Discriminatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:10

hoi,

ik hoorde net van iemand (naam doet er niet toe) dat ze een draver heeft (ik ook maar dat doet er niet toe) nou kan haar draver dus niet galopperen en daardoor mag ze bij de vereniging waar ze wilde lessen niet lessen. Omdat hij niet kan galopperen zou ze de lessen storen> nou sorry maar ik vind dit niet eerlijk. Ik vind het zelfs discriminatie. Waar slaat dat nou op? Vinden jullie dat ze dit kunnen maken bij die vereniging Verward
en dan gelijk nog een vraag> hebben jullie tips om haar draver te leren galopperen?????

greetz Anouk

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:14

Je gaat juist lessen om te iets te leren!
Dus waarschijnlijk wordt het haar geleerd om haar draver te laten galloperen!
Ik vind het niet eerlijk dat zij niet op de vereniging mag omdat ze een paard heeft dat het moeilijk vindt om te galopperen!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:15

dat vond ik dus ook en als je paard het niet kan hoeven ze je toch nog niet te weigeren in de lesssen> ja mijn draver heeft ook moeite met de galop, maar dat wil niet zeggen dat ik de les hinder

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:18

Ik kan me het wel voorstellen als zij hierdoor de anderen hindert. Als je nog niet kan rijden, kan je ook niet met een verenigingsles meedoen. Aan de andere kant, in een les kom je om wat te leren. Dus ook galop. Misschien een idee om eerst wat privélessen te nemen?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:20

ok, maar wie zegt dat ze de les hindert omdat haar paardje niet kan galopperen, maar misschien zijn privelessen inderdaad een oplossing> het is te proberen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:25

Hoe is het niveau van de les waar ze in zou willen rijden?
Daar is het natuurlijk ook van afhankelijk of ze de rest al dan niet zou storen.
Maar het principieel weigeren vind ik niet kunnen Ik zou nu trouwens ook geen lid meer willen worden van die vereniging.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:31

ik weet niet wat voor niveau het is, maar ik vind ook dat ze het niet kunnen weigeren, maar ik zou toch graag les hebben en als er daar geen andere verenigingen zijn dan houd het snel op

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:22

Dat is idd wel heel erg banketstaaf, vooral als dat echt de reden is. Een draver van een kennis van ons heeft ook helemaal moeten leren galopperen, dat heeft een hele tijd geduurt en nu nog steeds heeft ze elke week priveles om het bij te houden. Het slaat helemaal nergens op, met goede begeleiding leert haar paardje waarschijnlijk een stuk sneller galopperen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:23

ik zal het doorgeven

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:29

Wat een gekke houding!
Mijn paard kon ook helemaal niet galopperen en is er eerlijk gezegd nog steeds geen ster in.
Maar toen we bij een manege stonden mocht ik gewoon met hem in de lessen meerijden. Iedereen werd even van tevoren gewaarschuwd dat mijn paard in galop nogal ongecontroleerd de bak doorsprong en daar hield men dus een beetje rekening mee.
Hij bleek juist in de lessen makkelijker te galopperen dan wanneer ik alleen met hem was, waarschijnlijk door al die voorbeelden om hem heen.

Maar daar les je toch ook voor? Om wat te leren?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:30

volgens mij ook

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:53

Als hij nou alleen maar kan galloperen ok, maar je rijdt toch niemand in de weg. Je waarschuwt gewoon even als je wilt proberen te galopperen. Misschien zou je kunnen vragen of je in de les mee mag rijden als je niet probeert te galopperen tot het thuis ook goed gaat, dan heeft niemand er last van, lijkt me. Raar hoor!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:04

Ik begrijp best dat je dan iemand kan hinderen. Als dat een vrij gevorderde groep is, en ze rijden oefeningen in galop, trainen op de overgangen stap-galop enz, dan hinder je hen inderdaad, zeker als je achter elkaar rijdt. Eén iemand in een groep die wat minder goed rijdt (of dus problemen heeft om te galopperen etc) kan niet zo'n kwaad, maar dan moeten ze ook anderen die het niveau niet aankunnen toelaten, en dan wordt er zeker veel gehinderd door die personen.
Maar kan ze niet eerst privélessen nemen, tot ze kan galopperen, en dan meerijden in die groep?

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:43

het kan wel hinderend zijn maar kan ze geen prive lesjes nemen zow dat ze haar kunnen helpen met galopperen
zodat als dat lukt ze wel in de les mag!!!

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:38

Ik weet zelf dat er manege's zijn die gewoon alles wat betreft geen "rijpaarden' zijn weigeren. Daar kan je dus ook niet lessen met tuigers, dravers en koudbloeden zeg maar. dat vind ik echt gek, waarom zou zon paard niet kunnen lopen. Ik rij nu een dravertje (8 weken odz) en die loopt echt super netjes naar beneden enz. (kan alleen niet galoperen omdat hij nog de baan opmoet)

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:42

ze kan hem misschien eerst leren galloperen aan de longe?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:51

ik vind het belagelijk.
je gaat toch op les om te leren.
maar misschien kan ze idd hem leren te galloperen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:44

Belachelijk!!! Inderdaad discriminatie!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:50

Nou....
Er staat bij ons op stal een draver die ook niet fatsoenlijk kan galopperen en ik kan je vertellen dat het behoorlijk storend is als ze het aan het proberen is! (Wat haar goed recht is overigens hoor!).
Ik kan me best voorstellen dat ze zoiets in een groepsles er niet bij willen hebben, privéles lijkt me geschikter en ook nuttiger om dat dan het specifieke probleem aangepakt kan worden.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:03

Citaat:
Omdat hij niet kan galopperen zou ze de lessen storen

om die reden mag ik op de rijvereniging ook niet aan groepslessen deelnemen. Ik mag wel van de bakken gebruik maken met een eigen instructeur (basislid) en dat doe ik ook.

Mijn paard kan als ie losloopt galopperen, aan de longe ook, voor de kar ook Schijnheilig maar als er iemand op zit, bokt ie alleen maar, net zolang tot degene die erop zit ernaast ligt....

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:40

dat vind ik best wel heel dom! alsof iedereen de hele tijd met zijn allen galoperen??

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:29

Elke draver kan galopperen, tenzij hij natuurlijk een technisch mankement heeft. Maar het is onder de man wellicht een stuk moeilijker. Lijkt me dan ook dat ze juist naar die lessen moet gaan voor de begeleiding. Maar... als ze bij die vereniging zo reageren... wil zij dan eigenlijk nog wel bij die vereniging rijden? Ikzelf zou daar echt niet meer willen rijden!

Dan zouden er bij ons op de club wel heel veel mensen uit de lessen verwijderd moeten worden, die de les wel eens verstoren. Ik heb zelf ook wel eens dat mijn paard zich misdraagt tijdens de les...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:35

Margreet schreef:
Nou....
Er staat bij ons op stal een draver die ook niet fatsoenlijk kan galopperen en ik kan je vertellen dat het behoorlijk storend is als ze het aan het proberen is! (Wat haar goed recht is overigens hoor!).
Ik kan me best voorstellen dat ze zoiets in een groepsles er niet bij willen hebben, privéles lijkt me geschikter en ook nuttiger om dat dan het specifieke probleem aangepakt kan worden.


Hoe sneu ook voor de eigenaar van die draver, mar ik denkt dat dit ook de mening is van de instructeur. Misschien is het beter om eerst via priveles het galloperen iets beter onder de knie te krijgen voordat je aan groepslessen mee gaat doen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:50

Het is inderdaad niet leuk dat ze dan de les niet in mag, maar misschien moet ze dan inderdaad eerst priveles nemen. Met veel oefenen valt het best te doen, maar reken er niet op dat het een geweldige galop wordt. Mijn eigen draver galoppeert nu eindelijk, maar met zulke grote passen dat je in twee passen de bak door bent Haha! Ik heb het ook gewoon thuis gedaan, met privéles van een vriendin

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:24

Je kan als een paard moeilijk galppeert de galop toch even achterwege laten? Eventueel kan je dat vrij oefenen. Maar iemand een hele les ontzeggen vind ik niet gepast. Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen!