750,- voor een draver-hengst-jaarling GOEDKOOP?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat vind je van de prijs van draver-hengstveulen?(die met spoed weg moet)

750,- een hele mooie, normale prijs.
16 (21%)
750,- iets aan de lage kant....
4 (5%)
750,- spotgoedkoop!
1 (1%)
750,- iets te duur...
17 (23%)
750,- veel te duur!
35 (47%)

Totaal aantal stemmen: 73


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

750,- voor een draver-hengst-jaarling GOEDKOOP?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 08:57

Nou belde mij een meisje....die had via via gehoord dat ik een trailer had en of ze die mocht lenen / huren....
(maar ik leen hem niet uit aan vreemden )

Ze had een enorm koopje kunnen krijgen een hengstveulen van vorig jaar en de moeder was 1.60 en de vader 1.66 m.
Dus ze vond dat super goedekoop: het is een DRAVER!

Ze heeft nog nooit een eigen paard gehad....maar kent een meisje die hem voor haar wilt inrijden enzo.... (maar goed buiten dat ik dit plan geen goed idee vind, gaat het me eigenlijk niets aan)

Ze wilde graag dat ik mee ging kijken naar het veulen (nou ja, bijna jaarling dan) Maar aan een veulen valt nog weinig te zien.... en ik vind het geen goed idee, dus heb ik nee gezegd.

Maar nu de vraag.....ik vind 750,- voor een draverhengstveulen van vorig jaar behoordlijk wat geld....echt niet spotgoedkoop.
Want hij was zo "spotgoedkoop" omdat ie dringend weg moest.... Verward

Nu heb ik niet gek veel verstand van dravers en prijzen.....
Maar weet wel dat je een leuke volwassen draver tussen de 1000 en 2000 euro kunt krijgen

Graag jullie mening over de prijs-verhouding!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:07

Ik vind het niet goedkoop!
Maar het ligt er meer aan wat er mee gebeurt moet worden.. Is het een draver die het ooit super goed zou doen op de renbaan dan is dit volgens mij niet duur!
maar voor een ongelukje (wat meer richting de kant op gaat van 'afgekeurde' draver) vind ik het wel duur!
Het is maar net wat de bedoeling van het veulen was!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 09:20

Ze wil er gewoon mee rijden....
Maar vind het veel geld voor een GEWOON hengstveulen en een draver...
Het is nog maar de vraag of hij met 3 wel geschikt is voor onder het zadel goed te leren lopen.....

Een draver met veel toekomst potentie doet men denk ik ook niet weg....

Dit is gewoon volgens mij zo'n veulen die nu bijna een jaar is en dus niet bij de moeder te houden is en dus in de weg staat en te lastig is om te houden..... Verward Schijnheilig

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:25

Ach ja je moet kijken wat je mee wil, een uitgekoerste draver kan ind heel goedkoop zijn, maar die kan ook behoorlijk versleten benen hebben. Dit hengstje heeft dat dus nog niet. Daarbij is deze nog niet in training geweest... dus kan je zelf meer bepalen wat je ermee wil, qua rijstijl.

Brent mijn stoere vent !

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 09:29

klopt....maar denk dat je voor iets meer ook een bereden draver kunt krijgen...., vond dit daarom er prijzig....omgerekend naar guldens is dit best een behoorlijk bedrag.... Schijnheilig
Ligt natuurlijk aan de leeftijd van de draver en het gelopen aantal koersen...

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:34

Het is ook nog een hengstveulen...waarschijnlijk komen er dus castratiekosten bij etc...
Nee vind hem niet goedkoop. Je moet ook nog 2 jaar alle onderhoudskosten betalen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:37

ik vind het ook veel ste duur!

ONDERSCHRIFTLOOS

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:40

Ik zou hem niet willen hebben persoonlijk, maar ik denk dat zo'n dier met 400 euro dik betaald is

Goedgekeurd onderschrift :)

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:51

Voor 400-500 euro kun je een bereden uitgekoerste draver krijgen van 6 jaar. Als je hem rechtstreeks van een drafstal koopt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:10

Ja, maar deze heeft nog geen versleten benen, een uitgekoerste draver zou ik nooit kopen.
Trouwens, ik zou zowiezo nooit een draver kopen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:21

Veeeel te duur... Ik weet niet wat dravers kosten, maar ik zal het er niet voor uitgeven. Als die vriendin er op wil rijden, kan ze beter een iets ouder paard kopen, met iets meer geld, dan zoiets. Als je dit uitrekent over een aantal jaar hoeveel je er dan al geinvesteerd hebt, en hoeveel je er voor uitgerekend hebt, is het nul komma nul.

:){

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:52

Ik vind het flink veel geld. Ik heb geen idee hoeveel dravers kosten, maar ik vind het te veel.

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:50

Als hij het goed gaat doen in de koers, dan is het inderdaad spotgoedkoop Haha!. Voor een goede jaarlinghengst wordt grif € 40.000 betaald.

Maar een goede doe je niet weg voor zo'n prijs, en als er ook nog eens geen papieren bij zitten, dan is het maar wat de gek er voor geeft. De afstamming zegt ook al een heleboel, weet ze niet uit welke dravers hij gefokt is?

Extremely rare and Beyond Compare

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:01

Ik vind het ook een hele hoop geld eerlijk gezegd.. Als het een draver zou zijn geweest dat t later goed zou doen op de baan, zouden ze hem niet weg hebben gedaan OF in ieder geval niet voor dat geld. Als het een draver zou zijn geweest met goede afstamming, zou er meer voor gevraagd kunnen worden...

Onderschriftloos :Y)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:08

Ik vind het ook veel te veel geld.
Het blijft een draver, die dus niet op zijn goede stap en galop gefokt is. En dat zijn toch hele belangrijke eisen voor een rijpaard.

Don't dream your life, live your dreams!

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:13

ik vind het duur. ik heb mijn pony als veulen gekocht, ze was merrie en oke ze heeft geen papieren enzo. ze heeft 350 gulden gekost.
en verder kan ik me geen betere pony wensen. ik weet niet wat de richtprijzen voor veulens met papieren enzo zijn en ook niet of het voordeel is of het een draver
is zeg maar.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:14

Als het een dier was wat goed zou kunnen koersen zou hij veel duurder verkocht worden, dat is hij dus niet.
In dat geval vind ik het veels te duur. Dravers zijn zeker niet de makkelijkste rijpaarden en het is ook nog een een hengtje van pas 1 jaar.

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:20

'k vind het ook te duur... voor een hengste veulen..
komt nog veel geld bij kijken..
castratie
inrijden
en allespullen reken maar uit...

    It's just how life goes.. step by step

mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:36

ik vind het eigelijk wel normaal want in deze tijd zijn alle paarden duur (vooral met die €'s)
ik heb zelf ook een draver maar die heeft me eigelijk nog minder gekost omdat hij eigelijk naar de slacht moest!! maarja een gezond beessie laat je niet zomaar naar de slacht gaan!!
maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat je met een jaarling alles nog naar jouwn hand kunt zetten!!
mijn draver loopt som echt voor banketstaaf en die is nu 13 jaar maar ik ken ook een draver die nu M2 loopt en die vrouw had haar vanaf 2 jaar (nu bijna 5) dus het ligt er maar net aan. laat een ervaren iemand er naar kijken en bepaal dan of het te duur is of niet!!

❤️ Onora - Shetlandpony❤️ Boy - Kwpn

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:44

nou je kan voor 750 ook wel een draver van 5 kopen... tsja die dravers zijn eenmaal goedkoop Haha!

ik heb een jaar terug 1 gratis kunnen krijgen... van 6 jaar
en een tijdje geleden werd me er 1 van 400,- aangeboden (5 jaar 1x uitgebracht)

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:31

Cloverdale schreef:
nou je kan voor 750 ook wel een draver van 5 kopen... tsja die dravers zijn eenmaal goedkoop Haha!

ik heb een jaar terug 1 gratis kunnen krijgen... van 6 jaar
en een tijdje geleden werd me er 1 van 400,- aangeboden (5 jaar 1x uitgebracht)


Mijn zesjarige draverhengst kun je voor die prijzen echt niet kopen hoor, die zou heel wat (duizenden) Eurootjes moeten kosten Haha!.

Extremely rare and Beyond Compare

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:06

Tsja, op zich zou je dan beter naar de veiling kunnen gaan. Daar kan je draver jaarlingen voor soms wel 2 of 300 euro kopen....
Het zou pas een koopje zijn als ie een topafstamming zou hebben, en hij goed zou zijn in het koersen. Als je een recreatiepaard wil hebben kan je beter een jonge bij een trainer vandaan kopen.

Graaf Maritzo 14-2-2000/04-10-2016

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:08

promptertje"]
[quote="Cloverdale schreef:
nou je kan voor 750 ook wel een draver van 5 kopen... tsja die dravers zijn eenmaal goedkoop Haha!

ik heb een jaar terug 1 gratis kunnen krijgen... van 6 jaar
en een tijdje geleden werd me er 1 van 400,- aangeboden (5 jaar 1x uitgebracht)


Mijn zesjarige draverhengst kun je voor die prijzen echt niet kopen hoor, die zou heel wat (duizenden) Eurootjes moeten kosten Haha!.
[/quote]
dat zal wel 1 zijn die goed is voor de draverij Haha!
ik heb het hier over de dravertjes die niet geschikt zijn voor de draverij Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:15

Cloverdale"]
[quote="promptertje schreef:
Mijn zesjarige draverhengst kun je voor die prijzen echt niet kopen hoor, die zou heel wat (duizenden) Eurootjes moeten kosten Haha!.

dat zal wel 1 zijn die goed is voor de draverij Haha!
ik heb het hier over de dravertjes die niet geschikt zijn voor de draverij Haha!
[/quote]

Klopt, hij was vorige week zondag weer 2e op Duindigt Lachen. En hij is trouwens voor geen prijs te koop Haha!.

Extremely rare and Beyond Compare

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:16

Gewoon 500 euro bieden en kijken wat ze zeggen.
Ik denk dat dat wel een knappe prijs is.

Maar bedenk wel dat het niet echt een rijpaard is.
Voor de endurance of gewoon lekker lange buiteritten zijn ze zeker wel geschikt maar je moet niet verwachten dat ze z dressuur worden.

Ik heb een stalgenootje die niks anders wil dan dravers vooral omdat ze zo lekker voorwaarts zijn.
Zelf heeft ze een uitgekoerste en en een zoon van dit paard staat nu in training.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers