Wie heeft een paard als binnenhuisarchitecte?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Wie heeft een paard als binnenhuisarchitecte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 10:34

We hadden het er toevallig bij de plussies over...

Paarden die hun stal verbouwen.
Ik heb zelf een paard dat iedere nacht opnieuw haar hele stal "Jan de Bouvriet" Haha!

Alle stro wordt zorgvuldig naar achteren gewerkt en op twee hopen in de hoek verplaatst met een dik laagje in het midden. Zo heeft ze een fijn matrasje voor de nacht.

Wij wachten eigenlijk nog steeds op de finishing touch. Op een dag binnenkomen en dat Lanna dan haar huis met een stuk of 100 waxinelichtjes gezellig heeft gemaakt Lachen
Laatst bijgewerkt door Anya op 01-04-04 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:42

Mijn Toontje (nu helaas op de eeuwig groene grasweide) bouwde altijd hunebedden in zijn stal. Ik ben uiteindelijk gaan "potten" omdat hij anders gewoon op het beton stond, want hij verhuisde continu zijn stro alle kanten op. Met die potstal had hij in ieder geval een droog en zacht bed, wat hij verder met de rest van zijn schone stro deed mocht hij lekker zelf weten, maar creatief was hij zeker!! Hij sleepte ook altijd zijn hooi door zijn stal, al etend maakte hij een heel rondje!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:50

Ik las die titel en moet gelijk aan Magic denken Haha!
Die is er ook een meester in, alleen helaas niet op de manier dat ik graag zou willen zien.

Zij gooit het liefst het stro allemaal naar achteren of naar de zijkanten. Voor staat ze dus een stuk lager. Vervolgens bij haar drinkbak gaat er een lading water overheen Scheve mond (ja ze MOET wel haar kuil in het water kunnen dompelen) *zucht*!

Dan komen wij, veranderen wij het weer, maar binnen een kwartiertje heeft ze haar stal wel weer naar eigen smaak Knipoog
Alleen soms zetten ze haar zo hoog op het stro bij ons op stal dat zij (en ik eigenlijk ook) niet eens weet wat ze met al dat stro aanmoet. Dan ligt er dus een hele berg voor de deur, leuk als je de deur opendoet Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:55

Ook hier, elke dag is het weer zo dat het in het midden helemaal kaal is, en alles eromheen een dikke bult.
Het mooie is dat hij op het kale gedeelte plast en poept, dus voor mij is het 1 keer scheppen en ik ben klaar.
Hij wil gewoon zn stro niet vies maken Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:58

Mabel staat op zaagsel, en loopt de marathon snachts....
allemaal rondjes gewandeld Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:09

mirk slaat steeds witte stippen in zijn groen gesausde muren Haha!
achja, een kleurgenoot Haha!

:){

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:13

Codex bouwt iedere dag een wal voor de deur in de hoop dat ik hem dan niet zie staan als ik de deur open maak en weer naar huis ga. Maar helaas, baasje is zelf creatief genoeg om die "dubbele deur" ook te openen en voila men vindt een paard.

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:18

Mijn paard is een duitser:
Hij graaft een kuiltje in zn stal, omvervolgens er met z'n dikke (bier)buik in te gaan liggen. En als ie wakker is verget ie het kuiltje weer dicht te gooien...

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:23

Danny begraaft alle mest direct onder een laagje stro, zo ziet haar stal er altijd netjes uit *LOL* (Wel erg lastig met mesten..., je zoekt je rot Haha!). Rain heeft deze gewoonte van zijn moeder ook overgenomen Lachen.

Danny zorgt verder voor tochtstrippen - wanneer je de boxdeur open doet moet je eerst over een berg stro heen stappen Haha!. Bij Rain hebben we nog steeds niet begrepen dat hij zijn hooi toch echt achterin zijn box wil hebben ipv onder de voerbak, dus elke avond zeult hij dat zelf maar weer naar achteren toe... *LOL*.

Extremely rare and Beyond Compare

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:25

xJustMe schreef:
Mijn paard is een duitser:
Hij graaft een kuiltje in zn stal, omvervolgens er met z'n dikke (bier)buik in te gaan liggen. En als ie wakker is verget ie het kuiltje weer dicht te gooien...


hahaha wat een prachtige omschrijving Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:32

promptertje schreef:
Danny begraaft alle mest direct onder een laagje stro, zo ziet haar stal er altijd netjes uit *LOL* (Wel erg lastig met mesten..., je zoekt je rot Haha!). Rain heeft deze gewoonte van zijn moeder ook overgenomen Lachen


Zo hebben wij er ook eentje *LOL*

Jessie is niet geweldig creatief ofzo, wel makkelijk om uit te mesten (haar stal bedoel ik). Ze houdt haar stal superschoon, alles gaat in een hoek op een hoopje, waar ze zich vervolgens snachts heerlijk met haar linkerbil in neervlijt... (in theorie is ze spierwit, dus je kan begrijpen dat ik daar niet zo blij mee ben)
Ik denk dat zij eerder een modecarrière in gedachten heeft (mestvlekken-prints enzo Knipoog )

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:33

Haha, schitterende titel, schitterend topic! Leuk op te lezen hoe andere paarden hun stal verbouwen *LOL*

Mijn merrie heeft idd de gewoonte om netjes langs de randen te mesten, vervolgens rondjes te gaan draaien en er schone krul overheen te werken. Plassen doet ze netjes in het midden. De deur wordt ook netjes geblokkeerd, zodat baasje een berg moet beklimmen om binnen te komen. De grootste sport is dan ook bij het verlaten van de box te proberen de berg voor de deur zo veel mogelijk naar buiten te werken.

Je suis Charlie.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:03

Citaat:
De grootste sport is dan ook bij het verlaten van de box te proberen de berg voor de deur zo veel mogelijk naar buiten te werken.


inderdaad pffff zo frustrerend! . Net alles netjes geveegd...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:08

Kevin bouwt inderdaad een grote berg stro voor de deur. Hij mest netjes achterin, altijd op dezelfde plek.

De vorige merrie was wat creatiever en bouwde altijd links achterin de hoek een hele 'Mount Everest'. Regelmatig stond er dan een voor het oog compleet overbouwd paard je aan te kijken.
Lastiger was dat ze met uitmesten altijd op de Mount Everest ging staan.
Was haar hele stal dus keurig schoon gehaald en vonden wij onder de Mount Everest nog voor drie kruiwagens aan mest.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:30

Echt aan het verbouwen is Fayette niet..... alleen de troep opruimen doet ze wel Drollen worden namelijk zo strak mogelijk tegen de achtermuur aangelegd om vervolgens onder het zaagsel verstopt te worden en pisplekken bij voorkeur onder d´r voerbak zodat je die ook niet ziet als je d´r stal in kijkt Tong uitsteken

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:47

Par is heel erg netjes, een poepje hier aan de aknt 1 daar aan de kant en klaar.
Ellie bouwt hele kastelen, de poep en plas verstopt ze onder een berg stro, het verse stro haalt ze naar voren, het vieze gooit ze naar achteren en het midden is alleen nog maar rubber mat als ik aankom....

Ze zal wel ambities hebben maar zou liever willen dat ze zoveel energie in het rijden stopte Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:00

Rachel poept altijd helemaal achteraan (ook op de rand) en op een plek vlaknaast waar haar hooi altijd ligt Verward Plassen doet ze in het midden Haha! Voor de rest heeft ze een mooie kuil gegraven op de plek waar haar hooi altijd ligt (zandbodem) en schopt ze het liefst haar hooi door de hele stal, zodat ze om het hoekje hooi van de buurman kan stelen Haha!

Jullie begrijpen het al; Rachels stal is dus altijd een paasei Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:21

De mijne bouwt piramides van mest *LOL*
Aangezien het een uitloopstal is doe ik hem niet iedere dag uit, en dus komt er een hoop. Elke keer exact op dezelfde plek, zo mooi is t Tong uitsteken
daarvoor is een natte plek met een hoop stro een zaagsel (als ze toevallig honger heeft gehad alleen zaagsel Clown ) en de plaats waar ze evt ligt is rubber Tong uitsteken zo'n doos is het Tong uitsteken
Maar meestal ligt ze gewoon in het zand hoor, mijn varkentje Tong uitsteken

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:21

Mijn vorige paard vr(at) altijd al het stro op. Hij lag nl. het liefst op het beton Verward . Hij kreeg al snel wonden op zijn benen. Toen rubberen matten in de stal gelegd, maar dat vond hij niet zo mooi bij het interieur staan. Dus hij rolde de matten op en legde ze voor de ingang neer (ik kon nog bijna niet meer de stal in). Tot overmaat van ramp die rubberen matten met pinnen in de grond vastgezet.

Nu heb ik een heel braaf stalpaard. En die andere vind het mooi om al het hooi (wat ze niet lust) uit elkaar te trekken en zo'n beetje over de vloer te verdelen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:33

Dolly bouwt altijd een berg, dat doet ze sinds ze ooit eens kreupel was en pijn had in haar linker achterbeen, dan bouwde ze met 3 benen een berg e liet ze die vierde op de berg rusten vevolgens....

maar dat is ze altijd blijven doen Haha! tegenwoordig doen ze een stuk midner hun best met opstrooien bij haar, binnen 10 minuten is toch al je werk naar de knoppen Tong uitsteken

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:52

Dandy is ook altijd aardig aan het verbouwen. Al het schone stro (en dan alleen echt wat hij er die dag bijgekregen heeft) moet in een grote losse hoop voor de deur liggen (ong. 1 meter hoog). Hier steekt hij dan zijn neus heel diep in, en begint te wroeten en te neuzen naar de allerlekkerste strootjes. In de paddock is het een echte kuilengraver, en het liefst trekt hij zijn peesbeschermers af en begraaft ze in die kuil (erg grappig Boos! ). Hij graaft zijn eigen kuil dus meestal weer dicht... (goed opgevoede duitser).

~Turbohoof Solutions ~

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:24

Ja Noureyev ook

Samen met buurman Paduc proberen ze te beslissen aan welke kant het schot los kan.
Dus wie zijn stal groter wordt Schijnheilig

Om vervolgens met stro de deur te blokkeren, stel je voor dat het vrouwtje wil rijden Haha!

Ja ik heb een Bouvrie is Spee Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:31

Owja, dat brave stalpaard verbouwt trouwens wel de trailer als hij erop staat. Telt dat ook mee? Haha!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:33

Morrie kan er ook wat van, als ie op stro staat, vreet ie zo snel mogelijk alles op, zodat ie op het beton staat Boos! vandaar dat ie een potstal heeft met vlasvezelstro, waar hij gaten in graaft en dat is nu net niet de bedoeling
Verder heeft ie een raampje met tralies ervoor en als rechtgeaard Noriker mest ie in z'n vensterbank, hij metselt in 1 nacht het hele raampie dicht Clown , dit doen de Norikerhengsten in Baarle Nassau ook allemaal, oud Oostenrijks gebruik zeker Rolleyes

Lekker klusje voor mij om iedere dag de mest achter de tralies vandaan te peuteren Tong uitsteken

Overigens heeft ie vorige week geleerd zijn boxdeur open te maken, naar buiten te sluipen op z'n 4 ijzertjes, langs het slaapkamerraam van de boer/in richting hooiberg....daar staat ie dan 's morgens gelukzalig te vreten OK dan!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:55

Taverno mest het liefst tegen de muur,deze ziet er niet uit dus.
En hij gebruikt het gat in zijn zoutblok als bewaardoos voor zijn biks en plukjes kuil,idem met zijn waterbak.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Kopmeeuw, La_Lune, Mutti, nikolletje, Oza04, Sanne_zepp, sasja0705, zasread en 82 bezoekers