complicaties met dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

complicaties met dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 22:47

hallo,
zoals al eerder vermeld ben ik bezig mijn merrie te laten dekken. Het is het voor het eerst dat ze ooit gedekt is. Ze is nu 2x gedekt en ze heeft het probleem dat ze nogal nauw is. De eerste keer deed het ook echt pijn bij haar. Ze had toen ook al het probleem dat ze begon te bloeden. Vanavond was ze weer gedekt, het ging al een stuk makkelijk en ze had ook geen pijn nu, maar ze bloede nogwel.
Volgens de man die hielp met dekken moet ik ff afwachten, als ze weer hengstig word dan moest ik haar laten nakijken of ze niet vuil is van binnen, watn dat kan evengoed ook al is ze nog nooit eerder gedekt.
Heeft iemand hier ervaring mee, met het bloeden? ik maak me toch wel een beetje zorgen.

Sammie drachtig van Solaris!


Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:38

Hoe oud is je merrie? En is de hengst veel groter dan je merrie?

Ik denk niet dat dat bloeden normaal is...

Qtje

Neem een bezoekje aan mijn website: http://users.skynet.be/kimenbert

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:17

En is het een ervaren hengst of een beetje een onstuimige of lompe ? Dat scheelt ook.


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:35

Hoe is ze met dekken? Angstig of erg gespannen?
Iets meer tijd voor het schouwen en laten wennen aan de hengst wil dan nog wel eens helpen om haar te laten ontspannen.
Doen wij ook bij maiden merries, gewoon zeer veel tijd nemen om te schouwen.

Als ze de 2e keer al rustiger was met dekken, kan het zijn dat een klein plekje van de dekking daarvoor weer iets open is gegaan.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:19



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers