Brrr vanavond voor het eerst balkjes lopen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Brrr vanavond voor het eerst balkjes lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:36

Oh nee, "Jippie", heb het zelf aangevraagd, en nu het weer licht is 'savonds vind mn instructrice het ook wel een goed idee. Dus vanavond de primeur, Tal onder het zadel over een balk. Althans dat is de bedoeling Haha!


Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:41

Joh, dat is toch hartstikke leuk. Of voel je je alsof je een hindernis van 60 cm moet gaan springen Knipoog .
Succes!

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:49

Leuk!
Veel plezier!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:55

sannah schreef:
Joh, dat is toch hartstikke leuk. Of voel je je alsof je een hindernis van 60 cm moet gaan springen Knipoog .
Succes!



ik denk wel 1.60m Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:30

Meestal valt zoiets achteraf altijd erg mee. Heeft je paard nog nooit een balk van dichtbij gezien?

veel plezier in ieder geval!


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 12:33

PriscaZ schreef:
Meestal valt zoiets achteraf altijd erg mee. Heeft je paard nog nooit een balk van dichtbij gezien?

veel plezier in ieder geval!



dat nog net wel, maar balk+ mij erop is weer wat heel anders Haha!
naja morgen verslag

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:03

Succes, ben benieuwd Tong uitsteken Party!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:28

Succes, het valt vast allemaal mee en gaat ook vast heel goed, ben benieuwd naar je verslag Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:30

Het zal helaas een verslag zonder foto's worden (heb zo ongeveer alles vaststaan op Cheese! ), niemand kan vanavond! Huilen

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 10:05

Nou, vanavond is dus nu gisteren Haha!

Ik had 3 balkjes en 2 standaards neergezet, leek me wel voldoende om mee te beginnen (standaards moesten van Wieb (lesgeefmens)..). Tijdens ons gebruikelijke rondje instappen aan de hand kreeg ik al gelijk te maken met Tallies reactie op de balken: ik werd er gewoon heengesleurd, daar moet je toch immers overheen stappen? Of keihard met je voorbeen er tegenaan schrapen, da's ook leuk!
Affijn, wij een beetje losrijden, veel stappen want was best wel warm. En toen mochten we over de balkjes komen... Tal was dus absoluut nergens van onder de indruk, als die balkjes daar liggen en je stuurt me eroverheen, naja dan doen we dat toch? Echt, alsof ze al 20 jaar over balkjes heen tuft! OK dan!
Nou, laten we dan maar eens een kruisje proberen (wel 20cm!). Ook hier was ze niet van onder de indruk, met een soort van hupsje van minimale inspanning bereikte we de overkant. Volgens Wieb kwam ze bijna nog eerder met dr achterbenen bij de grond dan voor. Ze zei ook, nou nog 2,3x proberen en dan draaft ze er gewoon overheen, Ahum dat was dus met 1x. Bloos!
Volgende uitdaging dan maar, een steilsprong van wel 40cm! Daar begon ze toch wel van te slingeren, en aangezien ik niet te veel mocht doen, dweilden we er bijna langs (mag natuurlijk nooit, oeps). Okee, 2e poging iets meer toch sturen, ze mag er in ieder geval niet langs. Dus stonden we ervoor, en een Tallie denkt dan van oh ik kan daar best soort van overheenstappen. Dat kan, dus hoera we waren aan de andere kant! Schijnheilig

3e poging, iets hoger tempo doorrijden, ze slingert wel maar joepie! een soort van sprong. Ze tikte aan met dr voorbenen, dus Wieb zei al kijken of ze slim is en wat ze nu doet, Jawel hoor, volgende sprong hup die voorbenen in de lucht, maar ze vergat dus dat ze ook nog achterbenen had ! Okee, nog een poging. En een Tal is niet gek hoor, als ik nu heeeeel hoog zowel mn voor als achterbenen optil, kan ik ook zo over dat geval heen draven! Was vast een heel grappig gezicht, over 40 cm heendraven zonder dat ze wat aanraakt.
Wieb vond wel dat ze met een echte sprong moest eindigen, dus nog even op de andere hand en dit keer een goede poging. Ze werd overigens wel iets wakkerder.
Kortom, het was een zeer geslaagd expiriment, helaas zonder foto's, en ik vond dr de braafste springpony van de wereld! Lovers
Nou, dat was het! Sorry dat ik geen spektakulaidere verhalen heb Schijnheilig


Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:19

Wauw, het is dus toch nog een soort van springen geworden.
Leuk dat ze er in ieder geval overheen gaat. Zou het dan toch meer een springpaard zijn Haha! ?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:28

nou net fijn dat het geen spektakulair verhaal geworden is! Leuk toch?


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:23

hahah ik vond het wel een leuk verhaal.. hahah ik zie het al voor me..
jammer dat je geen foto's hebt.. ik had dat "drafje" graag gezien Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 13:24

klaske schreef:
hahah ik vond het wel een leuk verhaal.. hahah ik zie het al voor me..
jammer dat je geen foto's hebt.. ik had dat "drafje" graag gezien Haha!



volgens mij had ze zo voor ene kar de steren van de hemel gelopen Haha!

Ben ook super trots op dr hoor, echt om stil van te worden zo'n vertrouwen dat dat beessie in me heeft Lovers

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:09

kan ik me voorstellen... das toch wel een leuk gevoel.
ik heb vrijdag trouwens ook een sprongetje gemaakt met klas.. blijkt ook een springpaardje in te zitten. tja mama was een kwpn gelders type duzzzz

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 120 bezoekers