Lord of the Rings; wie gaat erheen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Lord of the Rings; wie gaat erheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 16:00

Vandaag is de premiere van de verfilming van het boek van Tolkien: Lord of de Rings. Wie gaat erheen, of wie zegt: die film/ dat boek/ het verhaal doet mij niets?

Je suis Charlie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:13

Ik ga morgen! Ik heb er echt veel zin in. Ik probeer wel niet teveel aan het boek te denken want dan valt het vaak toch tegen. Wat ik zo in de voorfilmpjes heb gezien lijkt het me wel een heel spectaculaire film.
Ik vond de boeken wel heel gaaf maar ik heb ze al heel lang geleden delezen (14 jaar geleden, toen ik 11 was om precies te zijn).
En op 6 januari ga ik nog een keer naar deze film. Morgen met een club van het werk van mijn vriend en in januari voor de verjaardag van mijn vriend's vader. ik hoop dus dat het inderdaad een schiterende film is want hij duurt wel heel lang.

Even wat anders maar vinden jullie de bioscoop ook zo duur geworden? Laats naar Harry Potter was een kaartje 17,50! (minerva in Maastricht) en morgen is ook een speciale prijs dus dat zal ook wel minstens 17,50 zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:17

Jaaaaaa, lijkt me fantastisch! Heb de voorstukjes gezien... heel veelbelovend!
Enne, HP moet ik ook nog gaan zien, dus ik hoop dat ik snel weer beter ben...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:30

Ik ga die film ook zeker kijken!

BTW het schijnt dat de film zelfs geen tegenvaller is als je net de boeken gelezen hebt. Schijnt dat ze redelijk recht hebben gedaan aan het oorspronkelijke verhaal Haha!

Hoorde trouwens gisteren uitspraak op de radio: "Hotter than Potter" Haha! ben benieuwd Knipoog

Heb echt alleen nog maar goede verhalen gehoord over die film. Ik ga zeker, alleen nog ff iemand vinden die mee wil gaan.. Heike kan nu niet Verdrietig

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:33

Op tv zeiden ze juist dat de film heel erg tegenviel qua verhaal en dat een lange zit is. Succes dan maar en neem een kussentje mee Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:20

hahaha jullie allemaal naar de bios
Ikke lekker op de pc kijken!!!!!!!! Wij hebben heel veel films: van Harry potter en Pearl Harbor en The lord of the rings. Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:24

Weet ik maar in de bios is het toch een heel stuk cooler Haha!

Ik loop rond op een universiteit die een paar gigabit richting Internet heeft liggen, vertel mij dus wat over de nieuwste films copieren Haha!


BTW LOTR is niet bepaald een Titanic achtige film ofzo. Je moet van Fantasy huoden, kan het me goed voorstellen dat er een hoop mensen zijn die die film echt 10x niks vinden.. Maar ja, ik vind dat dus wel leuk Haha!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 19-12-01 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:32

BartVB schreef:
Weet ik maar in de bios is het toch een heel stuk cooler Haha!

Ik loop rond op een universiteit die een paar gigabit richting Internet heeft liggen, vertel mij dus wat over de nieuwste films copieren Haha!


Whoehoe!! Chille Bart..... Haha!

Ik wil er ook heen! Lijkt me echt geweldig en ze zeiden idd dat, net als bij Harry Potter, ze het verhaal heel goed gevolgd hebben.

Hoorde trouwens ook dat een personage, die in het boek pas in het derde deel voorkomt, in de film MOEST, omdat de Amerikaanse filmindustrie (ofzo) voorschrijft dat er minstens een grote vrouwelijke bijrol moet zijn.... (geloof dat dat Liv Tyler is...)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:33

Ik ben vorige week naar de grolsch premiere geweest!
Ik keek er erg naar uit, maar het was een hele zit achteraf. Pffff drie uur is lang!!!

Ik vond de film geweldig gemaakt. Ik heb zitten genieten van de special effects. Het acteer werk was erg goed, camera werk was onvoorstelbaar goed, maar jeempie wat een monsterlijk (letterlijk) gedoe zeg. Voorbij elke hoek gebeurde er wel wat en er waren nauwelijks rust punten. De weinige momenten dat ze er wel waren was het echt genieten! Zeker ook vanwege het geweldige camera werk! Maar voordat je het wist was er weer actie. Pfff je kon geen adem halen. Ik had mijn zus mee genomen en die had het na een half uur al helemaal gehad. We zaten midden in het midden dus weglopen konden we niet (doe je trouwens ook niet op een premiere Haha! ). Ik heb mijn drie uur gevuld door te kijken hoe ze de film hebben gemaakt .

Ik heb vroeger (16 jaar geleden) alle boeken gelezen en verslonden. Het boek is veel beter naar mijn menig.

Iedereen die ik op het feest na de film gesproken heb deelde mijn ervaring. Het grappige is, is dat ik veel intervieuws heb gezien en gehoord met de "sterren" daar die allemaal negatief waren. Ze hebben er bijna geen een uitgezonden, behalve dan wat positieve berichten. Het is een hele dure film waar jaren aan is gewerkt, die mag je natuurlijk ook niet meteen de grond in trappen op tv Haha!

Maar goed, ga lekker kijken en oordeel zelf, want wie weet vind jij het juist geweldig! Ik ben benieuwd. Veel plezier! Haha! en vertel wat je er van vond!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:43

Ik ben ooit in het eerste boek begonnen, maar dat heeft niet lang geduurt *LOL* *LOL* Ik weet wel zeker dat ik naar deze film ga lijkt me heel mooi, ik ben echt helemaal gek van dat soort fantasie-verhalen

Don't hate me cause you ain't me!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:53

Ik heb (vrees als tekortkoming in mijn jeugd Pling ) het boek nooit gelezen, maar wil heel graag de film zien. Misschien wachten tot ie op video is, een zit van 3 uur vind ik persoonlijk thuis op mijn eigen bank een stuk prettiger!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 19:17

mijn vriend die MOET en ZAL hem zien. Ik ga met mn vriendin naar Don't say a word. Tenminste, zo heetie toch?!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:50

ik ga zondag met de hele familie Haha!
lijkt me wel een hele mooie film
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

**Max**

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:52

Ik ben gisteren naar Harry Potter geweest en ik moet en ik zal ook nog naar LOTR gaan.

Maar ik wil eerst het boek lezen. Dat heb ik met Sinterklaas gehad, maar nu ben ik nog bezig in de Hobbit. Dit is zeer nauw verbonden met LOTR

~ Only Fools Dream About Things They Can Not Have... I Wanna Be A Fool ~

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

lord of the rings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:20

lijkt me een heeeel gave film, we gaan hem zeker kijken in de bioscoop!

-de enige echte, authentieke Fabienne......

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:02

Ik ga zondag, kan ook niet wachten. Het boek is een van mijn persoonlijke top-tien, ik vind het dus wel een gok, maar de teasers zien er prachtig uit.

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:23

Ik ga zondag,, heb het hele theater geboekt voor werk,,
allemaal goed kijken want het is in NZ opgenomen het eerst half uur zie je de meest spectaculare landschapen die je maar kan in denken,

als je het zie denk dan een beetje aan mij ik woon in middle earth!


groeten en veel plezier met de film! Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:24

Ik ga ook omdat Mike zo graag wil tot 2 weken terug had ik er nog nooit van gehoord. Naar HP ben ik ook geweest maar dat vind ik gewoon echt geweldig.. misschien hiervan de boeken maar lezen want over het algemeen vind ik lezen leuker dan films kijekn

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:31

Ik ben dus nu met het boek bezig. Nou ja, deel 3 al hoor. Ik vind het echt ontzettend gaaf en ben al bijna LOTR verslaafd. Ik zit gewoon echt op de film te wachten. Maar ik ben nu eerst benieuwd hoe het boek eindigd dus ik ga nu snel verder lezen!! Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:32

Ik ga in ieder geval, waarschijnlijk wel pas in januari. Heb de boeken een paar keer verslonden (vind fantasy zowiezo erg leuk), ben erg benieuwd naar de film. Er stond alleen iets in de krant dat hij niet in Alphen gaat draaien, eerst eens nazoeken waar ik er heen kan dus.

Hier zit overigens een restaurantje wat Het land van de Hobbits heet. De menus zijn allemaal aangepast enzo, is een leuke tent.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 03:20

Ik ben gisternacht geweest.. 24.05, dus echt de eerste keer dat 'ie gedraait werd. We moesten er wel helemaal voor naar Enschede, maar ik vond het zeker de moeite waard!

De film zelf is heel erg mooi, maar ik miste enorm veel stukken uit het boek, die toch redelijk belangrijk zijn..

Ga er dus heen zonder aan het boek te denken, en geniet!

(en erger je niet aan kleine dingen zoals Gandalf die op een vosje met bles wegrijdt, en een shot later op een vosje met kol zit Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:24

Ik ben dus gisteren geweest maar heb niet echt een "wow"gevoel. Ik vond de film schitterend gemaakt, hoe het er allemaal uitzag was geweldig maar je werd niet in het verhaal getrokken. Je kon je niet inleven. Het was elke keer weer: er gebeurt wat, vechten en dan trokken ze weer verder. Het was wel heel mooi om te zien maar geef mij het boek maar.
En 3 uur duurt wel erg lang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, greendragon, Mondy en 64 bezoekers