kopen jullie ook (te) veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

kopen jullie ook (te) veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 19:59

hey.

Ik geloof dat een paar mensen wel weten dat ik aan gruwelijke koopziekte lijd Bloos Maar ben ik de enige die hiermee getroffen is?

Ik koop zeker weten elke maand wat nieuws en het is nog niet eens mijn eigen paard, moet je nagaan. We hebben alles op stal (zadel/hoofdstel/longeerlijn/borstels/dekjes enz) maar het lijkt wel alsof ik alles zelf wil hebben ( Frusty ) Ik het hier thuis een kast vol (met 3 planken en 1 hangstuk) en op stal nog een kist . Mijn stalgenoten worden er niet goed van.

Ik heb dus deze maand een setje gekocht (hupa, weer 40 euro, waar haal ik het geld vandaan Verward , tja, goede vraag) en vorige maand had ik weer een dekje gekocht.

Hebben jullie tips?
Ik had bedacht dat ik ALLEEN iets mocht kopen, als het ook ECHT NODIG was. Tja, ik verzin wel een rede waarom het nodig is (en ik ben, oke, was bezig met sparen voor mijn auto, hmm, gaat niet echt werken zo Boos! )


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:00

Aan andere dingen denken.
Alleen helpt het bij mij niet.

Of als je weer een nieuw dekje wil hebben, dat je jezelf verplicht een ander setje te verkopen Haha! Zo blijft je portemetnix ook wat meer in evenwicht Knipoog

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:01

uhm tips... gewoon niet meer naar een paardenwinkel gaan.. als je toch iets wil kopen dan gewoon even op die 2 planken en in die kist kijken..

maar ik geloof dat iedereen hier wel last van heeft hoor. Ik vind het ook altijd heel leuk shoppen in een paardenwinkel.. Bloos

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 20:06

haha ander setje verkopen????? Ik ben er juist zo trots op (dat is dus het probleem geloof ik)

verder is er binnenkort (over precies 6 dagen) tentenkamp en tja, daar moet ik heen, wil een paar dingen hebben, maar moet ook een paar dingen hebben (vind ik zelf dan Haha! )

misschien ga ik wel niet, is ook wel slim

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:07

zowiezo geen pinpas meenemen, dat zijn rampedingen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:09

Niet gaan, het kan ook uit de hand lopen daar Knipoog
Ik heb op het moment ook weer even een koopverslaving, maar ik verkoop op het moment ook veel. Ik zou het anders niet eens kunnen redden.
Het lijkt me verstandig als je zou gaan sparen. Bedenk iets heel leuks (bijvoorbeeld rijbewijs) en ga daar alvast voor sparen.
Je zult toch met geld moeten leren omgaan Knipoog Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:13

ik koop dus echt alleen dingen die ik nodig heb in de paarden winkel. En nee een derde winterdeken is niet nodig, en het tiende schabrakje ook niet. Ik koop dus de laatste tijd erg weinig. Het onderhoud van een paard is al duur genoeg

Z1+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:23

Pluis eerst eens heel je kast uit met dingen die je al hebt en niet meer nodig hebt..dan zul je zien hoeveel zooi je eigenlijk hebt..verkoop alles wat je niet meer gebruikt en zet dat geld weg zodat je er niet bijkan..kun je even sparen!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:26

Een lijst maken van wat je al hebt en hier goed naar kijken voordat je wat aan wilt schaffen. Als je echt iets nodig hebt van tentenkamp: 'gepast' geld meenemen, pinpas thuis. Verder bijv. 5 euro per maand opzij leggen en alleen van dat bedrag dingen kopen...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:40

Niet gaan is idd de beste keuze Haha! Bespaart me altijd een hoop geld, want als ik eenmaal in een ruitershop ben... dan stop ik ook niet zo snel Schijnheilig En kom ik dus thuis met dingen die heel leuk zijn, maar die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb (maar wel kan gebruiken Tong uitsteken).
Ach, een shabrak meer of minder.. wat maakt dat uit? Bloos (nieuw motto Tong uitsteken)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:49

Ga western rijden. Dan heb je geen drang om setjes te kopen, en kom je sowieso zonder wat gekocht te hebben uit de doorsnee paardenwinkels (op die ene wormenkuur na), gewoon omdat ze niets hebben Haha!

Je suis Charlie.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:50

Bloos! Ja, en dan nog niet eens met alleen paardenspullen...Ik ben echt koopverslaafd! Bloos

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:53

Morgen ga ik een poging doen om alleen met een hoofdstel, shabrak en snoejes weg te gaan, maar ik denk dat me dat niet gaat lukken.

Tip: neem een beperkt bedrag mee. Als iets 20 euro kost, neem dan ook alleen 20 euro mee. En laat je bankpas thuis!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:09

Ik heb gelukkig die verslaving niet.Ik moet iedere maand enorm uitkijken om financieel rond te komen en kan me dus geen overbodige uitgaven veroorloven.Dat leer je snel genoeg af.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:28

Gewoon zoveel mogelijk kopen tot dat je alles hebt en dan hoef je niets meer te kopen Schijnheilig
Ik heb ook te veel aan die dingen die leuk zijn om te kopen: Dekjes, hoofdstellen. halsters...... zadels Schijnheilig

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:31

INkie schreef:
Gewoon zoveel mogelijk kopen tot dat je alles hebt en dan hoef je niets meer te kopen Schijnheilig
Ik heb ook te veel aan die dingen die leuk zijn om te kopen: Dekjes, hoofdstellen. halsters...... zadels Schijnheilig

Je kan nooit genoeg hebben aan de leuke dingen! Elke keer komen er wel nieuwe spullen op de markt die je weer MOET hebben. Haha!
Ben het dus niet helemaal met je tip eens Tong uitsteken

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:18

ik koop vooral iets als ik in een dip zit. ik weet ook niet waarom dan voel ik me misschien beter. of ik compenseer gewoon mijn rijden met mooie shabrakjes Knipoog

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:50

Ik heb ook van die momenten Bloos Ik koop alleen als ik er het geld voor heb, maar dan kan ik wel in 1 week schandalig veel geld uitgeven aan de paarden.
Nu maar weer even rustig aan doen Schijnheilig
Advies: niet meer in paardenwinkels komen en niet meer op ea kijken Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:03

geld van je rekening automatisch naar een spaarrekening over laten schrijven en eventueel het pasje bij iemand in bewaring geven als je het geld niet kunt laten staan.
Ik heb het ook heel erg en heb rijd niet eens meer op mijn paard.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:12

Ik neem wel altijd mijn pinpas mee naar bv. tentenkamp, maar ik stel voor mezelf een budget in. Ik spaar er altijd voor, dat ik een flink bedrag heb, maar dan kan ik daar ook goede spullen voor kopen, die lang meegaan. Bv. 1 pikeur rijbroek ipv 3 goedkopere die binnen het jaar stuk zijn (mijn ervaringen). En dan heb ik nog een vriend thuis zitten die al weer begint te mekkeren: Heb je nou nog niet genoeg?? Wil ook wel helpen.
Verder kom ik alleen in ruitershops als ik echt iets nodig heb.

Alleen met tentenkamp laat ik dus het geld rollen. Dan kom ik thuis met maar 3 of 4 dingen, en heb een vermogen uitgegeven voor mijn idee, maar wel de moeite waard. Kan ik weer even op teren dan!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:42

Geen pinpas mee nemen en erg weinig naar de winkel gaan. Dat helpt wel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:43

ik heb bij mij nu zoiets van als ik iets koop moet er iets voor verkopen Knipoog
ik heb niets aan 10 dekjes, als ik een leuke zie dan koop ik die maar verkoop ik er wel een ander voor..
zo blijft het wel een beetje in evenwicht Lachen

Dag lieve mama...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:51

Ik koop me ook suf.... Wil dat ik en mn knollies er goed uitzien van de zomer Dat gaat wel tenkoste van alles hoor.... Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:42

ik koop ook alles wat lo sen vast zit.. maar ik koop niet in een ruitershop Haha! veel te dure troep, ik oet wel eenbeetje op mijn geld letten met 2 paarden Haha!
ik koop via bokt en marktplaats.. ik haal er hele partijen broeken vanaf.. dan weer een hoofdstel, dan weer wat anders Haha!
kanmeer kopen voor dezelfde prijs
en ja heb ookveel troep wat ik dan weer te koop zet en van dat geld koop ik weer Haha!
als je eenmaalverslaafd ben ist moeilijk langs iets te gaan wat je toch echt wel graag wilt hebben..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:51

VRIENDEN hier heb ik ook heel veel last van, en niet alleen met paarden spullen maar gewoon met alles. zodra ik geld heb MOET ik het gewoon even uitgeven aan 'iets'.
maar ik heb besloten volwassen Schijnheilig te worden en heb een extra rekening geopend en daar stort ik elke maand bv E75 op. En daar blijf ik dan van af {hopelijk}
wat er dan nog op mijn gewone rekening staat kan ik dan gewoon uitgeven

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat, xLiez en 47 bezoekers