Paard huren op de veluwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Paard huren op de veluwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 08:39

Beste Bokkers,
Het laatste weekend van mei willen wij met een paar ruiters een weekend lang de veluwen gaan bewonderen. Maar nou is er een ruiter die haar paard nog niet mee kan nemen omdat deze nog te jong is (1 jr.) en dus geen paardje heeft. Weet iemand van jullie waar je in de omgeving van Hoenderloo een paardje kan huren die mee mag de bossen in??? Het is geen probleem om het paard/pony ergens op te pikken want ze heeft een auto, trailer en e-rijbewijs.
Ik hoop dat iemand een adres voor ons heeft zodat we niet een vriendin "achter" moeten laten.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:27

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat doet tenzij ze je al jaren kennen. Een georganiseerde buitenrit kan ik je naar wijzen, maar een bedrijf dat zo een paard meegeeft voor een weekend? Met een trailer nota bene? Kans dat ze het dier nooit meer terugzien, het dier een ongeluk krijgt of er verkeerd mee omgegaan word is vanuit bedrijfsoogpunt gewoon veel te groot. Een paard huren voor een onbegeleidde buitenrit kan (gelukkig) al bijna nergens meer, dat is gewoon onverantwoord. Laat staan een heel weekend....

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:53

Zet je de paarden bij Hoenderloo bij een huisje met stallen neer? Heb je al gevraagd aan de verhuurder of een kennis van hem een paard verhuurt? Denk dat je het meeste kans maakt daar vlakbij. Kan me voorstellen dat ze niet zo happig zijn om een paard mee te geven naar een vreemde omgeving (in trailer/vreemde stal).

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:59

Ik weet wel een manege in Putten waar ze paarden verhuren: http://www.stalhouderijvanbijnen.nl

Hier mag je een paard meenemen (wel van tevoren afspreken natuurlijk) en dan zeg je hoe lang je ongeveer gaat rijden; als je terugkomt betaal je voor de tijd die je hebt gereden. Ik dacht dat het zo'n 11 euro per uur kostte, maar alle informatie staat op de website.

Ik weet niet of ze paarden mee laten nemen op de trailer, maar dat zou je kunnen informeren. (het lijkt me niet, maar het zou kunnen natuurlijk) Het is wel een klein beetje uit de buurt, maar verder zou ik echt niks weten. Het is sowieso 1 van de 2 maneges in heel Nederland die paarden zomaar meegeeft zonder begeleiding.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Duran123, ngoossens, xChanelx en 68 bezoekers