wat te doen met vervelende pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

wat te doen met vervelende pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 15:02

bij sira staat een welshje( A) dat soms strondvervelend is!
ik rijd daar heel soms op!
laatst was nadia haar aan het rijden en ik reed op sira!
maar gwen=welsh die wou maar niet vooruit als nadia haar aandreef bleef ze gewoon staan en als ze een tik met de zweep gaf schopte ze ernaar!
en maar steigeren en bokken echt niet normaal gewoon!
en als ik dan ging galoperen ging gwen ook en als ik stapte bleef ze stilstaan!
wat kunnen we hier de volgende keer tegen doen?
marije


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:14

Misschien met z'n allen op les? Dan kunnen jullie de kosten delen om het betaalbaar te houden, en wordt het nog beregezellig ook!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:50

Of aan de longe....

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:52

Mja, slimme opmerking Sonja....je trekt me de woorden uit de mond Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 15:59

hallo we kunnen wel rijden hoor! en ze is niet van ons en aan de longe word ze gek!ik vraag om gewone normale antwoorden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:00

Ik vond het een heel normaal en zinnig antwoord hoor.
Anky kan ook rijden en krijgt nog steeds les.
Dus zeg niet te vlug dat je wel kunt rijden.
Verder is de gene die het paardje rijd de baas.
Lopen=lopen en niet rennen = niet rennen.
Zo simpel als wat.
Als hij slaat naar de zweep en jullie houden dan op met aan draven of wat je ook aan het doen was. Heeft de pony gewonnen en zal volgende keer nog meer uit proberen.

Ik sluit me dus ook aan bij bovenste reacties.
Ga les halen. Het is een investering in jezelf voor je hele paardrij leven.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

precies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:28

[quote="runningkawa"]
Ik vond het een heel normaal en zinnig antwoord hoor.
Anky kan ook rijden en krijgt nog steeds les.
Dus zeg niet te vlug dat je wel kunt rijden.
Verder is de gene die het paardje rijd de baas.
Lopen=lopen en niet rennen = niet rennen.
Zo simpel als wat.
Als hij slaat naar de zweep en jullie houden dan op met aan draven of wat je ook aan het doen was. Heeft de pony gewonnen en zal volgende keer nog meer uit proberen.

Ik sluit me dus ook aan bij bovenste reacties.
Ga les halen. Het is een investering in jezelf voor je hele paardrij leven.


helemaal gelijk!!!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 17:38

jezus ik krijg nog wel les!alleen niet met gwen en dat bedoeld zij en hoe het uit haar mond komt klinkt toch echt alsof ik een debiel ben die niks weet!
heel erg bedankt hoor dat ik me weer poedersuiker voel!
ik vraag iets en jullie verdraaien het weer!
nee laat maar ik hoef geen hulp meer!
ik zoek het zelf wel uit toedeloe!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:02

Euhm... ik denk niet dat de reacties echt rot bedoelt zijn.....
Jij vraagt wat en zij geven normaal antwoord... (en bij dat antwoord sluit ik me aan...)

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:45

Hee marije, je hoeft je niet poedersuiker te voelen hoor want het is toch gewoon een tip? En helemaal niet rot bedoeld hoor!
Dan kan je toch ook met die pony op les of niet soms! Of wordt dat te duur?
Ik bedoel hoe kan je het anders oplossen? Verward

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 19:14

als je niets aan wilt nemen moet je hier geen vraag plaatsen dame.
Ben het ook niet altijd overal mee eens wat andere mij aanraadde, maar je moet het wel respecteren.

Bij die welshjes mag je best consequent zijn. Heb ook een verzorg welsh, merrie van 9 jaar, wat een schat is voor beginners, maar als je iets van haar vraagt gaat ze bokken. En niet te zuinig.
Niet omdat er iets aan de hand is, puur omdat zij wil bepalen wat er gebeurt. Als je een tik geeft bokt ze, oke, nog een tik, nog een bok, tik, bok, tik, bok, tik. Oke na een flinke tijd ( je moet wel goed kunnen rodeo rijden) heb ik dan gewonnen en draaft ze een rondje Tong uitsteken Eigenwijze rot knollen, die welshjes Lachen
ben ik ff blij dat mijn welshje zo leergierig is Lovers

Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:05

Helaas moet ik me bij de rest aansluiten, Marije. Zoals jij het omschrijft komt het op mij over als een typisch geval van een pony die de baas is. En dat kun je bijna alleen maar oplossen met goede lessen.
Denk erom dt met name Welsh erom bekend staan dat ze wel heel erg zeker willen weten wie er de baas is.
Ik was in Wales, twee jaar geleden, en daar stond een Welsh-Cob, een kleine met een klassieke bouw. Een van de begeleiders zou die pony krijgen om de ponykampen van die zomer mee te begeleiden. Dat meisje deed een opleiding in Oxford, ongeveer zoals hier Ermelo en Deurne. Haar eerste rit met die Welsh was een regelrechte ramp voor haar. Alles maar dan ook echt alles was eng. Elke steen was een reden om naar de andere kant van de weg te springen. Elk blaadje was een verstopplaats voor de meest enge vijanden.
De klap op de vuurpijl kwam toen er echt iets engs gebeurde.
De eigenaar had gevraagt of ik het goed vond als ze een jong en onervaren paardje meenam, ook die moet het ooit leren. Ik reed op een draver waar ik zo mee dwars door Londen had gedurft, dus ik had geen bezwaar. Het meisje reed achteraan met de Welsh-Cob. Een groep boeren was aan het werk op het land, met de rug naar ons toe en ze zetten een machine aan met veel herrie en beweging. Het jonge paard draaide om en wilde er vandoor. Mijn draver deed ook maar een beetje mee, anders liep ie dat jonge ding onder de voet. De Welsh-Cob nam echter de benen alsof er wolven achter hem aanzaten, totdat er een auto aankwam. Zonder enig protest stopte hij en keek ons zeer beledigd aan, die auto had zijn hele feestje bedorven. Ik lag zowat van mijn paard van het lachen, ik vergeet dat gezicht nooit meer.
Zo heeft ze de hele week problemen met dat beest gehad, hoe het uiteindelijk is afgelopen weet ik niet, maar ze heeft in die week meer geleerd dan in al die jaren op school.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 20:12

oke mischien reageerde ik wat agressief maar ik zit in een enorme dip en dan klinkt alles alsof ik iets verkeerd doe!
maar lessen met die pony gaat dus niet maar het is nu al minder erg maar ze weet wel dat we de baas zijn maar ze probeert het altijd even en had laatst nadia eraf gegooid daarom vroeg ik wat te doen maar nadia heeft al weer een paar keer gereden maar ik vroeg dit voor als het nog eens begint maar allemaal bedankt voor jullie reacties maar jullie begrepen iets niet en daarom word ik heel erg snel kwaad sorry daarvoor Verdrietig
marije

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:52

daarbij komt dat op t moment dat jij zo in een dip zit een pony dit aanvoelt en dat ook weer tegen jou gaat gebruiken. een pony kan heel goed stemmingen aanvoelen en daar misbruik van maken. waardoor jij dus nog bozer word en de pony ook. t werkt dus tegen de draad in als jij je zo poedersuiker voelt en met dat gevoel op een pony stapt. succes.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:53

ja marije dat risico loop je met een topic openenen en als je weet dat je er snel boos van wordt, is het niet het goede tijdstip nu, misschien kan je gewoon een keer met die pony les nemen, voor 1 keer of gewoon lekker rodeo'en. pak hem dus gewoon echt aan, als je zeker weet dat het is omdat hij er onderuit wil komen of gewoon zo voor de lol ofzo, als hij echt bang is naturlijk niet.
jij bent de baas,
anders wordt het alleen maar erger en eigenwijzer!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 16:00

dat marije soms snel agressief is weten jullie allemaal heel goed, want ze heeft het vaak geoeg verteld.
Dus niet gaan zeuren dat zij het alemaal maar moet accepteren, zij vraagt wat je kan doen en ze vraagt enit of je er mee op les moet.

Mijn tip: marije ga gewoon door, jij bent de baas en neimand anders want 1x stoppen is voor die pony al genoeg om door te gaan omdat ze weet dat jullie tog wel weer stoppen.
Gewoon die zweep houden en doorgaan, zorg wel dat je niet in een sloot ofsu valt Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, GrapeshotBot, Jane808, roosjenat en 43 bezoekers