Paard heeft eigenaardige hoofdtic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annsofie
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: IEPER

Paard heeft eigenaardige hoofdtic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:39

Mijn paard heeft soms een eigenaardige hoofdtic. Dit is een korte ruk met het hoofd, soms probeert hij met zijn voorbeen zijn neus te raken. Eigenaardig in de winter doet hij dit niet (staat op stal - nochthans steeds altijd met open deur). Nu werd hij reeds tweemaal buiten gereden en doet dit opnieuw (de voorbije zomer deed hij dit voor de eerste keer). Volledig onderzocht door dierenarts : geen afwijkingen !! Iemand vertelde mij dat dit te maken heeft met het licht (langere dagen enz.). Weet iemand een oplossing ? Dank U van harte !!


ellepel

Berichten: 47253
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:59

lijkt op hooikoorts, of zonlicht allergie.
zoek es op deze site naar dit soort problemen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:27

Moest ook aan zonne-allergie denken. Op bokt is hier al best wel veel overgeschreven (zoekfunctie...). Volgens mij is er ook een nieuw middel voor. Wellicht kan je eens informeren

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:56

ja iets van headshaker syndroom ofzoiets, dat is toch wanneer paarden met hun hoofd schudden als ze in t zonlicht staan?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:06

Probeer Google eens en tik headshaking syndrome in.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:37

mijn vorige paard had het ook, precies zoals jij beschrijft, ging van kwaad tot erger, kon haar op een gegeven moment niet eens meer fatsoenlijk rijden, ze snukte de teugels uit mijn hand. Vanalles geprobeerd, verschillende da's erbij gehad, niets kunnen vinden en ook homeopatisch geen resultaat.... sterkte dus....

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:44

een pony die ik ken heeft het ook (het ziet er heel dom uit, ff knik met zn hoofd ..heel snel.. en soms een soort van trekking met zn voorbeentje erbij... het ziet er nogal spastisch uit..) ik ken die pony al 6 jaar en heeft het al die jaren gedaan, 's winters en 's zomers.. en er mankeer echt niets aan hem,.. als hij in volledige ontspanning is tijdens het werk isset minder,.. normaal doet hij het zo om de minuut,.. . ik denk eerlijk gezegd dat het niets ernsitgs is.. maar wel een beeeetje irritant... maar is het zo erg dan als hij af en toe een tikje geeft?

start paardensport Zie profiel voor meer info

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:56

Mijn bijrijdpaard heeft dit ook, omdat wij denken dat het idd met zonlicht te maken heeft (op zonnige dagen is het erger dan anders), hebben we nu een masker besteld, hierin is een soort 'zonnebril' verwerkt die de uv-straling filtert, helaas moet het masker uit amerika overkomen waardoor het nog wel even kan duren voordat we hem ook daadwerkelijk hebben... Ik ben erg benieuwd of het gaat werken!!! Je zou eens een weerdagboek kunnen bijhouden om te kijken wanneer je paard het meeste last heeft!! Succes! OK dan!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 07:25

Onze pony doet het soms, dan heeft ze jeuk aan haar neus (door een insect oid), of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, BanjerLief, Equinight, fransje23, GoogleAdsense, Sharonaa_ en 17 bezoekers