Zal Ray Hunt mijn 'colt starten'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Zal Ray Hunt mijn 'colt starten'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 10:34

Dilemma!

De meesten onder jullie kennen waarschijnlijk Ray Hunt. Hij komt in mei naar Belgie. OK dan! Aangezien hij toch al een redelijke leeftijd heeft, kan het misschien wel de laatste keer zijn dat hij komt.

Eén bepaald onderdeel van zijn driedaagse clinic is colt starting. Gespreid over de 3 dagen helpt hij eigenaars om hun paard voor de eerste keer te berijden.

Langs de ene kant zou ik enorm graag willen meedoen met Flyer (Ray hunt is echt wel een grote naam, en de kans dat hij nog terug komt is miniem), maar langs de andere kant wordt Flyer pas 2 eind mei... zwaar dilemma Huilen

De kostprijs van de clinic, niet mis: 500 EURO

Wat zouden jullie doen?!

Seppe


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:40

Lekker voorbij laten gaan!!!! Je paard is toch nog een twentertje, laat die lekker nog even een baby blijven!
Er zijn volgend jaar zát andere goede trainers die je kunnen helpen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:41

Wat doet Ray Hunt anders dan Pat Parelli? Alleen omdat het Ray Hunt is zou ik mijn paard niet door hem willen beleren als ik er niet zelf 100% achter zou staan.

Je suis Charlie.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:45

Niet doen, hier zijn mensen die het net zo goed kunnen. Maar dan op een leeftijd dat je paard er aan toe is Lachen

En voor minder geld I guess Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 10:47

Heb een clinicverslag van hunt gelezen, en dat sprak me wel aan. Van de 20 starters heeft er geen eentje moeilijk gedaan. Alles verliep vlekkeloos en (belangrijk) zonder stress.

Parelli is ook ok, maar die komt niet aan huis en geeft die uitleg over het zadelmak maken? Volgens mij niet. In zijn eerste studiepakket geeft hij aan dat je het best start met een ouder paard, ook een hengst raadt hij ten stelligste af.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:47

Ik zou het absoluut niet doen. Je paard lekker nog een poosje laten staan en je geld lekker in de zak houden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:48

Seppe schreef:
Heb een clinicverslag van hunt gelezen, en dat sprak me wel aan. Van de 20 starters heeft er geen eentje moeilijk gedaan. Alles verliep vlekkeloos en (belangrijk) zonder stress.

So? Er zijn zat meer mensen die dat kunnen

Op het JUISTE tijdstip imo Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:49

Ik moet er niet aan denken Pluis onder het zadel te starten, en die wordt 2 in juli. Het feit dat je twijfelt zou al genoeg moeten zeggen...niet doen dus.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:51

Er hoezo is het apart dat van die paarden er geen eentje moeilijk doet. In mijn ogen is het normaal. Als het paard de ruiter vertrouwt en er aan toe is en je doet het op een nette manier, dan doet geen enkel paard moeilijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:58

Seppe, of je nu op een NH manier het zadel erop legt, of met goed verstand een zadel erop legt...wat is het verschil?

Ik ga er van uit dat niemand hard gillend op een jong paard afstormt, hem op de grond gooit, er een zadel opkwakt en een potje rodeo gaat rijden.

En 500 Euro? Daar heb ik mijn paard twee maanden voor in training!

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:05

Je zou wel hartstikke gek zijn.....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:23

Seppe, je stuurt je baby toch ook niet naar de sportacademie?

Je gaat je paard toch niet blootstellen aan een lichamelijke overbelasting omdat een grote naam voorbij komt???
Besteed inderdaad het geld aan een goede trainer wanneer het wel de juiste tijd voor je paard is. Huilen

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:40

Ik zou lekker gaan kijken en héél véél in me opnemen en daar mijn voordeel mee doen, later als de tijd er wel rijp voor is Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:12

Zwaar dilemma: dacht het niet!

Lijkt me simpel; je paardje is nog geen eens 2 (ja dan misschien bijna) dus NIET DOEN.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:21

Ik vind zo'n clinic hoe dan ook niet genoeg om een paard in te rijden. Ja er zit eens iemand op. Best kans dat 'ie dat de volgende keer allang niet meer accepteerd. Je kan een dier hoe dan ook nooit echt 'starten' in een uurtje. 500 euro kan je iets van 6 weken training bij een goede trainer voor krijgen, wacht dan lekker tot je paardje 3 is en besteed het geld dan daaraan.

Gaan kijken zou ik wel, altijd interessant.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:07

Cassidy schreef:
En 500 Euro? Daar heb ik mijn paard twee maanden voor in training!


Waar dan? Effe lekker offtopic...

Groetjes

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 18:22

Toen ik Flyer vorig jaar kocht ben ik altijd zinnens geweest om hem door een trainer in te laten rijden in het najaar nadat hij 3 geworden is.

Maar toen ik dan vorige week hoorde dat Hunt naar ons land kwam, begon het toch wel wat te kriebelen. Ik zou dan Flyer zelf kunnen inrijden, onder het toeziend oog van een ervaren iemand. Ik begin steeds meer en meer te twijfelen of ik die ideale trainer (die mij m'n paard kan laten inrijden) wel vind hier in Belgie.

Ben nog geen enkele trainer tegengekomen waar IEDEREEN positief over is. Misschien mag ik niet te kritisch zijn en niet alle verhalen geloven, maar ik wil gewoon het beste voor m'n ruintje. En Flyer is inderdaad nog een baby, dus waarschijnlijk laat ik hem wel in de peuterklas, en dat is in de wei, naast (voor, achter en vooral op) z'n merrie-vriendje.

Maar dan begint het grote trainer-topic weer... Zijn er trainers die aan huis komen (zelf heb ik ze nog niet gevonden) of die je elke dag laten komen, om zelf op die colt te stappen?


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:19

Een trainer vinden waar iedereen positief over is zal je nooit vinden. Zeker niet eentje die aan huis zal komen.
Ik denk dat je bijna gedwongen wordt om een keuze te maken tussen wegbrengen of zelf doen. Goede trainers hebben weinig tijd om ook nog te reizen dus dan zul je toch je paardje naar een van hen moeten toebrengen.
Maar, als je het niet zelf wil doen, waarom is wegbrengen zo erg? Als je overtuigd bent van je keuze is je paard in goede handen. Dan kun je vaak gaan kijken en veel leren.

Of kiezen om het zelf te doen en je goed verdiepen in wat je wilt en van je paard verwacht. Is ook erg leuk om te doen!

Je verleiding voor Ray Hunt is wel begrijpenlijk maar natuurlijk niet eerlijk tegenover je paard.
Als hij nu op een geschikte leeftijd was dan is het een ander verhaal. Maar zo'n jong dier meenemen naar zo'n dag is opzich al een hele ervaring voor je paard. Laat staan dat een man er mee aan de slag gaat en er dan ook nog op stapt.
(laten we het maar even niet hebben over de lichamelijke concequenties).
Dat is meer dan een paard van nog geen twee kan verwerken.

Waarom ga je niet naar die dag zonder je paard? Misschien mag je wel video-en zodat je niks vergeet. En anders veel opschrijven en een goed boek van de man kopen. (zo doe ik het vaak).

Je lijkt me iemand die een gezonde keuze kan maken die voor beide partijen tot een geweldige toekomst kan leiden Lovers

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:22

inrijden doe je toch niet in 3 dagen Verward

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:39

Dat wilde ik ook gaan zeggen.
Ik zou het ook lekker voorbij laten gaan. VEEEEEL TE JONG!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:40

DJQuarter"]
[quote="Cassidy schreef:
En 500 Euro? Daar heb ik mijn paard twee maanden voor in training!


Waar dan? Effe lekker offtopic...

[/quote]

Ik heb je een PB gestuurd.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:44

Seppe schreef:
Ik begin steeds meer en meer te twijfelen of ik die ideale trainer (die mij m'n paard kan laten inrijden) wel vind hier in Belgie.


Persoonlijk vind ik Ann Poels een hele nette ruiter, en zou ik mijn paard zonder meer aan haar toevertrouwen.

http://users.skynet.be/rawhide/

Je suis Charlie.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:52

Cassidy"]
[quote="Seppe schreef:
Ik begin steeds meer en meer te twijfelen of ik die ideale trainer (die mij m'n paard kan laten inrijden) wel vind hier in Belgie.


Persoonlijk vind ik Ann Poels een hele nette ruiter, en zou ik mijn paard zonder meer aan haar toevertrouwen.

http://users.skynet.be/rawhide/
[/quote]
Zou mijn keuze ook zijn

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 21:27

Bij Ann heb ik al enkele lessen gevolgd, en daar was ik inderdaad tevreden van.

Heb haar nog geen paarden zien inrijden, maar waarschijnlijk zal ze dat wel netjes doen. Of zou ze er ook haar helpers durven opzetten?

Zouden trainers het toelaten dat vreemden komen kijken naar het inrijden van andermans paard? Als trainer zou ik dat persoonlijk niet graag hebben... Toch zou ik graag zo een sessie willen bijwonen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:51

Als een trainer niet toestaat dat er mensen komen kijken, zou ik mijn paard daar niet achterlaten. Zij zijn dat gewend, of als ze het niet gewend zijn, moeten ze het accepteren.

Wat betreft het gebruiken van helpers: Ik kan me voorstellen dat Ann er in het begin niet zelf opstapt, want zij heeft een bedrijf te runnen, en als zij er afvalt en zich bezeerd is ze een hele periode uit de running. Belangrijkste persoon is ook bij het beleren de persoon op de grond, en niet de persoon die er in het begin op stapt. Dat moet een jonge lenige persoon zijn, die niet meteen in de lappenmand ligt als hij er een keertje van af stuitert. De persoon op de grond moet weten hoe hij moet reageren als het paard wel gaat stuiteren. Maar als de voorbereiding goed is, en het paard niet wordt overvraagd, zullen ze in het begin niet snel bokken. Een enkeling uitgezonderd.

Ik zou zeggen, spreek met Ann, leg haar je vraag voor, en beslis dan of je het doet. Ik weet nog een adres voor je, en dat is de stal waar ik sta in Noord-Holland. Maar net zo als de stal van Ann Poels en Bernhard Fonck een heel eind bij mij uit de buurt is, is Noord-Holland dat voor jouw.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction en 10 bezoekers