Shabrak voor Euroriding Jade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Shabrak voor Euroriding Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:39

Sinds kort hebben we de Euroriding Jade, waar we wel blij mee zijn.
Er is alleen een probleem. Het shabrakje glijdt naar achter. Dit komt omdat de tweede singelstoot pas om de bovenste lus kan. De eerst singelstoot begint pas bij het uiteinde van de zweetbladen. Maar aangezien de lus niet lang genoeg is, kan de singelstoot er niet doorheen. Het shabrakje schuift dus naar achteren.
We doen de singelstoten nu wel door de onderste lus, maar het voorkomt niet dat het shabrak naar achteren glijdt.

Dus zijn er mensen die toevallig de Euroriding Jade hebben en die er wat op gevonden hebben, of zijn er mensen die speciale shabrakjes hebben zie liggen?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:22

Ik heb een shabrak met hele lange lussen. Die passen bij mij (ainsley vanguard) om de tweede singelstoot heen. Dat shabrak is geloof ik van Global, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Misschien is het een oplossing om van die bandagebandjes aan de lus van het shabrak te maken op die manier achter de achterste singelstoot langs.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:34

Ik heb ook een Euroriding Jade, maar absoluut geen last van schuivende shabraks.... Ik heb die lusjes eigenlijk nooit vast, inderdaad ook omdat de lussen vaak te kort zijn. Ik heb ook een paar pads zonder lussen, ook geen last mee.
Misschien toch eens kijken of je zadel wel helemaal goed ligt?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:36

Als een zadel goed ligt schuift een dekje niet.
Anky-dekjes bv. hebben helemaal geen lussen en blijven toch goed liggen (als je zadel maar goed past).
Ik zou je zadel maar laten nakijken

Don't dream your life, live your dreams!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:44

Zadels met lange (klitteband)lusjes kunnen daar wel omheen. Even opletten bij dekjes kopen, maar je kunt het ook eenvoudig zelf veranderen.
Ik sloop zelf overigens die lusjes er altijd af, alleen die onderaan bij de singel laat ik zitten, nooit last van schuivende dekjes.

Nulla tenaci invia est via

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 21:51

We zijn er vandaag achter gekomen dat we nooit goed aansingelden. Na het 'aansingelen' sprongen we er op en reden gelijk weg.
Nu moeten we dus waneer we er op zitten nog een gaatje aantrekken.

Maar ik ga morgen even langs bij Sta-Rho om te kijken of zij iets leuks hebben.
Kom je trouwens snel shabrakjes met extra lange lussen of klitteband tegen?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:54

Mijn vriend heeft een zadel waarbij de singelstoten volgens mij net zo zitten als dat jij beschrijft en eigenlijk alle sjabrakken met klitteband aan de lussen passen daar volgens mij wel om heen. Je ziet het gauw genoeg hoor of het past.
De singelstoten van mijn zadel zitten bovenaan vastgemaakt op een stuk breed nylon band, daar past dus ook nooit een normaal lusje omheen, maar die klittebanddingen past wel. Al gebruik ik ze dus nooit.

Nulla tenaci invia est via

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:58

Bij mijn zadel (Prestige) is dat ook zo. Ik gebruik die klittenband dingen sowieso nooit en mijn dekjes schuiven ook niet (ook niet als ik niet goed genoeg heb aangesingeld Bloos)
Ik heb een dekje van Global volgens mij, daarvan halen de lusjes mijn 2e singelstoot wel, maar de bovenkant van die singelstoot is van nylon o.i.d. en daar kleeft dat klittenband ook aan, is ook niet echt goed Knipoog
Je kunt waarschijnlijk die lusjes ook klem leggen, door ze boven je kniewrong te doen (onder het zweetblad dus), dat heb ik één keer gedaan, omdat ik ze toch irritant vond met rijden (ik leg ze meestal gewoon klem onder m'n zadel met singelen) en ik me met afzadelen maar afvragen waarom m'n dekje onder m'n zadel bleef hangen, bleek dat die lusjes blijkbaar goed vast lagen daar Tong uitsteken

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:07

Ik heb ook een Euroriding Jade dressuur en ik heb hier helemaal geen lastvan! Kijk inderdaad even of het wel goed ligt. Ik heb er van de chabrakken met klitteband lussen onder liggen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:14

BR heeft ook shabrakken met lange lussen eraan.
Ik zou in ieder geval gaan voor lussen die vast gaan met klitteband, en niet die rondom vastgenaaid zijn zo dat je ze niet kan verstellen ofzo.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:51

je moet zoals wel meer zeggen gewoon dekjes met klitteband kopen.. bij hyporama hebben ze daar veel van.. die heb ik ook.
ik gebruik ze altijd om schuiven te voorkomen, ik gebruik nl de singel lus niet, omdat mijn zadel veel te lange zweetbladen heeft en het dekje 9 van de 10 keer te klein is Boos!
maar een stalgenoot van me heeft ook de jade en die heeft er ook geen last van.. maar die heeft ook klittebandjes

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

JoyceNan
Berichten: 237
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:46

Ik heb een euroriding Diamant en heb hetzelfde probleem maar wel de oplossing gevonden.
Ik heb oa BR dekjes en ook HH dekjes. Ik heb het lusje aan de twee nylon singelstoot vastgemaakt maar het stuk klittenband wat op het nylon kom te zitten doe je een stukje badstof of iets anders zachts op wat eraan blijft plakken. Zo wordt de singelstoot niet beschadigd. Ik vind wel dat de dekjes van BR het beste liggen.

Nanneborg is een fotomodel!
13 mei --> Nan 11 jaar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, judithM, laran, wodant en 135 bezoekers