Waarom zijn jullie met wedstrijden begonnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Waarom zijn jullie met wedstrijden begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:33

Zie titel, dat vraag ik me dus ff af Tong uitsteken Haha.

Ik ben met Hof gaan starten omdat ik wedstrijden rijden heel leuk vind, en omdat ik heel erg benieuwd was hoe we het saampjes zouden doen! En ben ook wel benieuwd wat het hoogste is wat we halen... Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:39

Omdat ik het leuk vind Wat anders Knipoog Als ik het goed doe is het natuurlijk ook een beetje reclame voor onze stal Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:41

liberty schreef:
Wat anders Knipoog

Hehe, er zijn dus ook mensjes die wedstrijden rijden voor bekendheid van de stal ofzo. En ik ken ook iemand, die rijd alleen maar voor de prijzen Scheve mond

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:42

Dat schrijf ik ook he Knipoog Naamsbekendheid. Maar het is ook vooral omdat ik het leuk vind

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:45

tja, dat is de vraag ook wat ik me af en toe stel. Hoeveel tijd ik er wel niet in steek in de voorbereiding...

Maar goed, ik heb niet echt een doel, ik vind het leuk om wedstrijden te ridjen, om winstpunten en prijsjes binnen te slepen. Hij wordt niet verkocht, dus ik hoef hem ook niet voor de verkoop te rijden, ik hoef geen naamsbekendheid op te bouwen.
Maar ik vind het 'gewoon' leuk Clown

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:47

kimmy schreef:
Ik vind het leuk om wedstrijden te ridjen, om winstpunten en prijsjes binnen te slepen. Hij wordt niet verkocht, dus ik hoef hem ook niet voor de verkoop te rijden, ik hoef geen naamsbekendheid op te bouwen.
Maar ik vind het 'gewoon' leuk Clown


En omdat ik ooit instructiecursus wil doen, voor eerste fase moet je L1de +wp zijn en Bspr +wp

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:48

Pinacolada schreef:

En omdat ik ooit instructiecursus wil doen, voor eerste fase moet je L1de +wp zijn en Bspr +wp


oja, dat had ik ook in gedachten waarom ik L wou worden (dat ben ik ondertussen en ga nogsteeds door). Maar ik moet eerst een paard van over de 1.60 zoeken

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:15

Alles wat ik doe met sporten enzo, moet ik wedstrijden mee doen.
Dat komt omdat ik 8 jaar op ritmisch heb gezeten waar ik net 3 weken vanaf ben. Daar deed ik altijd veel wedstrijden nederlands kampioen ben ik geweest enzo en naar het buitenland,Tjechie, Duitsland, enz enz..
Dus ik wel ergens voor trainen! Anders begint het te vervelen na een tijdje! Ben dus gewend om wedstrijden te doen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:20

pfff dat is een goede vraag.... dat is al wel even geleden....
Volgensmij ben ik ermee begonnen omdat eigenlijk iedereen uit mijn les (waar ik des tijds in reed) wedsdtrijden reed. Zelf had ik eigenlijk geen idee wat het precies in hield (mijn ouders al helemaal niet) maar na een paar wedstrijden ben ik het erg leuk gaan vinden.. dus ja zodoende rij ik nu nog steeds wedstrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:32

omdat mijn moeder op mijn 4de jaar mijn shetlander al moest vlechten als de andere paarden op stal op concour gingen, en ik sinds die tijd al zeg: als ik zoveel ben (met me handjes) dan mag ik met pino he???

dus toen was ik 6 en daar ging ik, en nooit meer gestopt

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:23

OMdat mijn pony al Z liep en het nog wel ene keer goed zou kunnen doen in de sport Haha!
Mijn instructrice zei dat ik wedstrijden met hem moest gaan rijden!
Dat heb ik toen gedaan en dat was een groot succes! Ik werd wedstrijd verslaafd Tong uitsteken Ik vind de spanning de voorbereiding enz. omde wedstrijd heen gewoon geweldig! De proef zelf is soms wat mionder leuk maar als die ook goed gaat dan kan mijn dag niet meer stuk Haha!
En ik moet ergens voor trainen.... Ik zou nooit recreatief kunnen rijden want dan is de lol er voor mij snel af Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:26

ik vind wedstrijden rijden gewoon vet, dan heeft de training een doel, vind het leuk om te kijken hoever we het saampjes kunnen brengen.
sinds ik ben begonnen met wedstrijden zou ik echt niet meer zonder kennen.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:35

Ja, het is toch om ergens naar toe te werken! Vooral als het dan goed gaat op de wedstrijden, dan heb je een soort van 'bewijs' dat je vooruit gaat!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:43

Wat spookie zegt, een beetje je niveau testen vergeleken met anderen, maar natuurlijk is het ook een beetje een dagje uit, gezellig. De prijzen zijn natuurlijk wel erg leuk, want dat is het resultaat van je trainen, kun je dan toch wel trots op jezelf en je pony zijn.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:20

ik ben begonnen met wedstrijden omdat ik graag wilde zien of ik het kon met mn dravertje
ik moe toegeven het heeft veel verdriet opgeleverd, maaro ok heel veel plezier
iedereen zei dat ik het niet zou redden, maar het is ONS toch gelukt en daar kunnen we trots op zijn vind ik, ik ben dus blij dat ik ben begonnen met wedstrijden rijden

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:28

Omdat ik een doel wil hebben, na een paar weken geen wedstrijden gereden te hebben wil ik wel weer weten wat de jury ervan denkt. En voor de gezelligheid

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:34

Met dressuur om een doel te hebben, springen ook voor de kick. Daarnaast is het leuk en gezellig!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:13

Om mezelf een doel te stellen. Zonder wedstrijden zou ik me volgens mij dood gaan vervelen. En ook om te kijken hoe ik het doe ten opzichte van vriendinnen en clubgenoten... denk ik
En natuurlijk ook omdat ik het gewoon leuk vind!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:28

Ik denk ten eerste gewoon voor de spanning, het bezig zijn met iets dat je leuk vind. Maar eigenlijk ook om iets te hebben om voor te oefenen. Wedstrijden is voor mij grootendeels het laten zien wat je in de rest van de tijd aan het oefenen bent.
En als anderen daar positief op reageren is dat natuurlijk helemaal leuk Lachen

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:53

Ik deed eigenlijk mee, omdat iedereen op stal toen wedstrijden reed. Ik ben begonnen met wat onderlinge wedstrijden op manegepaarden (nou ja, eigenlijk pony's). Daarna ben ik verder gegaan met mijn arabier. Ik vond het eigenlijk erg leuk om te starten en vooral om zover mogelijk te komen. Nu vind ik starten ook een (redelijke) graadmeter van ons kunnen als combinatie. Als je helemaal geen punten in een bepaalde klasse rijdt, zou het kunnen zijn dat je rijden (nog) niet echt goed is. Dat kan naar mijn mening op elk niveau. Je weet op zo'n moment dat er nog wat bijgeschaafd moet worden om wel punten te rijden. Dan maar hopen dat dat gaat lukken in de toekomst na de juiste training...

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:01

als ik wedstrijden zou rijden, zou t voor t plezier zijn
en om te zien of je samen vooruit gaat, dus jezelf, in je rijden, en je paard door t trainen etc
t lijkt me supergaaf!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:20

Leuk om te lezen dit Tong uitsteken Haha, weet ook niet waarom!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:23

Ik beleer hier de jonge paarden en vind het een kroon op m'n werk dat ik netjes een proefje kan lopen met de jonge paarden! Syta houd ik aan om verder door te rijden maar de rest gewoon een aantal punten en dan in de verkoop!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:24

Voor de fun. Al was het vorig jaar niet zo'n fun met Imker en heb ik hem toen maar 2x gestart ofzo. Dit jaar gaan we er echter weer met volle moed tegenaan.
Hilde start ik ook omdat ik het leuk vind, en ik merk aan haar dat ze het leuk vind om weer mee op wedstrijd te mogen.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:33

Er werd een wedstrijdje op de manege georganiseerd, en ik dacht : Ach, waarom oook niet ?
En sindsdien is het zo leuk, dat ik het bleef doen Haha! (laatste tijd wel geen wedstrijden gedaan, maar we gaan weer trainene en eens we er klaar voor zijn zullen we meteen meedoen Tong uitsteken )