castratie bijwonen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

castratie bijwonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:29

Aanstaande dinsdagochtend om 9 uur gaat Lucasz naar de kliniek van dr Smeenk in Loerbeek voor zijn castratie. De afspraak en het vervoer zijn nu helemaal rond.
De veearts heeft me uitgelegd dat Luuk zeer waarschijnlijk gewoon staand geopereerd gaat worden en dat als alles goed gaat hij s' avonds weer mee naar huis mag. Tevens had ze het erover dat ik, als ik dat wil, er wel bij mag blijven, ze zou dan zorgen dat hij s' ochtends als eerste aan de beurt komt.
Aan de ene kant lijkt het me wel gaaf om te zien, ik heb zelf ook lange tijd de ambitie gehad om dierenarts te worden. (alleen helaas niet het benodigde natuurkundige talent ) En wellicht heeft Luuk er ook nog wat aan, hij kent mij tenslotte het best. Aan de andere kant.. ach.. welja waarom ook niet? Ik heb er de tijd voor, en wie weet steek ik er ergens ook nog wel iets van op. Ik denk dat ik er als het kan maar gewoon bij blijf Ik heb al eerder operatie's bijgewoond, dus m'n maag kan er wel tegen.

If you stand for nothing, you will fall for anything



Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:32

DOEN zou ik zeggen!
Waarom ook niet?
Misschien kun je foto's maken (als dat mag) om hier te plaatsen?
Altijd interessant zoiets!


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:34

Ik zou de kans grijpen! Ik heb het zien van castraties als zeer interessant ervaren, vooral als je een dierenarts treft die eea uitlegt.
Wellicht zou het 'makkelijker' voor je zijn om dit niet bij je eigen paard te aanschouwen, maar die kans krijg je wellicht niet zo snel.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:01

Ik ben er ook een keer bijgeweest! Is echt gaaf hoor! Kreeg alleen zowat een bal tegen me hoofd toen de veearts hem weggooide! Haha!

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:19

ik zou ut ook doen! misschien mag je inderdaad wel foto's maken lijkt me wel cool

Party!! Lovers Heidi Lovers Party!!
Party!! OK dan! super paard is ut OK dan! egt hoor Party!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:25

Ben er zelf ook bijgeweest en vond het interessant. OK dan! Is niet echt een bloedbad hoor. Wat dat betreft vond ik een keizersnee bij een koe indrukwekkender (ligt gevoeliger op de maag) Scheve mond .
Heb toen de ballen nog meegekregen en op sterk water gezet voor een spreekbeurt van mijn nichtje van toen 13. Haar klasgenootjes waren danig onder de indruk Haha! ; dat paard had nogal flinke (zei de veearts toen ook al). Lachen

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:24

het is heel leuk en leerzaam om erbij te zijn als ze gaan castreren.

ze maken wel es een geintje door te vragen of je nog soep met ballen wilt eten daarna...trap er niet in hoor!!

*LOL*

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:44

Hoi,
Als je de kans hebt, moet je er gewoon bijzijn. Voor een stalgenootje, wiens paard gecastreerd werd in de tuin van de stalhouders, heb ik het hele gebeuren zelfs gefilmd!
(Voordeel: ik zag 't in zwart/wit Haha! )
Het is reuze interessant, vooral als je al enigzins medisch geintresseerd bent.
Groetjes, Afbeelding Donjaja.

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:47

Ik zou het doen
Ben vorig jaar zelf ook een keer bij een castratie aanwezig geweest. Is heel leerzaam om te zien.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:47

Zou niet twijfelen en gewoon doen. Ik had echter de indruk, dat je het al stellig van plan was. Bij een vakkundige veterinair is het "een fluitje van een cent" en hopelijk goed steriel, zodat je paard later geen fistel krijgt.

I love my Arabian horses

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 22:29

Joah, ik ben nu wel helemaal overtuigd Lachen Als het met de organisatie daar lukt, blijf ik erbij. Neem m'n camera wel mee, en dan zie ik daar wel of ik foto's kan/wil maken.

If you stand for nothing, you will fall for anything

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:37

haha doet me denken aan de castratie van mn shethengstje, die ik toen net had. de hoefsmid was net geweest en ik vroeg hem hoe ene castratie in zn werk ging, of je dan naar de dierenarts moets? gewoon ter informatie, ik wist niet dat hij tevens castreur was.
zijn antwoord was: kook maar ff 5 liter water, dan regel ik het wel....
dus ik een grote pan water koken, de buurkinderen waren er ook bij, sommige van een jaar of 6.
inmiddels had hij het hengstje vastgezet (en verdoofd denk ik), deed een klein sneetje, haalde de ballen eruit, doopte die in een emmer water en gaf ze die kinderen in handen ! bleghhh....ja zei hij, zulke mooie orgaantjes zijn dat nou, en hij legde de hele werking ervan uit,....
van mijn opmerkingen dat het nog maar kinderen waren trok hij nisk van aan: de mensen van tegewoordig zijn niks meer gewend, vroeger leerden kinderen van de boerderij dat gewoon!.
Was helemaal in shoque, heb later smiddags eerst maar de ouders gebeld met excuses, het was gelukkig geen probleem.....

tja zo kan het ook....

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:48

Bij mijn verzorgminishet Gino heb ik het ook kunnen zien. Ik dacht eerst dat ik niet goed zou worden, omdat ik het best wel eng vond om hem opengesneden zien worden. Maar het viel erg mee! Ik had nergens last van. Het enige wat ik eng vond, was dat hij een verdovind had gekregen waardoor hij heel erg suf werd. Het leek net of hij werd ingeslapen.
Hij moest toen nog van zijn stal naar de wei lopen, omdat hij daar geholpen werd. Hij liep als een dronken man!
Na eenmaal vastgebonden te zijn (leek net op SM Haha! ) begonnen ze.
Ze maakten een klein sneetje en halen dan de balletjes er uit. De DA vond dat Gino mooie ballen had Haha!
Nadat alles klaar was lag Gino nog op de wei, terwijl het donkerder en kouder werd. Hij kwam maar niet bij en de DA was inmiddels al weg.
Toen heeft de stalhouder (brandweerman van beroep) een brancard gehaald. Gino werd dus van de wei naar stal op de brandcard vervoerd. Jammer dat er geen camera in de buurt was, had hele leuke foto's opgeleverd Tong uitsteken

Maar ik zou er zeker bij zijn en als je de kans zou hebben zou ik de 'operatie' bekijken! Zoiets maak je niet snel mee.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, lkaw, Mette, Nietsmar en 128 bezoekers