In aan de dubbele longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

In aan de dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:09

Onze eerste poging met de dubbele longe, dus tips en totale afwijzingen en aanwijzingen zijn dus absoluut welkom. Overigens moest ik en sturen en fotograferen Knipoog



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:52

leuke foto's! had ik ook een keer geprobeert met die van mij, hij werd helemaal gek! hij vloog er keihard vandoor! Haha!

fijne feestdagen iedereen! Haha!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:57

ga ik ook eens proberen, ziet er goed uit, haal je de achterste lijn gewoon door de singel heen?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:02

Ziet er niet verkeerd uit hoor voor een eerste keer! Zoals Anoukje al zegt sommige willen er flink vandoor gaan :s maar die van jou? Zo mak Lachen Zou eerst handig worden met de twee longeerlijnen en dan kan je em vanzelf meer werken Lachen gewoon oefenen.
En jah de een doet het zo en de ander met zadel bijvoorbeeld. Zo deed ik het altijd (kon je er nog op, even voelen als ie fijn was *LOL* )

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:06

Ziet er goed uit hoor. Leuk paardje trouwens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:27

Soeskia schreef:
ga ik ook eens proberen, ziet er goed uit, haal je de achterste lijn gewoon door de singel heen?


Door de ring die ongeveer gelijk loopt met haar schouder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:28

Miss_Blimm schreef:
Ziet er niet verkeerd uit hoor voor een eerste keer! Zoals Anoukje al zegt sommige willen er flink vandoor gaan :s maar die van jou? Zo mak Lachen Zou eerst handig worden met de twee longeerlijnen en dan kan je em vanzelf meer werken Lachen gewoon oefenen.
En jah de een doet het zo en de ander met zadel bijvoorbeeld. Zo deed ik het altijd (kon je er nog op, even voelen als ie fijn was *LOL* )


Misschien komt het ook wel omdat ze ook ingespannen wordt...

Maar ze was erg rustig, alleen in het begin een beetje naar buiten toe willen lopen, maar later vond ik redelijk goed gaan...

Vindt het een erg prettige en creatieve manier van longeren, denk dat ik mijn bijzetteugels voorlopig de wilgen in gooi

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:34

Ziet er heel ontspannend uit, netjes OK dan!
En dit lijkt me ook wel een heel stuk fijner dan bijzetteugels voor het paardje zelf Lachen!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:44

wat een lief koppie heeft die! verder loopt ze nog mooi enja, ziet er een lieverd uit!


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:46

Oh ja,dikke buik komt van haar dracht Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:13

Foto's zijn helemaal niet slecht en je paard loopt ook helemaal niet slecht.
Helaas zie ik op bokt foto's die vele malen minder zijn.
Je krijgt nog antwoord op je PB maar ga in ieder geval zo door!!!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:37

Ahh.. is ze drachtig?! Leuk zeg !! Wanneer is ze uitgerekend?

(En gefeliciteerd Ryanne Knipoog) Party!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:54

Tis een goed begin hoor! Ik vind de dubbele longe echt een uitvinding, kan de mijne er super mee loswerken.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:32

Tinne schreef:
Ahh.. is ze drachtig?! Leuk zeg !! Wanneer is ze uitgerekend?

(En gefeliciteerd [naam] Knipoog) Party!!


Over 1,5 maand...

Maar ze wilt/kan nog steeds lekker lopen, dus dan doe ik het ook Lachen

Maar doe het wel rustig aan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:31

Dat ziet er best goed uit. Ik denk alleen dat je haar nog iets meer voorwaarts moet drijven, zodat ze de achterhand er beter onder zet en misschien wat ruimer gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:45

Tessebes schreef:
Dat ziet er best goed uit. Ik denk alleen dat je haar nog iets meer voorwaarts moet drijven, zodat ze de achterhand er beter onder zet en misschien wat ruimer gaat lopen.




Ze duikt ook erg op haar voorhand.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:59

Ziet er super uit hoor!!!!!!!
Ga zo door zou ik zeggen. Oefening baart kunst Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:04

dit ziet er echt goed uit! en wat heeft de haf een supermooi hoofd . Een hele leuke haf.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:31

Tessebes schreef:
Dat ziet er best goed uit. Ik denk alleen dat je haar nog iets meer voorwaarts moet drijven, zodat ze de achterhand er beter onder zet en misschien wat ruimer gaat lopen.


Tja, maar dat gaat dus niet als je ook foto's maakt!
Ik begrijp al niet hoe je nog foto's hebt kunnen maken met 2 longes in je handen!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:17

KarinvdM"]
[quote="Tessebes schreef:
Dat ziet er best goed uit. Ik denk alleen dat je haar nog iets meer voorwaarts moet drijven, zodat ze de achterhand er beter onder zet en misschien wat ruimer gaat lopen.


Tja, maar dat gaat dus niet als je ook foto's maakt!
Ik begrijp al niet hoe je nog foto's hebt kunnen maken met 2 longes in je handen!
[/quote]

Huuphuup Baaaaaaaaaaaaarbatruuk Lachen

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:28

Probeer de volgende keer eens te longeren met de binnen lijn direct naar je hand... dus niet eerst door de singelring.

Op deze manier heb je nog meer de ruimte om eventueel contrastelling te vragen en vooral te sturen.

Ik doe het een enkele keer op deze manier maar dan vind ik de controle toch iets te beperkt en valt het paard al gauw over de buitenschouder weg.

En erg belangrijk is het voorwaarts.
Maar wat ik zeker in het begin nog belangrijker vind is het omgaan met de dubbel.
Zorg maar eerst dat het lekker in je hand ligt met de zweep erbij.
Dan kun je altijd daarna wat meer voorwaarts vragen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:40

ziet er wel netjes uit hoor
ennuh... gefelicibokt he Haha!

'In het land der blinden is eenoog koning'

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:42

Daar ben ik met mijn paardje ook mee bezig.....
alleen vindt ze het nog behoorlijk eng....

maar leuke foto's !!! de laatste is erg mooi

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:21

ik vind het er netjes uit zien, maar mijn voorkeur gaat er toch naar uit dat de buitenste lijn over de schoft gaat, voor als ze een keer een bokje geven of een gekke sprong maken.

Ik ben zelf ook geen held in dat longeren met 2 lijnen, maar het begint al aardig te lukken hoor Knipoog je doet het beter als mij!! succes...oja op de laatste foto vind ik hem wel wat beter lopen als op de andere, maar had er nog mooier uitgezien als de binnenkant ietsjes losser zou staan... maarja nogmaals... ik doe het je niet na hoor, met camera en 2 lijnen Knipoog

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:28

Cowgirl schreef:
Probeer de volgende keer eens te longeren met de binnen lijn direct naar je hand... dus niet eerst door de singelring.

Op deze manier heb je nog meer de ruimte om eventueel contrastelling te vragen en vooral te sturen.

Ik doe het een enkele keer op deze manier maar dan vind ik de controle toch iets te beperkt en valt het paard al gauw over de buitenschouder weg.

En erg belangrijk is het voorwaarts.
Maar wat ik zeker in het begin nog belangrijker vind is het omgaan met de dubbel.
Zorg maar eerst dat het lekker in je hand ligt met de zweep erbij.
Dan kun je altijd daarna wat meer voorwaarts vragen.


dat vind ik nou juist zo handig van de dubbele longe, als ze de lijn aan de binnekant losserhoud als de buitenkant, kan ze ook contrastelling vragen (tenmisnte, zo heb ik het altijd begrepen).

je zei eerst dit: 'En erg belangrijk is het voorwaarts.'
en een tijd daarna zei je dit: 'Dan kun je altijd daarna wat meer voorwaarts vragen.'

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld hoor, maar klinkt best raar, je moet haar eerst voorwaards krijgen omdat het belangrijk is, en als ze lekker in de hand ligt (longe's en zweep) dan kan je nog meer voorwaards vragen. (zoiets begreep ik hoor haha)

Maar goed, ik vind dus dat je het beste je paard eerst voorwaards kan zetten, dan gaan ze na een tijd vanzelf nageven omdat de achterhand ook steeds activer word. Daarna kan je steeds meer af gaan bouwen totdat je ziet wat je wilt zien.

(by the way, was niet aanvallend bedoeld hoor, helemaal niet Lachen maar ik vroeg het me gewoon af!!)

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 60 bezoekers