worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:12

de titel zegt het al...
ik heb een verzorger genomen..
een meisje da ik ken via de oude verzorger
want in mijn eentje vind ik het zo saai
maar nu begint ze een beetje opdringerig te worden
ze wil allemaal priveles om hem beter aan te kunnen en zelf beter te worden.
maar mijn pony heeft daar een hekel aan aan dressuren.
hij begint irritant te doen en gaat hangen en naait eruit
dus dat vind ik geen succes en da heb ik ook gezegt
maar zij vind dat ze dat moet doen
springen vind ie veel leuker..
en ze wil ook zelf springen...
maar ik vind ( nero en ik zijn net begonnen met springen ) dat nero eerst aan mij moet wennen en ik aan hem voordat ik er iemand oplaat.
( we hadde eerst afgesproken dat ik een periode van 3 weken zou springen en dan zei ook )
maar dit lijkt mij een beetje kort
wat vinden jullie..
en ze blijft doorgaan Rolleyes
ik wordt hier echt zoooow moe van Boos! Boos!


draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:19

gewoon duidelijk (nog een keer) zeggen wat je hier ook zecht, dat je het niet met haar eens bent, dus geen dressuur les en nog niet springen, het is jouw pony toch?
wel gewoon uit leggen waarom, dan snapt ze het vast!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:22

Eigenlijk zelfde als Draakje, want het is jouw pony en je mag zelf weten wat je doet, die verzorgster niet. Ik heb zelf 3 verschillende verzorgpony's gehad en ik vond het altijd prettig als ze ervoor vertelden wat ik mocht, niet mocht, wat ik moest doen en wat ik niet hoefde doen. Want anders krijg je allemaal frustaties enzo.. dus ik zou haar vertellen wat ze mag en niet anders maar ( het klinkt hard maarja) weg!

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:23

Dat is dus de belangrijkste reden dat ik geen verzorg(st)er wil Knipoog Vork

Gewoon duidelijk zeggen lijkt mij, nog een keer...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:24

ik zou juist blij zijn al iemand prive les wil nemen ipv zelf wat aan rommelen Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:25

Duidelijk zijn tegen over haar.....

Hoewel ik het op zich positief vind dat ze les wil nemen met de pony om samen beter te worden. Snap je redenering ook niet helemaal waarom ze niet zou mogen lessen.
Wat betreft het springen, vind ik dat je groot gelijk hebt, dat komt wel....

Maar goed duidelijke afspraken maken, en NEE is NEE en geen misschien.

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:25

runningkawa schreef:
ik zou juist blij zijn al iemand prive les wil nemen ipv zelf wat aan rommelen Lachen


Ik kan je niet echt ongelijk geven maar zij wil het niet. En als ik haar was zou ik denk ik ook nee zeggen, het is mijn paard, verzorgster heeft meestal wel ervaring genoeg neem ik aan?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:28

Ik zou niet eens een verzorgster willen, daar ben ik veels te jaloers voor Schijnheilig Dus ik zou niet eens een verszorgster willen. Haha! Maar jij bent de baas over je paard hoor! Als jij het niet wil heeft ze pech gehad...

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:33

veel mensen op school zeggen dat ze doet dat de pony van haar is..
ik begin het steeds meer te begrijpen..
maar die priveles.
zijzelf zal wel beter worden maar nero niet
hij doet toch wel waar ie zin in heeft
zo is ie altijd al geweest Boos!
maar nee accepteert ze niet
ze blijft maar doorgaan

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:44

Dan stop je toch met haar. Je moet niet vergeten dat het Jóuw pony is, en niet die van haar. Straks heb je zelf niks meer te vertellen over Nero. Ik vind het ook fijn om te weten wat wel en niet kan. Ik bel zelfs altijd om dingen te vragen. Het is per slot van rekening niet mijn paard.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:57

Als ze het echt niet accepteert moet je haar gewoon de keus geven: of geen privéles of geen pony. Het is jouw pony en op de manier waarop je het nu verteld lijkt het wel of het andersom zit. Er zijn genoeg anderen die je pony wel willen verzorgen zonder die privéles. Het is en blijft dus JOUW pony

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:57

Jah als t jou pony is heeft ze dus echt geen recht van spreken!! Als ik t zo hoor klikt t niet super, dan zou ik gewoon een andere verzorgster zoeken waar het beter mee klikt! (of gewoon lekker zelf rijden als je genoeg tijd hebt) Ik heb t wel getroffen met mn verzorgster. T scheelt natuurlijk ook dat ze een pony voor dr zelf heeft. (oftwel mijn pony maar ze mag er mee doen wat ze wil, ik heb nog andere om te rijden dus dat is wel een goeie oplossing)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:58

Zeggen wat JIJ vind en misschien uitleggen waarom, maar dat lijkt ze niet te snappen als ik je topic zo lees.

Ze kan kiezen of delen wat mij betreft als ze daar niet mee kan leven, moet ze op zoek gaan naar een andere verzorgpony, waar ze wel alles mee mag doen.

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:58

in mijn eentje vind ik altijd zo saaai
mijn mening over verzorgers is
ik vind het gesellig
niet om mijn pony vooruit te rijden
ik vind het goed zat zoals ie nu loopt.
hij spring ik kan ermee naar buiten enz...
ik weet ut egt niet meer

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:05

Dat is nou precies te reden waarom ik geen verzorger wil Haha!
Je moet gewoon goede afspraken maken en als ze zich daar niet aanhoud zoek je toch gewoon een verzorger die dat wel kan?????
Zo simpel is t Schijnheilig

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:06

het lijkt wel alsof je een beetje jaloers bent, of beter: dat je je bedreigt voelt door het fanatisme en enthousiasme van jouw verzorgster...
Misschien heb ik ongelijk, maar zo komt het wel een beetje over.
Natuurlijk is het jouw pony, en bepaal jij wat wel en niet mag. Maar wees wel eerlijk naar jezelf en naar diegenen die je voor je pony wilt laten zorgen, want anders kun je er een vervelende sfeer door krijgen...

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:07

Kan je geen andere verzorgster zoeken?
Klinkt misschien een beetje hard, maar zij is opdringerig, zij doet alsof het beestje van haar is, zij wil lessen maar jij wil niet dat zij dat doet...
Tja, is ze verder wel gezellig enzo?
Als dat ook niet zo is, en er zijn nog meer negatieve kanten aan haar, zou ik toch maar eens na gaan denken of het wel verstandig is om haar als verzorgster te houden...

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:09

runningkawa schreef:
ik zou juist blij zijn al iemand prive les wil nemen ipv zelf wat aan rommelen Lachen


Ik wou net hetzelfde zeggen...

Ik ben helemaal blij met mijn bijrijder, alleen zou ik het fijn vinden als hij wat regelmatiger les zou nemen. Maar voor de rest is hij super en gaat het er enkel om om duidelijke afspraken te maken en ergernissen uit te spreken.

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 19:18

joyce B schreef:
het lijkt wel alsof je een beetje jaloers bent, of beter: dat je je bedreigt voelt door het fanatisme en enthousiasme van jouw verzorgster...
Misschien heb ik ongelijk, maar zo komt het wel een beetje over.
Natuurlijk is het jouw pony, en bepaal jij wat wel en niet mag. Maar wees wel eerlijk naar jezelf en naar diegenen die je voor je pony wilt laten zorgen, want anders kun je er een vervelende sfeer door krijgen...


ik zelf heb nog niet eens les
( ook vanwege mijn ouders in scheiding liggen en al het geld opgaat aan advocaten )
naar mijn mening is ze te enthiousast.
ik heb een verzorger genomen voor de gezelligheid en zij eventueel ook rijden, maar niet intensief
mijn pony is nogal dwars en zij durft te weinig om het zo maar te zeggen om hem te corrigeren Scheve mond
ik ben bang dat ie kl*terig word om het zo maar te zeggen
ik ben zelf wat forser en heb meer controle over hem...
en mss is het toch wel een beetje jaloezie maar jaa daar heeft iedereen toch wel eens last van...
en ze blijft maar doorgaan
nu op msn hebben we ook fight Boos!
ik weet het niet meer Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:39

Dat is heel rot...
Maar ik denk dat als je goed les hebt, je alleen maar beter met de pony om leert gaan... Maar ja... Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind als een ander meer met je pony doet dan jezelf, omdat jij het nu niet kunt betalen...
Sterkte...

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:49

nerootjuh schreef:
mijn pony is nogal dwars en zij durft te weinig om het zo maar te zeggen om hem te corrigeren Scheve mond
ik ben bang dat ie kl*terig word om het zo maar te zeggen


Dan snap ik eigenlijk helemaal niet waarom je niet wil dat zij les neemt met jouw pony Verward
Door die les leert ze toch alleen maar beter met hem om te gaan en hem op de goede manier te corrigeren of niet soms?

Als het niet zo is kan je wel zeggen dat ze van iemand anders die wel bij jouw rijstijl past les kan nemen, ofzo...ik zou juist onwijs blij zijn als ik een verzorgster zou hebben die zo goed haar best doet om goed te zijn voor je pony.

Je zit natuurlijk met problemen thuis en zo, maar je klinkt idd wel een beetje jaloers nu...geen verzorgster is geen optie in jouw ogen, dus ik zou blij zijn met wat je hebt. Dressuur is toch de basis hoor of je pony het nou leuk vind of niet.

Ik weet niet hoevaak zij hem doet, maar je kunt ook zeggen 1x les en een keer naar buiten o.i.d.?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:55

Ben het met Ineke2 eens.
Ik zou ook blij zijn dat ze goed haar best doet voor je pony.

Als ik jou was zou ik eens met haar gaan praten (geen ruzie) en duidelijke afspraken maken.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:58

Nee is Nee.

ik ben zelf verzorger en ik vind het fijn dat ze zeggen wat ik mag doen en dat is veel en word ook steeds meer.

heeft ze het dan nooit aan je gevraagd of ze mag lessen. als ze van een goede instructeur les krijgt kan er denk ik niet zo snel iets verkloot worden. maar als ze niet wilt luisteren stuur der WEG. een verzorger kan heel leuk zijn maar als ze eenmaal denken/zeggen dat het hun eigenpony is en blablabla dan krijg je al snel problemen.

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:58

inderdaad, ik zou ook blij zijn als een bijrijder juist les wil om beter met je pony te kunnen gaan rijden, van dat rommelen worden ze allebei niet beter van. en ik denk dat ze best een balkje kan lopen hoor, cavaletti's.

maar aan de andere kant begrijp ik je probleem heel goed, toen ik een paar jaar geleden een verzorgpony had, ging ik nog wel eens naar de manege om te babbelen, toen hoorde ik ook een meisje zeggen die een keer was weze poetsen dat mijn pony haar pony was.... Verward toen ging er even iets niet goed met me... maar dat heb je altijd hoor, van die meisjes!!!! gewoon negeren, jij weet toch zeker wel dat t jou pony is.... het is jou pony, maak duidelijkere afspraken met haar en ik denk niet dat een lesje verkeerd is, op haar kosten dan he!! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:22

Duidelijk zijn, het is jouw pony en jij beslist wanneer zij mag springen en wanneer niet, jij zegt wat er wel en niet met je paard gebeurt.

Maarrrr zoals gezegt blijf er wel eerlijk in, jaloers mag en kan idd bij alle mensen gebeuren, maar hou voor ogen wat het eerlijkst is naar haar en naar de pony toe.

Je kan niet zeggen ik wil iemand mee hebben die mij amuseert, afentoe een rondje hobbelt en verder aanwezig is voor mijn gezelligheid.

Maak duidelijke afspraken waarin je geeft en neemt, bv. als zij problemen heeft met het de baas blijven van je pony is het juist goed dat ze les neemt.
Wees blij dat ze zichzelf op les wilt zetten, want met zelf doorklooien heeft nog nooit iemand iets bereikt.

Dat jij zelf geen les kan volgen vanwege persoonlijke problemen is rot, maar het is dan ook weer niet eerlijk om het haar en de pony te ontnemen.
En bekijk het van de zonnige kant: ook jij hebt er profijt van als zij les volgt want je pony leert ook dingen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Lau07, laura22, rien10, tienus63, VosjeN en 34 bezoekers