stal zag ik iets in het gras liggen, dus ik dr af, was het een briefje van F10,- ook leuk!

      Dat klopt, het is ook veel geld, maar veel mensen beseffen dat niet meer.
      Sinds dat de euro is gekomen heb je naar mijn idee 2 groepen mensen.
      De ene groep is de groep mensen die alles gaan zitten omrekenen en schrikken hoeveel het kost. En de andere groep is naar mijn idee de groep mensen die het €-teken nog als gulden teken ziet Haha!

      Mijn naam is haas.

      Incognito! 8-)


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Amazonbot, brennie85, Eva1975, Flippertje, huckellover, Ineke2, Slmt9, Suliko, Xanthippe, Xayah en 213 bezoekers