Jammie...!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Jammie...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 12:54

Mijn taart die net nog in de oven zat (zie kippenhok Haha! ) is perfect gelukt...ik ga zo gauw een stukje proeven, maar hij ziet er iig vast erg lekker uit. Een lekkere appel/noten taart Vingers aflikken Ik ben echt weer in de stemming om allemaal lekkere dingen te maken...dus plaats je bestelling zou ik zeggen. Haha! Uh...nou ja, dat laatste moet ik maar een grapje van maken...straks moet ik nog voor een paar duizend man taarten gaan bakken ofzo...*grinnik* Iets te tijdrovend ben ik bang...maar vooruit, voor een enkeling... Knipoog


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 12:56

Als je nou voor mij een lekkere JONGEN maakt Haha!
Nee hoor doe maar pannenkoeken ofzo Tong uitsteken Vingers aflikken

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:13

Stuur em maar op, vikki. Wel per expres, anders hebben we oude, diepgevroren appeltaart! Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:33

en stukje dan vik Vingers aflikken

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 17:00

Hmmm, hij was erg lekker! Vingers aflikken Ik heb hem op stal opgepeuzeld met Roos, Martin, mijn bijrijdster en de hoefsmid...moet maar gauw weer een nieuwe maken. Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 17:24

Dan zal ik een nieuwe voor je maken Sanne. Haha! Deze was namelijk al op...maar goed, dan kan jij iig een bestelling doen van wat je lekker vindt... Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:16

Wanneer kwam je weer eens bij Fitz kijken Haha! .
Maar ff zonder gekheid, kun je mij het recept misschien mailen, dan maak ik die lekkere taart voor de Kerst.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:19

IK WIL OOK N STUKJE!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 20:28

Het recept:
250 gram bloem
100 gram boter
1 ei
1 mespuntje zout
100 gram suiker
(let wel...ik doe altijd van alles de helft er bij...behalve het ei...LOL, dus 2 kleine eitjes...alles verdubbelen kan natuurlijk ook Haha! )
Deze ingredienten kneed (met de hand of keukenmachine) je tot een gladde, compacte massa, 30 minuten in de koelkast laten rusten.

vulling:
500 gram zoete appels (ik doe altijd wat meer!!! Ivm het schillen, klokhuizen verwijderen enz.) schillen, klokhuizen verwijderen en in dunne plakjes snijden, vermengen met 50 gram suiker, het sap van 1 citroen en een theelepel kaneel en ongeveer 75 gram gehakte hazelnoten.

bedek de bodem en zijkant van de taartvorm/ovenschaal met ongeveer 2/3 van het deeg, doe (met een schuimspaan!!! zodat je niet al het sap mee neemt) de vulling er in en maak van de rest van het deeg een "deksel" die je over de vulling heen doet. Dan met hulp van een beetje water de "deksel" en zijkanten netjes aan elkaar "plakken". Prik met een vork op regelmatige afstanden gaatjes in de bovenkant ("deksel") en voila, taart kan in de oven. Oven eerst natuurlijk voorverwarmen en dan de taart in het midden op het rooster plaatsen en in 40 a 45 minuten op 220 graden afbakken. Eet smakelijk. Haha!

Dit is uit mijn hoofd btw...zal zo nog even controleren of ik niks vergeten ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers