Ody moet naar een kliniek......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Ody moet naar een kliniek......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 17:16

Huilen Huilen Al een poosje vind ik dat ody niet goed loopt. Nu vond iedereen in mijn omgeving dat maar onzin, maar het lijkt nu wel erger te zijn geworden en konden anderen het ook zien. Je kunt het eigenlijk alleen met longeren goed zien en op de volte op de harde bodem. Veearts is vandaag geweest, en die vond dat ook het linkerachterbeen niet goed was (ik dacht alleen rechtsvoor). Het kon ik het been of in de rug zitten, dat wist hij ook niet. Dus, nu moet het beestje op een trailer en gaan we maar eens kijken hoe een kliniek er van binnen uitziet. Ik denk dat we maar naar Bodegraven gaan, want daar heb ik al goede verhalen van gehoord.
groetjes, ody

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:22

zal voor je duimen dat het niets ernstigs is!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:07

hee dit heeft nina precies hetzelfde. die loopt in stap goed, in draf op r rechte redelijk maar op de volte op t harde en op de buigproef ook. morgen komt de v.a terug om te kijken of het na die rust beter is. zo niet moet nina ook naar de kliniek. ik hoop voor je dat het meevalt. tis altijd zo balen als je niet weet wat er met een been is. sterkte.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:04

Ha Odi,
Ik hoop dat het allemaal goed komt met je paard. Het is trouwens een normaal gevolg dat als een paard bv. linksachter iets mankeerd dat dit zich ook rechtsvoor uit. Door linksachter te ontlasten wordt rechtsvoor 'overbelast' en krijgen ze daar ook last. Mocht de kliniek er niet uit komen, raad ik je aan naar Rodinde of Eric te gaan. Die kijken met andere ogen naar beenproblemen en kunnen het vaak problemen oplossen die een 'gewone' dierenarts niet heeft kunnen vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:06

same story here: bij iones kon niemand iets ontdekken, alleen degenen die hem voorheen hadden zien lopen zagen verschil. Ze wisten niet wat ze er aan zagen maar wel dat hij minder goed liep dan eerst. Maar ik voelde het gewoon: hij hield zich vast. Later bleek hij dat doen om zichzelf te ontlasten, want hij had gewoon pijn. De veearts viel de onregelmatigheid ook op, linksachter zette hij minder onder de massa. foto's gemaakt, hij bleek oc te hebben. hij is inmiddels geholpen, we zijn een half jaar verder en we starten intussen weer wedstrijden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:20

Ody, succes in Bodegraven. Ze zijn daar echt wel goed.

En Desiree, jij van harte gefeliciteerd met je wedstrijd met Iones. Dat had je een paar maanden geleden niet gedacht dat je dat nog zou doen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 16:05

Ik niet nee, maar mijn omgeving was wel heel optimisch, kennelijk gebeuren zulke operaties aan de lopende band en gaan die paarden allemaal gewoon terug de sport in. Weet ik dat ook weer.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:14

ik herken jouw situatie maar al te goed. hopelijk valt de diagnose mee. sterkte