Aanvulling medicijnkastje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Aanvulling medicijnkastje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 11:21

Ik wil nog enkele dingen voor mijn nieuwe paardje hebben (kan ik mijn lijstje voor Kerst aanvullen). Kan ik beter vaseline of uierzalf nemen (voor kleine wondjes, ruwe plekjes e.d.)? Hebben jullie ervaring met Calendulazalf en Arnica bij paarden?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:42

Ik gebruik gewoon uierzalf voor schrale plekjes. Volgens mij zit er niet echt verschil tussen uierzalf en vasiline.... (qua werking dan)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:45

Calendulazalf vind ik een wondermiddel. Ik gebruik het bij paard, mens, kat, hond, etc etc
Nadeel van uierzalf of vaseline op wondjes is dat er stof e.d. aan de zalf blijft kleven en dus weer op (of in) de wond komt.
Vaseline is wel een supermiddeltje om de kootholtes te beschermen zodra er gestrooid wordt. Het zout kan flinke irritaties opleveren in de kootholte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:00

Same here; Calendula is een wondermiddel; onmisbaar.
Verder geldt voor jou hetzelfde als voor de andere stalgenoten hoor Miran; ik heb een vrij uitgebreide verzameling troepjes staan; als je het nodig hebt, gewoon pakken; alleen even melden als iets bijna op is. Ik vind het altijd zo zonde als 25 mensen allemaal hetzelfde in de kast hebben staan....

Effe nadenken wat er als belangrijkste dingen instaat:

* Betadine scrub (uitwassen wondjes, schoonmaken voor scheren etc)
* Effol ontsmettingsmiddel (pompje zonder geluid, kleurloos)
* Vaseline (bescherming)
* Calendula (kleine plekjes etc)
* Lothagengel (ontsmetting grotere wonden, tegen wildvleesvorming, maar ook tegen bv zadeldrukkingen)
* Coles's Linement (spierprobleempjes)
* Coolinggel (voor dikke benen of gewrichten, maar ook preventief voor na het springen om in te masseren)
* Teetreeolie (voor bv wratjes en kleine wondjes)
* Kamillethee (voor oogproblemen)

Jeetje, wat heb ik eigenlijk nog meer voor rommel op de plank staan Verward

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:54

calendula zalf is inderdaad een wondermiddel. Ik gebruik altijd calendula wondspray dat werkt nog sneller, of accederm.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:32

Calendula creme is echt super! werkt bij kleine wondjes net zo goed als dat dierenarts spray-spul ( hoe heet ut toch Verward )