Hoe vaak veulens ontwormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Hoe vaak veulens ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 01:18

Hoe vaak moet een veulentje van een half jaar ontwormt worden en wat zijn de gevolgen/kenmerken van veulens die niet voldoende ontwormt worden?
Mijn veulen wordt door de veulenopfok waar ze staat netjes iedere 6 weken ontwormt en ik geloof dat dat ook voldoende is. Ze ziet er in elk geval heel goed uit en is een vrolijke frans.
Maar ik vroeg me dit gewoon af.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:50

Alle 6 weken is volgens het boekje hoor. De afstanden tussen de wormkuren moeten zeker niet groter worden!

Je suis Charlie.


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 16:45

Maar 4 keer per jaar is dus zeker te weinig?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:59

Regelmatig ontwormen in de veulentijd is de garantie voor een lang en gezond leven later. Op dingen besparen als wormenkuren, smid en inentingen is vragen op problemen.

Het is gewoon zonde als een leven van een paard onnodig verkort wordt omdat er in de zo belangrijke jeugdfase in zijn leven zo slordig mee is omgegaan.

Ja , 4 keer per jaar is zeker te weinig. Dat schema heeft mijn volwassen merrie met Equest (en die hoeft maar een keer per drie maanden) maar een veulen mag die wormenkuur niet hebben. Dus alle 6 weken met een wormenkuur waar ivermectine in zit (Eqvalan of Furexel) is gewoon nodig.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers

cron