Een bijna goed afgelopen ongeluk.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Een bijna goed afgelopen ongeluk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 17:40

Dat ging maar net goed... Of eigenlijk, net niet helemaal.

Het paard van een vriendin en die van mij stonden op de wei. En na dat de stal klaar was zijn we er langs gaan zitten. Een ander meisje (10 jaar was met haar pony buiten aan het rijden, op het fietspad langs de manege. En op een gegeven moment zit er een ander meisje op die pony. Natuurlijk is daar niks mis mee, al is het niet zo slim. Maar het meisje kon niet paardrijden (was te zien aan het "lichtrijden") EN ze had geen cap op. Ze ging in draf over het fietspad en op een gegeven moment liet het meisje de pony los draven. Dat duurde niet lang, de pony schoot in galop.
Mijn vriendin en ik waren al onderweg naar de poort. Die poort is altijd dicht en door op een knop te duwen gaat hij open, of op afstand met een afstandsbediening. Al rennend zagen we dat het meisje eraf viel.
De poort was (op dat moment voor ons wonderbaarlijke wijze) open, en de pony stopte meteen bij ons. Het meisje wat eraf was gevallen kwam al richting de manege met haar twee vriendinnetjes.
De pony hebben we op stal gezet, nadat we even met de manegehoudster hadden gepraat. Dit bleek toch de laatste keer geweest te zijn dat ze mocht buiten rijden. Toen ze na een tijdje aankwamen op de manege ging ze een zweep zoeken. WAT?!?! Ze was van plan haar pony af te slaan. Maar dat ging dus mooi niet door

Het meisje dat eraf was gevallen stond te huilen, geen wonder natuurlijk als je zonder cap op het asfalt terecht komt. Dus mijn vriendin even gekeken of ze geen gat in haar hoofd had, maar dat was gelukkig niet het geval. Toen hebben we haar en haar vriendinnetje naar huis gebracht, te voet, en we kenden die meisjes helemaal niet.
Ze bleek 7 jaar te zijn, en ze durfde het verhaal niet aan haar moeder te vertellen. Toen we bij haar thuis aankwamen hebben we het verhaal aan de onbekende moeder verteld. Het meisje had wel pijn aan haar hoofd. Maar voor ons hield ze zich groot Ach gut

Ik hoop dat het gewoon een grote bult wordt op haar hoofd, maar waarschijnlijk is het toch wel een hersenschudding. Maar het had wel veeeel erger af kunnen lopen, arm meisje Ach gut

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:43

goh ja das wel zielig voor haar ja, maar dat ze nu haar pony daar voor wou straffen!!! daar kan die pony toch ook niks aan doen maar ja sommige mensen........ maar het had idd slechter kunnen aflopen op een rare manier ben blij voor dat meisje dat het niet verder is gekomen dan misschien een dikke bult en een hersenschudding. gelukkig zagen jullie het gebeuren

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:09

gelukkig is en nog een beetje goed afgelopen.
Ik hoop voor het meisje dat alles goed gaat, die wist natuurlijk ook nergens van af Ach gut

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:11

arm meisje???
eigen schuld !
maar goed dat het nog bij dit is gebleven..
voor etzelfde geld was et veel erger geweest,
arme pony,
die krijgt overal schuld van..

Karaat_the_newforest op Instagram

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 08:30

Ze was inderdaad van plan de pony de schuld te geven, maar toen zijn we een beetje tegen haar uitgevallen dat dat niet kon!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:43

ag, eigenschuld voor dat meisje, had ze toch niet zonder cap moeten rijden??!! Boos!
en de pony nog straffen voor haar fout?! lekker zielig.
Jullie hadden het haar wel moeten laten vertellen ana haar eigen moeder, dan stond ze lekker voor L Schijnheilig L en had ze alvast een beetje straf gehad.
tja he, god straft meteen!! Schijnheilig

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:46

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Wat onverantwoord zeg, dat ze zonder cap reed en dan ook nog eens los en de weg op! Het is maar goed dat ze die pony niet heeft geslagen!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:49

sommige kindjes die denken ook niet na voor ze wat doen
Ik vind het ook wel een beetje onverantwoordelijk dat zo'n meisje alleen de weg op gaat Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:51

Gelukkig dat het nog zo is afgelopen zeg! Hopelijk heeft ze er goed van geleerd. Scheve mond

how sweet can it be to be loved by you

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:32

wat jah weer dom van ze
ik hoop dat ze er van hebben geleerd

<3

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:37

Ik vind het onverantwoordelijk van de eigenaar van het dier!! Je laat een kind toch niet zonder cap op een pony naar buiten?? Bloos!

En al helemaal niet als het kind nauwelijks kan rijden.. Boos!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:40

Ik vind ook dat je de schuld moet leggen bij de eigenaar of iig bij degene die dat meisje zo heeft laten rijden. Het kind kon amper rijden, misschien wist ze niet dat ze een cap op moest, ze is pas 7.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:16

Wou ze haar pony echt slaan omdat hij ervandoor ging??!!!!
Sorry hoor maar dan verdien je geen eigen pony! Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, DogWords, Lanoca, maitestar23, Mark0919, Mette en 44 bezoekers