Winette heeft een ongeluk gehad...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Winette heeft een ongeluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:49

Maris belde me net... Slecht nieuws aangezien Winette (de jaarling op de boerderij waar Genderose stond...) met haar been in het verband zit... Haar achter been van het sprong gewricht tot de kogel.

Wat er is gebeurd: De boer wilde haar uitmesten en zette haar zo als altijd in de bak. Dat is altijd prima gegaan.
Toen hij weg liep hoorde hij echter een vreselijk kabaal...

Waarschijnlijk is ze van de koeien bang geworden die achter de bak stonden, en heeft ze geprobeerd om over de bak deur te springen.
Sommige hebben het vast op de foto wel kunnen zien, die is dus behoorlijk hoog. Het lukte haar... Maar bleef hangen met haar achterbeen.
Ze is op het beton gevallen, met haar hoofd op de grond, haar been bleef hangen. De boer was zich rot geschrokken is zo snel mogelijk naar haar toe gesneld en was bang dat haar been gebroken zou zijn.

Dierenarts er bij, en het is gelukkig niet gebroken. Enkel een vreselijke jaap in haar been, er hing een hele lap los Scheve mond
Ze moet in ieder geval tot dinsdag binnen blijven (gelukkig is ze dat 'gewend' om meerdere dagen achtereen in stal te blijven) en daarna moeten we maar zien...

Ik schrok wel van het bericht. Zag gelijk mijn Tannie weer voor me... Dat was ook het eerste waar Mariska aan dacht: Wat als het hetzelfde gaat als Tancreda... Verdrietig

Gelukkig is bij Winette wel een dierenarts er gelijk bij geroepen, waar ik echt heel blij mee ben... Ik had niet nog eens zoiets als met Tannie mee willen maken

Ik hoop dat Winette er weer helemaal boven om komt...
Ze had al verschillende dingen wat me aan Tancreda deed denken... En nu gebeurd dit...

Begin zo langzaam maar zeker echt te denken dat er een soort vloek op mij rust... Ik ben een beetje met Winette bezig en gebeurd dit... En dat is niet het eerste... Eerst Tancreda, toen Genderose... Kom ik vaker bij Otto, wordt Otto die nog nooit ziek is geweest, dus wel ziek...


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:01

Jeetje dat is vervelend nieuws. Nu maar hopen dat ze weer snel hersteld en beter wordt. Veel sterkte ermee!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:06

he ba, ik hoop dat ze er weer op komt.
En het licht niet aan jouw, het is gewoon pure toeval.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:35

Wat een ellende, heel veel sterkte met de paarden!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:41

Nou veel beterschap ermee! Het klinkt niet erg fijn! Maar gelukkig is het ook niet levensbedreigend!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:49

Aggossie..... Winette Scheve mond

Gelukkig lijkt het mee te vallen, en tuurlijk ligt het niet aan jou. Het is gewoon stom toeval.
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 09:50

Ik ga denk ik vandaag al even langs... De dierenarts heeft hevige spierpijn verwacht, mischien kan ik het met een beetje masseren de pijn een klein beetje wegnemen...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:57

he wat een rotnieuws weer!
sterkte!

Dag lieve mama...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:50

Jeetje wat eng zeg! Getsie
Beterschap!

- Offline -

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:33

He getver zeg, het ligt zeker niet aan jou hoor. Zoals je zelf ookal zegt, het kan zijn dat ze geschrokken is van de koeien achter de bak!
Iig sterkte, en beterschap voor Winette!

how sweet can it be to be loved by you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:36

Weet je...niet banketstaaf bedoeld, maar ehm, bijna alle berichten die ik van jou heb gelezen zijn nogal negatief...

Maar zoals je het beschrijft, met dat hoofdje op het beton, erg gruwelijk...wens ik niemand toe...succes!

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 14:42

Ryanne schreef:
Weet je...niet banketstaaflig bedoeld, maar ehm, bijna alle berichten die ik van jou heb gelezen zijn nogal negatief...


Ik wou dat ik ook leukere berichten kon plaatsen en zulk soort dingen uit bleven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:43

Tancreda4"]
[quote="[naam] schreef:
Weet je...niet banketstaaflig bedoeld, maar ehm, bijna alle berichten die ik van jou heb gelezen zijn nogal negatief...


Ik wou dat ik ook leukere berichten kon plaatsen en zulk soort dingen uit bleven...
[/quote]

OK dan! bedoel het ook echt niet vervelend hoor, maar het komt over alsof alles je tegenzit snap je?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:34

Da's schrikken!
Beterschap voor Winette!

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 18:08


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:12

vlieg je op een bezem en heb je een zwarte kat? dan weet je waar die pech vandaan komt..
het ligt niet aan jou, ze sprong zelf over de bakrand.. maar ik zou me er ook niet gelukkig bij voelen.
verwen het beessie meer even lekker.. sterkte

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:13

Jeetje meid wat zul jij geschrokken zijn.
Verwen haar maar lekker, beterschap voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:15

Wat zou jij geschrokken zijn. Ach gut Sterkte, voor jou en die lieve kleine Winette. Ach gut

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:56

ahh wat naar zeg sterkte ermee

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:13

Ryanne"]
[quote="Tancreda4"][quote="Ryanne schreef:
Weet je...niet banketstaaflig bedoeld, maar ehm, bijna alle berichten die ik van jou heb gelezen zijn nogal negatief...


Ik wou dat ik ook leukere berichten kon plaatsen en zulk soort dingen uit bleven...
[/quote]

OK dan! bedoel het ook echt niet vervelend hoor, maar het komt over alsof alles je tegenzit snap je?
[/quote]

Daar lijkt het wel op... In ieder geval daar op stal.
Dat is ook de reden dat ik Winette niet wil gaan doen (al is het zoooo moeilijk afstand te houden!)

Enkel los gooien en genieten van haar fratsen en sprongen buiten doe ik. Ja, en vandaag dan wat geknuffeld en gekroeld, omdat ze natuurlijk nu wel erg zielig is... Maar daar blijft het bij...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:29

Jeetje het zit jou ook echt niet mee hé!
Balen zeg, ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is om afstand te nemen, heel veel sterkte en probeer kalm te blijven.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers