Ik steek mijn tenen naar buiten.. Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Ik steek mijn tenen naar buiten.. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 15:58

Ik steek ontzettend mijn tenen naar buiten.. Bloos
En ik wil er graag van af! Boos!
Met springen is het heel erg! Ach gut
Hebben jullie tips?

Hier wat foto's om te laten zien dat ik kapstokjes maak Lachen

Afbeelding
^^Wel onder het wijken..^^

Afbeelding
^^Deze is heel erg!! Ik doe keurig mijn hakken naar beneden Schijnheilig maar mijn tenen Scheve mond ^^

Afbeelding
^^ Schaaaam!!! ^^

Afbeelding
^^En deze (al eerder op bokt geplaatste) springfoto is ook heel erg!! ^^

Iemand Tips??? ( Schijnheilig alleen over mijn tenen Schijnheilig )


horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:05

steeds erop letten blijven oefenen dan gaat het wel steeds beter Knipoog

*doe ik ook* maar ik heb me tenen al behoorlijk gefatsoeneerd steken nog naar buiten maar verder kan ik nie:P

Icelandics
They grow when you get on

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 16:09

Ik probeer er zelf ook vaak op te letten.. 5 minuutjes.. dan ben ik het vergeten.. mijn instructrice let er trouwens helemaal niet op Verward Dat hoort ze toch wel te doen? ik heb nog nooit van haar gehoord dat ik mijn tenen afsteek.. dat heb ik eigenlijk pas gemerkt toen iedereen reacties gaf op mijn springhouding Schijnheilig *Schaam!!*


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:22

Laat je benen ontspannen naar beneden hangen als je rijdt, volgens mij zit je dan al snel met je tenen naar binnen... Misschien helpen leren laarzen ook, omdat je been dan meer in 1 houding gedwongen wordt.

Vraag anders eens aan je instructrice of ze je er steeds aan wil herinneren.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 16:37

Ik heb nieuwe laarzen nodig dus ik zal gelijk leren laarzen kopen.. wat voor merk is goed? En ik zal het ook ff aan mijn instructrice vragen of ze me eraan herinnert.. Dankjewel Lachen

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:43

Ik heb leren laarzen van petrie en die bevallen mij prima, moet zeggend at ik ook geen ervaring heb met andere leren laarzen.

Ik heb ook de neiging om mijn tenen naar buiten te gooien, maar in mijn leren laarzen is dat duidelijk minder geworden. Hiervoor reed ik met chaps en door alle vrijheid ging mijn voetne alle kanten op. Nu met mijn leren laarzen zit ik netter. Wie weet helpt het jou ook..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:59

Ik heb ook petrie's, bevallen mij ook goed. Je moet gewoon verschillende merken passen en dan zie je vanzelf wel welke goed zitten. Petrie's geven wel veel steun, misschien is dat bij andere laarzen minder.
En leren laarzen zijn niet goedkoop...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:02

iemand een paar keer met rijden jou de hele tijd er aan laten herinneren.. hebben ze bij mij ook gedaan en ik hou ze nu eigkz altijd naar binnen.. naja.. redelijk in ieder geval Tong uitsteken

Obelix is gewoon stoer!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:11

je hoeft toch niet persé nieuwe laarzen te kopen?
ik heb het ook heel erg.
maar ik ga dan altijd stil staan,druk mijn tenen naar binnen en ga weer verder stappen(draven of galopperen).
en als je dat steeds volhoud gaat het na een tijd stukken beter.
tenminste bij mij wel

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:52

Zorgen dat je knie aan het zadel blijft, dan gaan je tenen mee, en het is makkelijker dan je tenen naar binnen te doen.

[o]

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:56

meestal steken mijn tenen ook wel naar buiten, als ik netjes wil rijden (proefje of zo) dan span ik altijd mijn kleine teen aan en draaien je tenen naar binnen. Op een andere manier lukt het mij ook niet Boos!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:59

Probeer ook met je kuiten te drijven, en niet met je hak. Wanneer je met je hak aanspoort, moet je je tenen wel naar buiten draaien. Maar wanneer je je kuit gebruikt, kun je ook de binnenkant van je kuit gebruiken, en steekt je voet dus naar voren.

Kan het zijn dat je met springen gaat klemmen, wanneer je in de verlichte zit gaat? Dan draai je je benen als het ware in een O-vorm, om je paard heen, en dan steken je knieen naar buiten. Je voeten volgen dan je knieen, et voila: kapstokken.
Probeer ook tijdens de sprong je been lang te houden, en je evenwicht te bewaren zonder te klemmen.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:22

Ik heb nieuwe laarzen nodig want die anderen passen (bijna) niet meer.. Petrie is wel erg bekend hea? Tong uitsteken die zullen wel goed zijn dan!! ik zal wel verschillende laarzen gaan passen. Ik zal trouwens alle tips eens uitproberen.. kijken welke het beste werkt! Bedankt allemaal voor de handige tips!

p.s. Sorry dat de bovenste fotos het niet meer doen maar iemand is zo leuk geweest mijn picturetrail te deleten Boos! Boos!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:39

xxxSuusje schreef:
p.s. Sorry dat de bovenste fotos het niet meer doen maar iemand is zo leuk geweest mijn picturetrail te deleten Boos! Boos!


Ja, bij mij ook al. Heb nu maar ff een msngroup gemaakt, schijnt beter te werken.

[o]

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:08

Haj je kunt ook als je op de fiets naar je paardje gaat, al met je tenen naar binnen fietsen.. Het helpt echt! Succes!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:16

Je moet eraan denken dat je met de binnekant van je kuit moet drijven. Dus draaien je tenen naar binnen. Maar als je aan de binnenkant van de kuit denkt, dan begin je al bij je knieën met het naar binnen draaien. terwijl als je alleen aan je tenen denkt je alleen in je enkel draait.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:52

Er zelf steeds aan denken, en aan je instructie vragen of ze het echt IEDERE keer wil zeggen als je weer je tenen naar buiten steekt. Het kan ook helpen als je bijv. gewoon zit dat je dan ook niet je tenen naar buiten draait en op de fiets.

Let love shine so bright

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:02

Ik had dat ook altijd.
Nu heb ik scheve beugelrubbers, met de hoge kant naar buiten worden je voeten ook naar binnen gedraaid.
En wat Verootje al zegt, je knieen aan t zadel houden, dan gaan je tenen automatisch mee.

Owja, en om er voor te zorgen dat je je knieen goed tegen het zadel houd kun je papiertjes tussen je knieen doen en bv met iemand afspreken dat als ze er vantussen vallen jij trakteert.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:07

Clitia schreef:
Probeer ook met je kuiten te drijven, en niet met je hak. Wanneer je met je hak aanspoort, moet je je tenen wel naar buiten draaien. Maar wanneer je je kuit gebruikt, kun je ook de binnenkant van je kuit gebruiken, en steekt je voet dus naar voren.

Kan het zijn dat je met springen gaat klemmen, wanneer je in de verlichte zit gaat? Dan draai je je benen als het ware in een O-vorm, om je paard heen, en dan steken je knieen naar buiten. Je voeten volgen dan je knieen, et voila: kapstokken.
Probeer ook tijdens de sprong je been lang te houden, en je evenwicht te bewaren zonder te klemmen.


Wel een toevallig onderwerp want zag foto's van mezelf gisteren (en het was me ook al eerder opgevallen) en inderdaad die tenen!!!! Heel irritant en lelijk gezicht. Jouw reactie Clitia spreekt me daarom ook aan, ik trek inderdaad mijn hak ook op om te drijven. In de endurance rijd je ook merendeel van de rit in soort van verlichte zit en dan ga ik inderdaad klemmen. Ik heb al braaf het met 1 hand rijden afgeleerd (balans) en nu moet ik dus maar iedere keer erg in mijn uitstekende voetjes hebben!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:00

Ik deed het ook heel erg maar nu ik leren laarzen heb is het wel minder geworden maar om daar nou leren laarzen voor te kopen Verward

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:37

Ik denk dat de enige manier is; gewoon goed jezelf controleren en vraag anders aan de instructeur of die het steeds wilt zeggen.

Hallo??

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:37

O ja trouwens; maak je niet al te druk want heel veel mensen hebben hier last van.

Hallo??

paultje3181
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:43

Het naar binnen brengen van de tenen gaat makkelijker als je het gelijk doet met het uitdrukken van je hak. Vraag je instructrice erop te letten, maar probeer er zelf ook telkens aan te denken. Je tenen druk je ook sneller naar buiten als je veel op je voeten steunt, probeer het lichtrijden vooral vanuit je bovenbenen te laten komen. Daarnaast is het OEFENEN OEFENEN OEFENEN OEFENEN. Ook kun je als je zelf rijd en je hebt een inspraakrecordertje. Ga er eens een half uur voor zitten en zeg om de 10 seconde of 30 seconde in dat recordertje dat je je tenen naar binnen moet doen. Niet de hele tijd om dezelfde tijd, maar ben bijvoorbeeld ook ineens een minuut of 2 stil en zeg vervolgens. Zijn mijn tenen nog naar binnen? Het klinkt erg raar, maar door je je er telkens aan te blijven herinneren gaat het op een gegeven moment vanzelf.

Jouw naam kan hier staan!!! Stuur een PB voor mijn rekeningnummer en maak wat over.

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:53

paultje3181 schreef:
Het naar binnen brengen van de tenen gaat makkelijker als je het gelijk doet met het uitdrukken van je hak. Vraag je instructrice erop te letten, maar probeer er zelf ook telkens aan te denken. Je tenen druk je ook sneller naar buiten als je veel op je voeten steunt, probeer het lichtrijden vooral vanuit je bovenbenen te laten komen. Daarnaast is het OEFENEN OEFENEN OEFENEN OEFENEN. Ook kun je als je zelf rijd en je hebt een inspraakrecordertje. Ga er eens een half uur voor zitten en zeg om de 10 seconde of 30 seconde in dat recordertje dat je je tenen naar binnen moet doen. Niet de hele tijd om dezelfde tijd, maar ben bijvoorbeeld ook ineens een minuut of 2 stil en zeg vervolgens. Zijn mijn tenen nog naar binnen? Het klinkt erg raar, maar door je je er telkens aan te blijven herinneren gaat het op een gegeven moment vanzelf.


Goeie! Inderdaad ik heb mijn beugels vrij lang en sta dan ook echt in mijn beugels in plaats van rijden met mijn bovenbenen. Als ik mijn beugels korter maak, word ik er vreselijk moe van maar inderdaad OEFENEN, OEFENEN

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:29

Je kunt ook je beugels aan je singel vast maken met een strotouwtje, zorg er wel voor dat je ruimte tussen je beugel en singel overhoudt door het vast te maken met de ruimte ertussen zoals je beugels ook los langs je zadel hangen.
Ik weet niet hoe je paard is maar ik raad het niet aan om het bij een heel druk dier te doen want anders gebeuren er ongelukken en je zult ook niet zo lekker rijden dus ga dan gewoon basis rijden.
Ook moet je er rekening mee houden dat je niet goed kunt begrenzen met je buitenbeen omdat je deze niet zo ver naar achteren kunt leggen. Het is maar een hulpmiddel voor in het begin omdat je het maar een paar minuten volhoudt, zo kun je werken aan het drijven met je kuit en je knieen in het zadel te houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Mila_p, NinaCharlie en 31 bezoekers