Wat kun je doen als je pony gestolen is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Wat kun je doen als je pony gestolen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 15:46

Waar kun je hem opgeven, word er iets aangedaan, kan er naar gezocht worden? Mijn tantes shetlandpony is gestolen afgelopen week. Hij was ontsnapt, mensen hadden hem gevangen en in een weitje vlakbij gezet, mijn oom zou hem daar op gaan halen, maar toen ze daar aan kwamen is hij daar al weggehaald.
Misschien iemand anders die de shetlander is opgevallen, ik heb helaas nog geen foto, kan er misschien wel aan komen. Het is een kleine vos kleurige shetlandpony en stond langs de dijk (tussen maasdijk en hoek van holland). Iemand daar in de omgeving ineens een nieuwe shet opgevallen?
Tips? Ze heeft al naar de politie gebelt maar niemand heeft een shetlandpony door gegeven als gevonden oid.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:48

Ik zou eerst eens informeren bij of anders naar de eigenaar van "dat weitje vlakbij". Mogelijk heeft de eigenaar van die wei hem daar uitgehaald.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:51

beetje vaag verhaal, misschien meer details, is er iemand gewwest die zich voor deed als eigenaar?? wel rot dat het op zo,n manier moet gaan, maar je neemt toch niet zomaar een shet mee. nou succes met je zoektocht, hopelijk staat hij gauw in zijn weitje. (ps was het geen april grap)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:55

Politie waarschuwen.
Informeren bij de eigenaar van dat weitje.
Verder zou je ook nog briefjes bij een supermarkt of manege op kunnen hangen. Rondvragen in de buurt...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 18:14

Ze hadden haar in een wei bij een leegstaand huis gezet.. Sorry dat had ik er even bij kunnen zetten, bij hun langs de dijk.
De pony liep altijd bij hun zelf thuis, is afgelopen week uitgebroken, gevaarlijk de dijk op gelopen. Mijn neefje kwam toevallig net uit school en zag hun pony lopen, wilde hem pakken maar werd gebeten. (pony in paniek?). Ze hebben mijn oom (zijn vader dus) toen gebelt en die zou er aan komen. In die tussen tijd hadden andere mensen hem in de wei bij het leegstaande huis gezet zodat mijn oom de pony daar op kon halen.. Waarschijnlijk omdat de pony om dat moment dichterbij die wei was dan bij hun zelf en die mensen ook weer verder moesten, denk ik..

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:01

Dierenambulance, dierenbescherming, asiel. Gewoon alle instanties bellen of langs gaan die zich met dieren bezig houden.
Kan gewoon zijn dat hij meegenomen is voor tijdelijke opvang omdat de eigenaar niet bekend was, hoeft niet kwaadwillend bedoelt te zijn.
Stukje in de plaatselijke krant zien te krijgen MET foto!!!!