Te groot voor shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Te groot voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 14:26

Mensen hebbe verschillende oordelen of iemand te groot is voor zn shet...
Ik ben zelf 1.68 en weeg ong 54 kilo
Mijn shet is ong 1 mtr en goed gebouwd...
Sommige mensen zeggen: je bent veel te groot voor je shet!!!
Maar het beestje doet alles nog met plezier, loopt goed, is nog nooit kreuple oid geweest..
Ik denk maar zo: Zolang mn shet laat merken dat ze het nog leuk vind en dr geen moeite mee heeft, kan ik gewoon doorgaan..

Wat vinden jullie?
Verward

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:28

Ik vind dat je gewoon verder met je shet kan rijden, je weegt helemaal niet te veel. Het ziet er alleen niet netjes uit, maar ach, is dat nou belangerijk ?? Rij gewoon lekker verder met je shet, nog veel plezier samen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:32

ja, je bent te groot, maar als je lol hebt en je shet ook? is er toch niks aan de hand???

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:37

Ik persoonlijk vind het ernstig voor schut.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:40

Te lang wel, te zwaar niet.

Ik rijd Dennis ook nog fanatiek. Ik ben 162 en 45 kg(en 19 jaar Lachen ). Dennis is 94 cm. Ziet er niet uit, maar we hebben erg veel lol.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:45

Te groot voor het oog vast wel. Tuurlijk sta je mooier op een d of misschien wel e pony.
Veel belangrijker is of jij en je shet het leuk vinden.
Als hij totaal geen tekenen geeft dat hij moeite heeft met jou dan zou ik me niet zo druk maken hoor! Maar ben wel eerlijk, en ga niet in een zware bak moeilijke dressuuroefeningen doen. Ik denk dan meer aan lekker een buitenrit ofzo.
Zelf maak ik ook (heel af en toe) nog wel een klein ritje op Pinky (welsh a). Hij heeft er ook totaal geen moeite mee, alleen ik voel me voor hem echt te groot. Hij is maar een ielie. Gelukkig groeit Fellow dubbel zo breed uit haha!

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:47

Ik vind dat het nog wel kan.. Lachen
Misschien staat een grotere pony mooier maar als jullie er plezier in hebben, waarom niet?
Ik vind dat het niet uitmaakt want je bent zeker niet te zwaar en ik denk dat je nog rustig een tijdje zo door kunt rijden

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:53

ik vind ook dat het nog wel kan
ik verzorg een shetlander die 98 cm groot is en zelf ben ik net als jouw 1.68.
op die shet rij ik niet omdat ze niet is ingereden, maar in principe zou het dus nog wel kunnen.

zolang je kuiten maar aan de buik komen, vind ik het kunnen.
qua gewicht en lengte is het totaal geen probleem
veel plezier Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:06

foto?

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 18:52

Foto dat ik erop zit heb ik helaas niet..
Ik rijd maar 2 keer in de week ongever in de bak, als ik hjet weer niet vertrouw Tong uitsteken
Maar voor de restr leuke buitenritten...En af en toe springe...Vinden we beide erg leuk Haha!
Mja egt dressuur rijde doe ik niet met dr..
Ze heb vandaag hindernisbalk getrokken door de bak (om maar ff een id te geven van het voor de kar lope Pling )

Als ik echt dressur wil rijde dan rij ik op et paard van de man waar k sta... Die is ong 1.75.....wow

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:00

ik vind je wel te lang, maar te zwaar niet

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:26

Te groot natuurlijk wel. Wat belangrijker is, is of je te zwaar bent, zoals al meerdere mensen gezegt hebben. Ik denk alleen wel dat de kans dat je shet snel uit evenwicht brengt wat groter is als je te lang bent. Maar als je pony daar verder geen moeite mee heeft, ach, wat maakt het dan uit wat anderen zeggen Cool

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:14

Je bent idd te groot voor je shet, en meestal is het een hele erg storend plaatje Haha!

Maar wat belangrijker is: je bent niet te zwaar voor je shet en je kan er lol mee hebben, in dat opzicht ben je dus niet te groot voor je shet.

Zolang jullie lol hebben is er niemand die je kan verplichten over te stappen, ook shets hebben beweging nodig en het wordt toch van de zotte als je dat alleen nog maar sávonds om 11 uur in een binnenbak kan gaan doen omdat anders andere mensen zich eraan ergeren?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:25

Het is maar net of je jzelf er niet te zeer aan stoort wat anderen zeggen.
Het ziet natuurlijk niet erg fraai uit...maar als je een beetje rijdniveau hebt, gaat het met je gewicht nog best!
(als je er een lang iemand die niet kan rijden erop zet, stoort dat de pony veel meer!)
Af en toe voor de leukigheid en niet teveel vragen...., gaat best OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:00

ach zolang jullie er samen lol in hebben en de shet er geen moeite mee heeft is er geen enkel probleem toch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:55

Ik zou eens gaan overwegen over te gaan naar grote pony's of paarden en je shet elkker te longeren e.d. Denk namelijk dat je echt veeeeeeeeel te groot bent als ik zo eens naar mijn eigen lengte kijk met de shet van mijn vriendin.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:13

Als je pony'tje met plezier blijft lopen, en geen rugklachten heeft, kan je denk ik wel blijven rijden. Voor het mooie ben je te groot ja, maar als je je shet niet hindert met jouw benen tijdens het rijden. Zou je volgens mijn gewoon lekker door kunnen blijven rijden....

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:17

Fellor schreef:
Ik zou eens gaan overwegen over te gaan naar grote pony's of paarden en je shet elkker te longeren e.d. Denk namelijk dat je echt veeeeeeeeel te groot bent als ik zo eens naar mijn eigen lengte kijk met de shet van mijn vriendin.


Nou lekker te longeren longeren is niet zo echt goed. maar je bent zeker niet te zwaar maar wel lang. maar als je plezier in heb ga gewoon door. En als ik zo lees begrijp ik dat je pony nog plezier heb, dus het kan nog!!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:45

ik ben 1.60 en ongeveer 50 kilo
ze zeggen ook altijd tegen mij dat ik te groot ben dat ben ik ook wel
maar ze loopt altijd vrolijk door
en als ik ergens rij waar mensen zijn kijken ze me ook altijd naar
en zeggen ooh wat zielig
ik trek me er gewoon niks van aan ik weet zelf jah wel beter
DUSSS.. ik vind je egt niet te zwaar voor um hur

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 12:55

Ik trek me er ook niet veel van aan hoor haha, maare ik wilde fftjes de meningen horen van anderen...haha Hoe groot zijn jullie ong met jullie shetjes?

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:59

Ben het met dennis helemaal eens, je bent wel te lang, maar niet te zwaar en zo lang jullie allebei er nog plezier in hebben

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:04

ik vind het eerlijk gezegd echt geen gezicht!
volgens mij kan je ook helemaal niet fijn rijden en fijne hulpen geven, lijkt me dat je hem toch wat stoort

maargoed t is jouw pony dus jij bepaalt wat je doet!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:08

Het is idd geen gezicht, en waarschijnlijk lukt dressuurrijden ook niet goed meer omdat je te lange benen hebt, maar zolang je puur voor de lol rijd, niet te intensief en het vooral doet om plezier maken (en dit moet ook voor je shet gelden natuurlijk) zie ik geen probleem.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:50

Het ziet er waarschijnlijk niet uit, maar aa je verhaal te horen heeft die er totaal geen last van je, dus wat houdt je tegen?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:52

wel te groot ( voor het oog ziet het er niet uit, maar voor de shet boeit het niet ), je gewicht kan nog wel.