Vroeger, toen verzorgen nog verzorgen was...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Vroeger, toen verzorgen nog verzorgen was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 15:20

Ik kan me goed herinneren toen ik nog jong was (niet dat ik nu oud ben) en nog geen eigen paard had, dat ik altijd op zoek was naar een verzorgpaard, al mocht ik alleen maar poetsen was ik al zo blij...

De jeugd van tegenwoordig zijn helemaal niet meer blij met een verzorgpony, er wordt weleens aan de deur gebelt bij ons met de vraag: "wij zijn opzoek naar een verzorg pony, hebben jullie er eentje?" In het begin lieten we ze altijd toe, vinden de ijslanders lekker, aandacht beetje gepoetst worden, maar als na een week de meisjes nog niet gereden hadden dan zag je ze al niet meer, want een verzorgpony is niet meer pony poetsen en mee tuttelen, nee dat is rijden, naar buiten, wedstrijden, de baas spelen, niet luisteren, troep maken enz.

Vind het jammer dat het niet meer zo als vroeger is, bij ons mogen de mensen veel doen, maar niet gelijk de eerste week. Wij hebben een aantal verzorgsters rondlopen en als ze een tijdje er zijn en ze zijn vertrouwd, mag er ook gereden worden, op cursussen-lessen gaan, zelfs wedstrijden rijden, mee naar het strand alles. En er hoeft niet voor betaald worden enige wat wij vragen is af en toe beetje helpen met mest scheppen...

Momenteel zijn we nog op zoek naar een wat ouder persoon, niet bejaard, maar eentje boven de 25 zeg maar, die het leuk vind om een paar keer per week s'avonds (meestal) het gezellig vind om buitenritten te maken met mijn vader, omdat ik het huis uit ga en dan vaker overdag kom als hij op zijn werk zit. En omdat de meeste mensen toch gezelschapsdiertjes zijn, vindt hij het gezelliger om met iemand samen te rijden. Hij heeft zelf 2 ijslanders dus leent er graag eentje uit voor een beetje gezelligheid.

We zijn wel op zoek naar iemand die niet bang is met rijden, wel kan paardrijden graag. Ijslandse ervaring hoeft helemaal niet, dat leren we iedereen graag...

Het is gewoon een hele opgave om iemand te vinden, want als je tegenwoordig ergens gratis kan paardrijden een paar keer per week dat is niet leuk denk ik..

Dus mensen reageer gerust, we eten niemand op...

Groeten Marcia


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:00

Ik snap wat je bedoelt. Toen ik twaalf was kreeg ik mijn eerste verzorgpaard. Ik heb haar drie jaar verzorgd en nooit gereden Haha! Toch zat ik er minimaal 4 maal per week.
Toen ik het drukker kreeg met school ben ik daar gestopt. Later nog wel een verzorgpony gehad waar ik ook op mocht rijden (ook pas na een aantal maanden) en haar heb ik bijna 10 jaar verzorgd. Toen ik verhuisde omdat ik ging studeren kon ik alleen nog maar in de weekenden komen maar deede het wel. Nu heb ik die verzorgpony ongeveer twee jaar geleden gekocht en heb ik zelf verzorgsters rondlopen. De 'vaste' groep loopt al meer dan een jaar bij ons rond, eentje zelfs meer dan twee jaar. Die groep rijd dan nu ook regelmatig, mesten keurig de stallen uit als ze er zijn en ook de jonge, niet gereden paarden krijgen van hun aandacht. Een tijdje geleden gingen we op zoek naar nieuwe verzorgsters en van de vele reacties zijn er twee gebleven. Die vroegen niet gelijk of alle paarden (incl. veulens!!) bereden waren en hoe vaak ze mochten rijden etc.
Maar OK, ik heb geen tijd om met je vader te gaan rijden. Al zou ik als ik zelf geen paarden had gehad dat erg leuk gevonden hebben Pling

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:19

Helemaal met je eens. Ik heb voor mijn fjord een meisje wat nu net 15 is geworden.
Op zaterdagmiddag heeft ze les met hem en dat gaat prima.
Op zondag en dinsdag rijdt ze hem ook. Bedoeling is dan dat ze datgene wat ze in de les geleerd heeft, oefent.
Nou niet dus, Zodra er geen toezicht meer is, is het lang leve de lol. Niet dat ze hem slecht behandeld, maar er wordt niet serieus gereden.

Vandaar dat ik inmiddels heel strenge regels heb opgesteld. Houdt ze zich daar niet aan, dan is het een week niet rijden, 2e keer 2 weken niet rijden en de 3e keer is het niet meer terugkomen.

Wat ik niet begrijp, is dat ik hier op bokt allemaal meiden van zeg tussen de 13 en 16 zie met naar mijn idee een behoorlijke dosis verantwoordelijkheidsgevoel en bij mij in de omgeving kan ik ze niet vinden.

De regels die ik nu heb opgesteld zijn globaal de volgende:

Eerst stal uitmesten voordat er wordt gereden, daarbij ook het gedeelte voor de stal aanvegen.
Tijdens het rijden cap op en behoorlijk schoeisel aan
Na het rijden onder het zadel uitstappen zonder er met zijn 2-en op te zitten
Daarna nog 15 minuten aan de hand uitstappen met deken om zonder dat er iemand opzit.
Geen sprongetjes maken tijdens het rijden, balkjes lopen mag wel
Als je niet kunt komen, moet je dat laten weten zodat ik iets anders kan regelen.

Eigenlijk vind ik de meeste dingen zo vanzelfsprekend dat het idioot is om ze op te schrijven, maar ja, het gaat wel om het welzijn van mijn paardje.

Maar goed, op het moment gaat het goed met deze bijrijdster, mits ik daar maar bovenop blijf zitten.
Ik zou zo graag iemand willen hebben die ik blindelings kan vertrouwen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 16:29

Teminste nog iemand die het met me eens is.
Wij hebben een shetlander en in pension staat ook een shetlander. Twee meisjes verzorgen die en die rijden natuurlijk op.

Van de week was ik op stal en kwamen ze op de asfalt in galop aan. Ze wisten niet dat ik er was en ze kwamen met die shet hijgend aan en wilde stoppen. Dus heb ik even verteld wat ik ervan vond.

Die nacht zou het -10 gaan vriezen, onze shet staat buiten tussen de ijslanders en was dus zeiknat.

Nou als ik zie dat van die meiden zo met paarden omgaan kan ik niet tegen.

Ten eerste wordt er al helemaal niet op de asfalt gescheurd in galop. Ten tweede is er ook nog zoiets van instappen en uitstappen. Ijslanders en shetlanders die buiten staan hebben momenteel een dikke wintervacht dus daar moet je nu rustig mee rijden, lang in stappen en zekers lang uitstappen niet te veel in galop, zodat ze niet zeiknat terug komen, zeker niet als het vriest.

En het erge is dat ze je dan zo schaapachtig aan staan te kijken, dus ik nog gevraagd begrijp je wat ik zeg. Met die vorst -10 een zeiknatte pony buiten dat kan toch niet!!! En dan zeggen ze dat ze verstand hebben van paarden en dat ze verantwoordelijkheids gevoel hebben, nou nee dus!!!

Hoop dat ze het begrijpen, maar als ik ze nog een keer betrap dan hoeven wij ze niet meer te zien op onze paarden.. Het zijn wel beesten geen speelgoed paardjes...

Voordat iedereen weer boos op me wordt hier, dit in onze ervaring. Ik zeg niet dat iedereen zo is, maar vind het jammer dat er niet echt meisjes zijn die wel hun verstand kunnen gebruiken en waar je met een fijn gevoel je paard aan meegeeft en niet het idee hebt van ooo wat zijn ze weer met hem aan het uitspoken?

Helaas zitten die meiden met wel verantwoordelijkheids gevoel en verstand van paarden niet in de buurt van Krimpen a/d lek, teminste ik ben ze nog niet tegen gekomen..

Sorry voor degene die zich weer aangesproken voelen..

Groeten Marcia

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:26

hmm ik ben dan wel EEN verzorgster maar ben het met jullie eens.
Zeker dat het vanzelf sprekend is dat je uitmest en goed inrijd en instapt.
Ik hoef zelf neit uit te mesten, dat doet die vrouw zelf.
Ik heb de pony ook meer als bijrijdpony, maar als ik er ben en het is nog licht en enit te koud dan zet ik Bonanza na het rijdenw eer in de bka emt een deken en mest dr box uit, dat vind ik absoluut geen probleem.
Ik weet zelf helaas niemand voor je vader.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:29

heel herkenbaar

De meeste meiden die een VZ pony zoeken zijn zo rond de 14 jaar.

Ik zoek een verzorgster, maarja
Ik heb een shet, mogen ze op rijden, maar dat vinden ze geen gezicht
De haflinger is 2.5 en voor dat zij volledig ingereden is, wordt daar ook niet zomaar door jan en alleman op gereden.

Gevolg, geen verzorgster te vinden, want ze willen rijden.

Vroeger was ik blij als ik af en toe eens een paardje mocht poetsen of uitmesten, of een stukje wandelen wete ik het....

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:10

Irene schreef: Wat ik niet begrijp, is dat ik hier op bokt allemaal meiden van zeg tussen de 13 en 16 zie met naar mijn idee een behoorlijke dosis verantwoordelijkheidsgevoel en bij mij in de omgeving kan ik ze niet vinden.

Ik ken toevallig een aantal meiden die hier op bokt zitten en die vaak een rare draai aan hun verhaal geven terwijl ik ze in werkelijkheid dit niet zie doen, ik denk dat de meeste wel weten hoe het moet maar dat ze liever zelf doen wat ze willen uit stoerheid ofzo?!

Ik heb zelf vroeger ook altijd een verzorgpaard gehad en mocht er het eerste jaar niet op rijden, was er elke dag ook uitmesten etc. Heb altijd veel respect gehad voor de eigenaar en was altijd bang dat ik iets fout deed en weggestuurd zou worden, dus was altijd eg voorzichtig met het paard.

Denk dat de tijden tegenwoordig zijn veandert, maar ik heb zelf nou ook een superverzorgster voor mijn paard en dit gaat erg goed en altijd in goed overleg, dus er zijn wel goede verzorgers/ bijrijders.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:17

oh nou hier in de buurt zijn ze wel redelijk blij met een pony war ze niet op mogen rijden, hier komen kinderen en vragen mag ik hem vasthouden (met afzadelen) en dat mag dan, dan zijn ze dolblij Haha! maar ik ga met jullie mee
een vriendin heeft een verzorgpony, en die heeft er ook wel ees mee over de asfaltweg gegalopeerd Frusty
hoezo vooral aan je pony denken?niet dus!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:39

weet je mensen, over sommige dingen die ik hier lees ben ik echt verbaast! ik ben ook 'zon meisje' van 15 jaar Haha! , en toen ik rond de 11 jaar was liep ik stad en land af om een verzorgpony te vinden. uiteindelijk had ik mazzel: ik mocht 3 shetties poetsen. ik was zo blij, je kan het je niet voorstellen, en vragen of ik mocht rijden kwam niet in mijn hoofd op( ik ben ook nogal verlegen Knipoog ) ik kon alleen poetsen als de eigenaresse er was, en het gevolg was dat ik elke avond bij het hek stond, want tussen 5 en 7 kon ze wel eens komen... ik heb daar ook heel vaak voor niks gestaan, omdat mevrouw niet op kwam dagen.

nu heb ik een eigen paard, en ook op de manege waar ik sta komen regelmatig meisjes vragen of ze mogen helpen poetsen ed.
natuurlijk zijn er ook types waarbij het is rijden of laat maar, maar echt niet iedereen! ik laat natuurlijk niet jan en alleman aan mijn paard zitten, maar kinderen ide ik echt mag en waaraan je kan zien dat ze echt van paarden houden, laat ik altijd helpen.
ik weet hoe leuk dat kan zijn..!!

dus, ik verbaas me er echt over dat er in jullie buurt nou niemand te vinden is!

o trouwens, mars, als mijn verzorgster met mijn pony over de weg zou ggaan crossen, mocht hij meteen opstappen!
en 'dat ze niet wisten dat jij er was' vind ik alleen maar erger.
dat betekend dus dat ze als jij er niet bent alles aan hun laars lappen??
leuke verzorgsters! Boos!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:50

jildert schreef:


Ik heb zelf vroeger ook altijd een verzorgpaard gehad en mocht er het eerste jaar niet op rijden, was er elke dag ook uitmesten etc. Heb altijd veel respect gehad voor de eigenaar en was altijd bang dat ik iets fout deed en weggestuurd zou worden, dus was altijd eg voorzichtig met het paard.



Zo was het bij mij ook. Altijd ontzettend bang om iets fout te doen en het minste of geringste ging ik ook vragen. Gelukkig heb ik in hun ogen nooit iets fout gedaan met mijn verzorgwelshje, want ik was als de dood om haar en haar veulens te missen. Nu gaat het, zonder dat ik het eigenlijk wil, steeds moeizamer.. Ik ga steeds minder vaak naar Marjon. Denk omdat ik Pinky heb, en ontzettend lange schooldagen, snel donker, noem maar op.
Ik mis het wel erg. Heb het zo erg getroffen met die schatten daar. geweldige eigenaren, de allerbeste pony met een NOG geweldiger veulentje dat nu van mij is...
We hadden dar ook zoveel inspraak. Ze hadden het beset met Jonneke voor, maar als ik iets zei of vroeg hielpen ze altijd en werd er naar geluisterd. Ik heb zelfs een hengst uit mogen zoeken voor Marjon, 'omdat ik toch meer met dat veulentje doe dan hun'. Super gewoon.
Em even ter informatie: Marjon is een kleine welsh dus nee ik rijdt niet. Heel af en toe ging ik met Inge, Marjon en veulen het bos in en reden we ieder een stukje (alleen stap). That's all.. Denk dat ik, uhm, op 1 keer na al een half jaar niet gereden heb. Vind dat ook helemaal niet belangrijk. Niet eens leuk. Ik was altijd met die kleine veulentjes bezig. Lekker wandelen, voetjes geven, poetsen, knuffelen..... Lovers
Iig was mijn verzorgtijd de geweldigste periode uit mijn paardjes verleden.. (op Pink na natuurlijk maar die heb ik aan Jonneke te danken Clown )

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 00:30

Helaas kan ik zo langzamerhand een boek schrijven over ponyverzorgers. De laatste actie heeft mijn shetlander bijna het leven gekost (is zwaar hoefbevangen dankzij door verzorgster meegebrachte haver). Rijden willen ze inderdaad, echt verzorgen niet, na het rijden is het haasten naar huis want ze zijn al zo laat. Spullen liggen her en der verspreid etc. Soms denk ik dat het aan mij ligt. Ben ik te soepel of zo? Toch hoor ik van veel anderen ook dezelfde verhalen. Ik heb er nu nog één over en die komt maar eenmaal per week. Ik zou het wel handig vinden om er nog iemand bij te hebben maar ik durf gewoon niet meer.

Helaas woon ik te ver weg voor de IJslanders en heb ik zelf te veel paarden want het klinkt wel heel erg leuk (als je tenminste een aardige vader hebt Haha! )

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:47

*Zucht* inderdaad, dat is ook de reden dat ik nog steeds geen goede verzorgster heb gevonden. De eerste vraag is meteen of ze erop mogen rijden, met regen zijn ze nergens te vinden en van opruimen hebben ze ook nog nooit gehoord. Zijn er nog wel goede verzorgsters vraag ik mij soms af. Ik heb er hard eentje nodig, heb zelf niet zoveel tijd. Maar om nou iemand te nemen die alleen maar wil crossen? Nee dank je wel, dan maar een drukker leven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:12

laat die leeftijden maar achterwege hoor. Ook boven de 20 laten ze het heel erg afweten, dus dat heeft niets met maken met 14 of 15 jaar. Het lijkt er wel op dat degenen die het in de schoot geworpen krijgen er niets voor over hebben, ze laten hun kansen liggen. Anderen doen er weer zo'n moeite voor (hoewel ik die bijna geen ken) en hen lukt het niet om een geschikt paard te vinden.

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 15:44

Ben echt blij om te lezen dat er toch nog een hoop mensen dezelfde ervaring hebben dan ik.

Vind het echt jammer dat er maar weinig mensen zijn die echt nog met liefde een paard verzorgen. Bij ons is bijvoorbeeld veel mogelijk vinden wij zelf, maar niet de eerste week.

Wij hebben verzorgsters die al een hele tijd bij ons lopen en die vertrouwen we ook helemaal, die mogen ook mee naar het strand of een wedstrijdje rijden, mee op cursus enz.

Momenteel heb ik drie ijslanders en ik zit nu met een probleem vanwege mijn studie ik geen tijd meer heb voor zoveel paarden. Nou heb ik een tijd gedacht aan een verzorgster die voor minimaal 4 jaar mijn ene ijslander kon overnemen zeg maar, maar er zijn hier al zoveel mensen geweest en die durf ik niet eens alleen met mijn paard op stap te laten gaan, dus ben ik de tijd ook kwijt dat ik erbij moet zijn, kan ik het net zo goed zelf doen.. Dus dan toch maar een paard verkopen, dan weet ik zeker dat het paardje het goed krijgt...

Ik weet dat echt niet iedereen zo is, want wij hebben ook hele fijne meiden hier lopen, maar de meeste zijn wel zo.. En ja je kan niet aan iemand die langs de deur komt zien ben jij er zo eentje of niet... Dat is jammer en daar gaat dan weer veel tijd in zitten om er bij te blijven en dan heb je ook nog de typjes die alleen leuk een aardig doen als je erbij bent en als je er niet bent de beest uihangen. Dat wij zoiets hebben van nee dan maar geen verzorgsters.

Terwijl het voor beide partijen zo lekker is dat ze er wel zijn...
Zo zijn we nog steeds op zoek naar iemand die een paar keer per week ijslands wil rijden....

Hoop dat we ooit de ideale "ouderwetse" bijrijder tegen komen...

Groeten Marcia

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:46

Ik ken het probleem verzorgster, ik heb een keer een meisje gehad voor Flair die wilde haar zo graag verzorgen. Ik vond het wel goed, ze mocht wel alleen poetsen of wandelen als ik in de buurt was.

Ze had Flair net een keer gepoetst en toen kreeg ik een telefoontje van haar, met de vraag of ze met flair in de springles mocht.

Dit vond ik toch zo vreemd, je wilt graag een VERZORGpony en dan na een keer gepoetst te hebben vind ik het echt brutaal om zoiets te vragen.

Ik heb hier dus nee op geantwoord, maar besloot haar nog een kans te geven om Flair te verzorgen. Na twee keer gepoetst te hebben zag ik haar niet meer, ze bleek 6 weken op vakantie te zijn. Leuk dat dat verteld word, ik neem aan dat als je een pony verzorgd je de eigenaar het wel laat weten als je op vakantie gaat.

Maar goed toen ze terug kwam van vakantie dacht ze dat ze Flair nog mocht verzorgen, ik was er natuurlijk hartstikke klaar mee.

Later had ik een meisje van 13 heel klein ze lijkt net 8 echt een heel lief kind, zij mocht Flair aan het begin ook alleen poetsen als ik er was.

Later heeft zij de sleutel van mijn kast gekregen en mocht ze poetsen en wandelen (als ze op het erf bleef) wat ze wilde.

Toen begon het met uitstappen, vond ze geweldig om er even op te zitten.
Ik heb dan ook als dank voor haar hulp haar af en toe eens laten rijden in haar vaste les waarin ze normaal op manegepony`s reed. Als ik dan zag hoe blij dat meisje was als ze eens mocht rijden, vond ik echt geweldig. Ze ging ook echt heeeel lief met Flair om, ook als Flair een heeel piepklein wondje had kwam ze al naar me toe rennen of het erg was.

Ik wil hiermee zeggen dat er wel leuke verzorgstertjes zijn je moet alleen de mazzel hebben er een te vinden.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 16:29

Pinky_girl schreef:
Heb het zo erg getroffen met die schatten daar. geweldige eigenaren, de allerbeste pony


Ik heb het ook super getroffen.
Mensen helpen me altijd (tuurlijk is hun pony), ze komen altijd als ik ga rijden of als ik les heb.
Zijn natuurlijk ook heel erg nieuwsgierig hoe het gaat enzo.
Ben een keer finaal op me bek gegaan met Bonanza en had verw8 dat ze kwaad zouden zijn, maar dat was totaal neit zo, want het was mijns chuld niet. En je hebt ook van die mensen die schuifen het dan op je. tuurlijk jij reed hem.
Maarja dit was een fout uit Bonanza dr klungeligheid.
maar ff verder.
Ik laat ook niet jan en alleman op me verzorgpony's, alleen diegenen die ik vertrouw en ook goed kunnen rijden.
Maar ik neem ook niet vaak iemand mee want dat is ook neit leuk voor de eigenaren.
Ik vertel ook altijd alles aan die mensen, bijv. als bonanza is gestruikeld of dat ik dr een enorme lel heb verkocht omdat ze neit wou galoperen, ja is hun pony zij hebbben het recht om dat te weten.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 17:05

[quote="Mars"]

Ik weet dat echt niet iedereen zo is, want wij hebben ook hele fijne meiden hier lopen, maar de meeste zijn wel zo.. En ja je kan niet aan iemand die langs de deur komt zien ben jij er zo eentje of niet... Dat is jammer en daar gaat dan weer veel tijd in zitten om er bij te blijven en dan heb je ook nog de typjes die alleen leuk een aardig doen als je erbij bent en als je er niet bent de beest uihangen. Dat wij zoiets hebben van nee dan maar geen verzorgsters.


ik snap natuurlijk wel dat je zo eeen beetje je vertrouwen in verzorgsters verliest, maar het is toch jammer dat kinderen die het wel goed bedoelen ook geen kans krijgen.
ik ben vroeger alle deuren langs gegaan, of ik ASLTJEBLIEFT mocht helpen met de pony's ( ik vond het zo brutaal klinken om naar een verzorgpony te vragen Verward ) en ik kreeg overal nee te horen.

nu vraag ik mij af, was dat omdat die mensen echt niemand nodig hadden, of durften ze het gewoon niet meer aan?
ik zal t wel nooit weten...

er zijn trouwens ook nog aardig wat andere sites van meiden die een verzorgpony zoeken, hoor! zit daar niks bij?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 18:12

Ik weet wel zeker dat die paar mensen het voor de rest verzieken, want als er iemand aan de deur komt zeggen wij al gelijk nee tegen ze.

We hebben het al zo vaak geprobeerd en in de zomer zijn za vaak nog het beste, maar als het een paar dagen slecht weer is dan zijn ze of ziek, of ze hebben het opeens druk op school. Dan heb je nog bij een aantal die opeens vriendjes krijgen dus dan komt paardje op de tweede plaats en komen ze eigenlijk ook heel snel niet meer...

Er zijn gewoon maar weinig meiden die erg echt voor gaan, jammer..

Maar mochten er hier op de site zitten in de buurt van Krimpen a/d lek dan hoor ik het graag..

Het liefst of een pbtje of een mailtje..

Groeten Mars

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 19:12

ja ik ken dat!! ik ben dan wel zelf ook zelf pas 14, en ben zo verwend dat ik een eigen pony heb....maar wat er laatst gebeurde...
ik stond soli, een ijslander (toeval?) die ik verzorg te poetsen, en er komen 2 meisjes van een jaar of 11 aangelopen. "is die pony van jou?" nee, zeg ik, ik verzorg hem. "zijn er nog meer verzorgpony's hier?" weet ik niet, moet je aan de boer vragen, zeg ik. ik heb ze een beetje in de gaten gehouden, en ze vragen aan hem of er hier nog ergens een pony te verzorgen was. ja, zegt hij, een oude witte pony (38), Annemieke. dus zij poetsen, en ze vragen of ze er ook op mogen rijden. Nee, zegt de boer, daar is ze te oud voor. heel normaal lijkt mij, toch? nou 2 minuten later kwam de vraag, heeft u ook nog een andere verzorgpony? met andere woorden, wij willen rijden.

er is echt veel veranderd, ik was toen ik elf was 1 jaar lang helemaal in de wolken omdat ik mocht poetsen?? en dan niet eens wandelen of losgooien daarbij, maar echt alleen poetsen!! echt erg vreemd...

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:52

eerder was dat ook wel zo, ik mocht dan een shetje poetsen,heel lief ding. Die had ook een veulentje en daar zat ik dus uren bij omdat ie nog wat bang was en ik hem graag wilde aaien.Dat was dus wachten en wachten Haha!
dat ponytje duurde erg kort,de echte eigenaar(was de dochter die ergens anders woonde)vondt het niet goed.
Toen heeft het een flinke tijd geduurt en toen kreeg ik tilla.Ik mocht er meteen mee rijden,dat deden ze om te kijken bij welke je het best paste(er stonden er 3)maar ik vondt tilla meteen het liefst,ze was ongelovelijk sloom maar ow zo lief. Ja, ik reed ermee en dat vondt ik heel leuk om te doen,maar er waren ook zat dagen wanneer ik till poetste en wat aanknooide. Als ik niet kon rijden ging ik lekker tutten. En soms zat ik gewoon bij tilla in de wei,niets doen en kijken naar tilla hoe ze der buikje rond at Haha!

Maar bij nelson reed ik vrij veel dan dat ik knuffelde. Maar dat komt ook omdat ik er niet zo heel veel heen ging, drukke schooltijd enzo. Maar in de zomervak. zat ik er vrij vaak. Als we dan gezwommen hadden gingen we daarheen. Nelson appeltje geven en dan in het gras zitten met uitzicht op de paarden Lovers

Ik vindt het fantastisch om te rijden,ik doe het heel graag. Maar ik kan ook geweldig zitten en kijken naar de paardjes in de wei.En poetsen doe ik heel vaak,dat wel. Voor het rijden ben ik daar meestal wel dik een uur mee bezig.Tis echt waar,ik ben er vrij vaak op aangesproken,dat ik zo ontzettend kan treuzelen met poetsen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 21:12

Heel herkenbaar!
Heb nu al een hele batterij meisjes gehad! Een paar die twee keer onder begeleiding zijn geweest en toen al niet meer op kwamen dagen (en die mochten wel rijden) iemand die zomaar opzei zo van morgen kom ik niet meer... Die vond dat ik te veel kwam kijken, terwijl ik dat eigenlijk alleen maar deed omdat zij steeds schreef dat het niet goed ging en mijn pony vervelend was. Ze was wat bang nadat ze een keer raar gevallen was.
Een ander meisje dat opzei door een briefje omdat ze vond dat ik har te weinig vertrouwde doordat ik mijn pony al jaren kende en haar niet zonder mij liet buitenrijden, en met anderen alleen na toestemmig vragen. Ze had al zoveel ervaring, want ze reed al 3 jaar op de manege!
Tja, maar zolang ze mij niet serieus nam met mijn ervaringen met mijn pony (aantal keer bijna onder de auto) en ze reed hem nog maar een paar maanden... De arrogantie straalde er af.
Darna een meisje dat mijn pony goed behandelde, maar vaak maar heel kort kwam, makkelijk afbelde (gelukkig belde ze tenminste) en heel vaak spullen liet slingeren en slecht uitmeste...

Nu heb ik een andere stal, uitmesten e.d. hoeft dus niet meer... Pony wordt buiten gezet, en ik heb nu een meisje (14, 3 havo) dat serieus lijkt. Ze is echt aan het oefenen als ze rijdt (voor zover ik het zie) Er wordt uitgestapt en niet getrokken en gesjord. Ik heb nog geen grote mond gehad, spullen tot nu toe niet hoeven zoeken en alles wordt netjes gevraagd (ook of ze mag springen en of ik met haar naar buiten kan) en er wordt ook netjes afgebeld.
Nu hopen dat er nog wat hulp komt met het netjes houden van het tuig en de kast e.d. Ze hoeft immers alleen te poetsen en te rijden...
Ach, het is nog maar sinds oktober, dus ik wacht rustig de ontwikkelingen af... Ze moet er drie kwartier voor fietsen dus ze heeft er wel wat voor over!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 21:26

Ik heb ook een jaar (nouja over 3 weken, begon ik een jaar geleden, dus laten we zeggen: 11 maanden) Pienke verzorgd, een shetje wat toen 9 maanden oud was, ik kon er goed heel de dag zitten, in de kou, haar lekker aaien, borstelen en vertroetelen, ze vond het prachtig! Ik heb haar vanalles geleerd, zoals pootjes geven, maar ook aan het halster meelopen enzo,... ik was ook heeeel bang iets fout te doen, bang dat ikiet meer mocht komen! 11 maanden lang ben ik iedere dag (soms een x niet maar dan was er een hele goede reden! (6/7x per week dus) naar Pienke geweest! In de grote vakantie oook hele dagen... Man, ik geloof dat Pienke gek van mij werdt...
En dan andere meidjes, kunnen ze niet rijden, komen ze niet! Alsof je een pony alleen hebt om te rijden!
Ook heb ik Winner verozgrd, een haffie van toen 2 en nu 2,5! Een half jaar verzorgd, en ook alleen verzorgen... na een tijdje met hem oefenen in de bak (aan de hand lopen en dan halt houden, stappen, draven...) Eigenaar was super blij als ik kwam, vond hij prachig, dat ik kwam, af en toe "mocht" ik Wo rijden, maar daar ging het mij echt nite om, met Winner had ik meer plezier.... Schijnheilig

Ik snap die meidjes niet, als je alleen wilt rijden neem dan een hobbelpaard... hoef je er ook niet heen als het regend!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:39

Heel herkenbaar Mars.
Ik ben op mijn 11e begonnen bij een springstal, nu volgens mij meer dressuur trouwens (Madeleine Vrees rijdt daar nu tegenwoordig). Ik mocht daar stallen uitmesten, paarden poetsen en tuig schoonmaken. Na een half jaar mocht ik voor het eerst een paard uitstappen. Trots dat ik was, meisje van 11 op zo'n heel groot en duur paard.... *LOL* . Toen van lieverlee steeds meer uit gaan stappen en toen vroeg een eigenaar aan mij of ik niet zijn paard kon rijden op zaterdag, want dan kon hij nooit. Ikke lekker koekenbakken op dat paard, fijn joh. Daarna nog 1 paard en 1 pony erbij gekregen om te rijden... Uiteindelijk ben ik daar, na 6 jaar, na een fikse ruzie met de eigenaar van die stal weggegaan (volgens mij hoort dat zo bij paardenvolk) en toen eigenlijk gestopt met rijden, tot 4 jaar terug.
Je moet eens bedenken wat je leert van paarden zonder dat je rijd, en alleen "maar" verzorgt.....

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Vagabondo en 158 bezoekers