complicaties bij het dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

complicaties bij het dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 23:38

hallo,
zoals al eerder vermeld ben ik bezig mijn merrie te laten dekken. Het is het voor het eerst dat ze ooit gedekt is. Ze is nu 2x gedekt en ze heeft het probleem dat ze nogal nauw is. De eerste keer deed het ook echt pijn bij haar. Ze had toen ook al het probleem dat ze begon te bloeden. Vanavond was ze weer gedekt, het ging al een stuk makkelijk en ze had ook geen pijn nu, maar ze bloede nogwel.
Volgens de man die hielp met dekken moet ik ff afwachten, als ze weer hengstig word dan moest ik haar laten nakijken of ze niet vuil is van binnen, watn dat kan evengoed ook al is ze nog nooit eerder gedekt.
Heeft iemand hier ervaring mee, met het bloeden? ik maak me toch wel een beetje zorgen.

Sammie drachtig van Solaris!


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:41

Was ze wel goed hengstig?
En dan bedoel ik eigenlijk:Op welke dag(van de hengstigheid) heb je haar voor het eerst laten dekken?

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 00:13

ze is op de 2de en de 4de dag gedekt.... de eerste keer had ze ook echt pijn maar de 2de keer ging het allemaal heel goed, behalve dat ze nog steeds een beetje bloede. ze leek ook geen pijn te hebben.

Sammie drachtig van Solaris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:44

Volgende keer eerst even goed insmeren met glijmiddel, dat wil wel eens helpen.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:16

Ook een paard heeft een maagdenvlies. Als het bloed er niet uit blijft lopen is het heel normaal bij de eerste dekking(en)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:50

en anders laten insimineren!!??

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:55

MissSol schreef:
.
Volgens de man die hielp met dekken moet ik ff afwachten, als ze weer hengstig word dan moest ik haar laten nakijken of ze niet vuil is van binnen, watn dat kan evengoed ook al is ze nog nooit eerder gedekt.
Heeft iemand hier ervaring mee, met het bloeden? ik maak me toch wel een beetje zorgen.



want dat kan evengoed ook al is ze nog nooit eerder gedekt.

Klets !!!!!!.
Die hengstenboer moet zorgen dat de handel van zijn hengst schoon is.
Is je merrie straks vuil laat je die hengstenboer de dierenartsrekening betalen en alle verder daar uit voortvloeiende kosten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:10

MissSol schreef:
ze is op de 2de en de 4de dag gedekt.... de eerste keer had ze ook echt pijn maar de 2de keer ging het allemaal heel goed, behalve dat ze nog steeds een beetje bloede. ze leek ook geen pijn te hebben.



de eerste keer had ze ook echt pijn

de tweede dag van een hengstigheid een maidenmerrie dekken
is angstig en niet optimaal hengstig.
Zeker als ze dan ook nog op dat moment nauw is.

Ik noem het dierenmishandeling cq verkrachting.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:12

Dit heeft niets met vuile merries / hengsten te maken, maar gewoon met "de eerste keer" voor de merrie.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:28

ceasario"]
[quote="MissSol schreef:
ze is op de 2de en de 4de dag gedekt.... de eerste keer had ze ook echt pijn maar de 2de keer ging het allemaal heel goed, behalve dat ze nog steeds een beetje bloede. ze leek ook geen pijn te hebben.



de eerste keer had ze ook echt pijn

de tweede dag van een hengstigheid een maidenmerrie dekken
is angstig en niet optimaal hengstig.
Zeker als ze dan ook nog op dat moment nauw is.

Ik noem het dierenmishandeling cq verkrachting.
[/quote]

uhm als een merrie niet wil dan laat ze het niet toe hoor!! heeft niks met verkrachten te maken...

Sammie drachtig van Solaris!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:29

De tweede dag is rijkelijk vroeg.Wij dekken onze merrie's altijd de derde en de vijfde dag en zij zijn vrijwel altijd na 1x dekken drachtig.Vroeger dekken heeft geen zin;Het eitje is dan nog niet rijp.Volgende keer is een goede indicatie:De pies van de merrie moet de kleur en troebelheid hebben van Jus d'orange
De hengstenhouder had dit natuurlijk ook kunnen weten..... Verward

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 17:18

de merrie heeft de hele hengstigheid lang een troebele pis gehad. Ze is de 4de dag weer gedekt en dit ging heeel erg goed! Ze was nu nog wel steeds hengstig, het leek wel af te zakken en de pies was nog steeds troebel. Vanwege het bloeden en de goede laatste dekking hebben we besloten even af te wachten nu, ze word over 18 dagen gescand.

Sammie drachtig van Solaris!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 134 bezoekers