rhino enting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

rhino enting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:59

waaar dient de rhino enting voor?er is ,mij gezegd dat het een dubbele bescherming is voor luchtweginfecties klopt dat??

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:54

goeie vraag ik zou het eigenlijk niet weten terwijl ik mn pony wel rhino laat enten Tong uitsteken

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:03

gewoon voor rhinopneumonie neem ik aan?

in mijn boekje staat (entingsboekje)

een virusfectie die naast een luchtwegenaandoening, in de vorm van kortdurend, niet-ernstig verkoudheid met lichte koorts, hoesten en waterige neusuitvloeing, abortus kan veroorzaken in de laatse maanden van de dracht (soms doorgeboren of weinig levensvatbare veulens) en plotselinge spierzwakte zonder voorafgaande ziekteverschijnselen. verspreiding: neusvocht, bij verwerpen het vruchtwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:22

tegen rhino

het heeft volgens mij wel weinig zin om tegen rhino in te enten als andere paarden op stal het niet doen. tenminste, dat zei de da

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:56

de inenting werkt alleen voor 1 van de 3 soorten rhino, en gelijk de minst voorkomende, als ik het goed begrepen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:05

SuperPepeijn schreef:
de inenting werkt alleen voor 1 van de 3 soorten rhino, en gelijk de minst voorkomende, als ik het goed begrepen heb.


ja, dat geloof ik ook

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:07

dus helpt het wel tegen exstra luchtweginfecties,want ik heb het altijd gedaan omdat mijn paard er vatbaar voor is en astma heeft

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:07

SuperPepeijn schreef:
de inenting werkt alleen voor 1 van de 3 soorten rhino, en gelijk de minst voorkomende, als ik het goed begrepen heb.



heeft dus eigenlijk geen nut voor daarvoor te laten enten?

mijn merrie is er namelijk nooit voor geent,ik was eraan aan het denken om het nou wel te doen.

ze word wel altijd voor influenza en *ben even de naam kwijt Haha!* geent.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:09

ja maar ik heb het altijd al gedaam kan ik het dan beter wel aan houden of niet

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:12

Ik heb gehoord dat als je je paard voor Rhino ent, dan moet je de hele stal ook enten, anders heeft het geen zin. (Is mij verteld)

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:22

De hele stal moet idd geënt worden anders heeft het helemaal geen zin. En dan is het nog niet zeker dat je paard geen rhino krijgt want er is geen enting tegen de ergste vorm van rhino (verlammingsverschijnselen)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:33

En net als bij de griepprik, het is elke keer een andere virus en dus moeten ze je paard inenten met het virus dat op dit moment aktief is....

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:34

Onze hele stal wordt geent tegen rhino. Als je er tegen ent, moet je het wel vantevoren doen. Bij een uitbraak in de buurt is het vaak al te laat. Op advies van een aantal dierenartsen wordt bij ons met FORT DODGE geent - dat schijnt echt de beste te zijn en beter dan bijv. Resequin. Garantie heb je niet dat ze het niet krijgen; maar mochten ze het krijgen dan hebben ze het over het algemeen in minder sterke vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:56

Mijn dierenarts vertelde ook dat als je ënt en ze krijgen het toch is het meestal een afgezwakte vorm.Rhino hoef niet ernstig te zijn maar ze kunnen er ook van overlijden .Over de lijdensweg vooraf dan nog niet gesproken.Of het alleen zin heeft als de hele stal ingeënt is heb ik mijn vraagtekens .,want rhino treed op bij overdracht.Dus als jij of je paard op b.v een wedstrijd komt en daar contact hebt met het rhinovirus kan je dus de hele boel besmetten het is daardoor van belang dat stallen waar veel gereisd word de paarden geënt zijn .