Gekke dingen die je als kind zei....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Gekke dingen die je als kind zei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 19:59

Hoi,

Ineens schoot mij weer iets in gedachten van vroeger,over iets wat ik gezegd had als kind en helemaal verkeerd was, maar leuk!

Ik woonde vroeger tegenover de manege. Daar was ik altijd al te vinden, maar wist niet hoe dattie heette. tot op een dag ik een bordje aan het begin van onze straat zag staan met "Hippisch Centrum" er op. Iedereen weet nu dat dat de naam van de manege was, maar ik snapte het niet zo, en liep naar mijn moeder.
Ik was kennelijk helemaal bezorgd en vroeg haar... "Mam, gaan wij ook een keer naar de hippies kijken?" Mijn moeder snapte het niet en ik zei nog een keer "Nou, er staat een bord aan het begin van de straat, en daar staat een pijl op en dat daar een centrum voor hippies is, en ik heb nog nooit een hippie gezien, alleen maar op tv"!!!!

Je kunt je voorstellen dat mijn moeder echt helemaal slap van het lachen op de grond lag!!! Bedenk wel, dit was zo rond 1977 ofzo, toen waren hippies aan de orde vande dag....

Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:01

Mijn broertje en zusje zeiden standaard 'vaalniswage' als de vuilnis auto eraan kwam.
Mijn moeder liet ze het opschrijven en idd ze dachten echt dat het vaalnis was Verward Haha!

Kinderen die engels praten is ook zo grappig Haha!

:evaw:

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:01

mijn vader had een baard, en tegen alle mannen met baarden zei ik vroeger: Papa...

tot op een dag ik weer tegen een wild vreemde man "papa" riep
stamelde die arme man: " Ik weet van niks hoor" Haha!

verder was ik het schandaal van de familie, want ik was in winkels altijd kwijt, sleepte altijd etalage poppen mee (ik was nu eenmaal gek van poppen), vrat altijd het konijnenvoer op, wormen at ik op, maar goed, dit heeft niets met praten te maken Haha!
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 01-04-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:16

Ik noemde vogeltjes altijd 'piekpiek'.
Toen ik vorig jaar een kauwtje heb opgevoed, heb ik die dus ook Piekpiek genoemd. *LOL*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:17

Ik zei altijd Mayomensen ipv mayonaise Clown

    S p o t.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:28

Koekebol... en dat kon of eierkoek of krentebol betekenen, had ik voor het gemak maar 1 woord van gemaakt Tong uitsteken
Dus als ik zat te zeuren om een koekebol, en mijn moeder kwam aan met een eierkoek, begon ik te janken dat ik een andere koekebol wilde, en andersom net zo Haha!

Drukkertjes waren poepertjes, ik mocht namelijk van mijn oma nooit poepen zeggen, maar drukken.... dus werden drukkertjes heel demonstratief poepertjes Clown

Ook heb ik mijn vader toen ik heel klein was eens beledigd, hij was een paar weken weggeweest, en toen hij terug kwam had hij een baardje laten staan. Ik ben toen huilend naar mijn moeder gerend, en terwijl ik naar mijn vader wees gezegd: 'Dat is niet pappa, dat is een andere meneer!!' *LOL*

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:36

Over mezelf wete ik niet veel meer. Wat ik nog wel weet (en wat al heeeel vaak is verteld binnen de familie), is dat wij een keer in de bakker stonden. Ikzelf was een jaar of 5, mijn broertje 3/4. We waren met mijn moeder bij de bakker en er was een vrouw met nogal grote boops zeg maar. Mijn broertje ging jengelen en mijn moeder tilde hem op. En toen kneep hij zo in de borsten van die vrouw!
Wat zal mijn moeder zich geschaamd hebben zeg!!

:D

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:07

Mijn broertje heeft ook eens zoiets geflikt. Wij hadden hier vroeger een stoffenwinkel aan huis, en mijn broertje, toen 4 jaar oud, liep daar ook rond te scharrelen. Op gegeven moment bukt een vrouw met een nogal prominent achterwerk om een klosje garen te pakken... Mijn broertje beet keihard in haar kont Bloos! Commentaar van die vrouw: Oe!! Hij bijt!! Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:08

Wat een leuk topic Haha!
Toen ik klein was heb ik een keer heel luid aan een Oosterse dame in de bus gevraagd: "Mevrouw, eet jij ook met stokjes?" Haha!
En mijn broer is eens woedend geweest over het optuigen van de kerstboom. Hij was bijna klaar alleen de piek moest er nog op. Maar toen mijn moeder dat tegen mij broer zei flipte hij: De pieken zaten bij oom Sieds in het hok, die moeten niet op de boom!
Een piek is een kip in het Fries... Haha!

Faber quisque fortunae suae

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:09

Ik had een pop die heette Jacob, Maar dat kon ik niet egt zeggen, Dus ik noemde hem Jankkop *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:11

ik kon het woord limonade niet uit spreken, dus als ze vroegen of ik wat fris luste, vroeg ik braaf om wat sinas en dat vond iedereen toch zo ontzettend netjes Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:15

Ik dacht altijd dat AmerIka en AmErika 2 verschillende dingen waren... Ik legde gewoon de klemtoon anders!

Faber quisque fortunae suae

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:18

Ow, dit is leuk! Haha!

Vroegah Knipoog gingen we altijd met mijn ouders op vakantie naar Frankrijk. Tot ergernis van mijn zus en mij moesten we altijd mee op dagtochtjes Misselijk Toen schijn ik een keer de volgende opmerking te hebben gemaakt toen we (weer eens) naar een oude ruine gingen: "Jemig, wat een puinhoop van een ruine is het hier"euhm.... zijn ruines dat niet altijd? Tong uitsteken
Of toen een keer op de camping een jachtvliegtuig a la type F16 erg laag over kwam vliegen: "Mamma, mamma, ik kan zijn boemgaatjes zien!!" *LOL* En nu mogen jullie gaan raden wat nou boemgaatjes zijn Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:18

toen ik klein was (bijna 2) zijn we van een gewoon huis naar de boerderij verhuist (het huis van mijn opa en oma). na een week vroeg ik aan m'n moeder wanneer we nou weer naar huis gingen, en toen het ook nog begon te onweren dacht ik dat de boerderij boos op ons was omdat wij daar 'zomaar' waren gaan wonen.

.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:19

o ja en ik zei altijd rawapper tegen rabarber.

.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:22

Van mezelf weet ik niet, maar van mijn moeder wel Tong uitsteken (heb ik van haar gehoord)

Toen zij klein was vroeg ze een keer aan haar moeder (mijn oma): Fluiten de franse vogeltjes, in frankrijk dus, ook frans?
*LOL*

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:37

Hahaha sommige zijn echt lachen!
Mijn zusje heeft ook eens zoiets fijns gezegd op school. Mijn vader werkt namelijk in de beveiliging, hij sluit allerlei netwerken aan enzo. Zo ook in gevangenissen. Dus kun je wel nagaan wat ze zei, toen ze op school moest vertellen waar haar vader werkte....
Juist ja: "Mijn vader? Die zit in de gevangenis!" En mn moeder zich maar afvragen waarom die andere moeders haar allemaal aankeken als ze ons kwam ophalen... Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:48

Ik noemde een horloge altijd een lorloge.. Scheve mond Ik had toen al franse aanleg...ahum... Schijnheilig

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:05

ik noemde brood altijd brootie en pyama of hoe je het schrijft heette bij mij een schone pamiejamie aan.... Ohh en bezinestation was siesemastation haha hoe ik erop kwam weet eigenlijk niet.

Nu we het over gek doe toen je jong was hebben, mijn nichtje was toen ze klein was echt een kreng! Dan liep ze met der ma in een warenhuis en dan sloop ze weg naar een medewerker dat ze der ma kwijt was en dan werd er keihard omgeroepen........echt om je dood te schamen!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:11

Ik riep vroeger altijd (toen ik nog maar net kon praten) Ik ben de baas en de rest kan de pot op! (alleen dan in t fries Knipoog) Had mn vader me geleerd. *LOL*
En mn kleine neefje had allemaal alleen maar grote broers en ik was daar vaak op de boederij te Logeren en als ie dan weer met zn moeder (mijn tante dus) naar de stad ofzo ging noemde die alle meisjes met lang haar Janke *LOL* (want zo heet ik dus Tong uitsteken)
En mn broertje noemde een zakdoek altijd Douche-doek (in het fries een zakdoek, boesdoek Knipoog)
En hij kan nu nog steeds het woord afstandsbediening niet goed uitspreken, dat word af-bestands-diening *LOL* (hij is inmiddels 13 ofzo Tong uitsteken)
En we plagen m altijd met de uitspraak van zn "ui" want dat word "o-iii" *LOL*
dus dan heb je een Ho-ii-s in plaats van een huis Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Faline op 01-04-04 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:13

Ik moet poepen werd bij mij:
"Ik moet 'bah' doen..." Tong uitsteken

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:26

_Emma_ schreef:
Van mezelf weet ik niet, maar van mijn moeder wel Tong uitsteken (heb ik van haar gehoord)

Toen zij klein was vroeg ze een keer aan haar moeder (mijn oma): Fluiten de franse vogeltjes, in frankrijk dus, ook frans?
*LOL*


>;) Mmm, mijn vader vond en vindt het ook altijd zo leuk om mijn zus en mij in de maling te nemen. Meestal trapte ik er niet in omdat ik al had gezien hoe mijn zus erin trapte maar 1 keer heeft hij me wel goed te pakken gehad. Ik denk dat ik een jaar of 5-6 was en had net mijn zwemdiploma gehaald voor dat we op vakantie gingen. Dus ik was helemaal blij en trots dat ik nu zonder zwembandjes mocht zwemmen Totdat mijn vader mij dus wijs had gemaakt dat dat toch echt niet ging in Frans water Nee, want Frans water was namelijk dunner dan Nederlands water. Dat ik in Nederlands water kon zwemmen en drijven wilde nog niet zeggen dat ik dat ook in het Franse water kon
Goed, ik was dus toen een jaar of 6 en een klein beetje goed gelovig Schijnheiligtotdat ik zelf proefsgewijs ondervond dat mijn vader weer eens uit zijn nek had zitten jeweetwellen Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:31

Ik knipte vroeger altijd midden in het papier. Als de juf op de kleuterschool me dan probeerde te vertellen dat ik langs de randjes moest knippen, zei ik doodleuk: "Maar juf, ik heb de achterkant toch ook nog!"

* To Belg, or not to Belg *

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:38

Ik vroeg een keer een een erotisch ijsje, ipv exotisch. Bloos Haha!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:13

Ik bleef vooral volhouden: Nee Mieke zalf doen (vertaling: Monique heeft vooral geen hulp nodig!!)
Mijn broer had ook een goeie: kijtekollekokken (had moeten zijn: geitenwollensokken, maar ja, dat is toch wel een erg lang woord.....)
Mijn buurmeisje aka mijn wannabe zusje had het altijd over een ballettas ipv toillettas.
Haha!
Er zullen er nog wel veeeeeel meer zijn, maar dit zijn de eerste die in me opkomen.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, Loreke2 en 160 bezoekers